Euroriding?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ritmisch

Euroriding?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-06 10:41

Zoals jullie misschien wel weten ben ik bezig met een nieuw zadel. Ik had m'n zinnen gezet op een Ideal Equestrian zadel, maar ik weet niet of dit wel gaat lukken... Zodoende ben ik m'n zicht wat gaan verbreden en om me heen gaan kijken en informeren over andere zadels. Iemand adviseerde me het merk Euroriding. Zelf heb ik helemaal geen ervaring met dit merk, dus ik vroeg me af of er hier mensen zijn die er iets over kunnen vertellen. Andere tips zijn natuurlijk ook welkom! Ik ben op zoek naar een zadel met een diepe, zachte zit en een teruggesneden kamer.

Trieske_

Re: Euroriding?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 11:54

Heb nu enkele maanden de Euroriding luxor (is nu van naam veranderd heb ik begrepen) maar dit vind ik echt een super zadel, heb er al veel gehad maar deze gaat niet meer weg??
Is een fijn zacht zadel, diepe zit, flinke wrong.

MarchaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 12:42

Bij mij op stal heeft praktisch iedereen een Euroriding zadel en eigenlijk iedereen is hier erg tevreden over! Vooral de Luxor is erg populair Knipoog De Euroriding zadels zijn degelijk en hebben een goede pasvorm. Ik heb zelf onlangs een Anatomica gekocht, dit is de nieuwe Luxor maar hij is niet meer van Euroriding. Het is echt een heerlijk zadel, ligt perfect op mijn paard en zit enorm fijn! Het Drunens Ruiterhuis heeft alle modellen van Euroriding op voorraad en dus ook de nieuwe Anatomica, als je hen laat komen dan kom je er vast wel uit Knipoog

Ritmisch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-06 12:48

ja, maar ik woon in Twente... Ik weet niet of ze zover komen? Bovendien ben ik met m'n eigen zadelmaker bezig en ik weet niet of hij euroriding zadels kan laten komen....

MarchaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 12:51

Hmmm, Twente, dat wordt wat lastig vrees ik Vork …. Ik heb geen idee of ze zo ver willen komen... Misschien even bellen en wellicht kunnen winkels/zadelmakers onderling wat regelen?

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 14:38

Ik had vroeger een Euroriding Diamant. Pas zag ik er op Bokt van een bekende een te koop staan en ik ben hem de volgende dag gaan halen. Zegt genoeg denk ik Haha!

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 15:02

Ik heb ook een Diamant. Ik vind het een prima zadel, past goed op Ky Lachen Het zit lekker en het blijft mooi.

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 15:29

Drunens Ruiterhuis rijdt door heel NL.

Spoec

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 20:21

Delphi2 schreef:
Drunens Ruiterhuis rijdt door heel NL.

Klopt Ja Kost je dan wel voorrijkosten maar dan heb je ook wat Knipoog

Ik heb nu de Euroriding Diamant ..
Ben er zeer tevreden over!
Van de 30 zadels die gepast zijn, was dit de enige die op mijn paard pastte ..
Verder heeft het zadel een heerlijke zit en moet ik zeggen dat zowel voor mij als voor mijn paard dit het enige zadel was dat echt goed pastte ..

ppl0026

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 20:49

Ik heb ook Euroriding Diamant. Zit heerlijk en ben er erg tevreden over. Pasvorm is ook goed. Ligt op bijna elk paard goed. Krijg er na lang rijden soms een houten kont in, maar dat zal dan wel weer aan mij liggen.

Chocolaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 20:57

Mijn eerste zadel was een Euroriding Jade, echt een héél fijn zadel. Later heb ik andere zadels gehad, maar die Euroriding bleef op nr 1 staan. Dus heb ik ongeveer een jaar geleden weer een Euroriding Jade genomen. Ik wil nooit meer wat anders!

Euroriding is heel flexibel in pasvorm, ik heb altijd het idee dat het zadel zich meer naar de paardenrug aanpast in vergelijking met andere zadels. Mij zadel pas op echt heel veel verschillende paarden, en het is ook heel goed om Euroriding te gebruiken als het paard rugklachten heeft (dan moet het natuurlijk wel 100% goed liggen).

Daarbij zit Euroriding heel erg lekker.

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 18:25

ik heb een luxor. topzadel! wil nooit meer anders (of het moet die anatomica zijn, maar da's eigenlijk hetzelfde).
vind de pasvorm ideaal, zowel voor mij als voor Kareltje.

Surion

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 18:30

Ik heb de Luxor , en als die helemaal versleten is koop ik die Anatomica , wil echt nooit meer een ander zadel Ja

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 18:49

heb ook een euroriding diamant, nog steeds n mooi zadeltje, alshoewel ik t alweer n paar jaartjes heb. je kan ook evt naar drunen toe rijden met je paard, hebben wij ook gedaan

sparkle1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 21:13

Ik heb een Euroriding Luxor en nog een aantal mensen die ik ken hebben een Euroriding Luxor en Diamant. Zit erg lekker en ligt zeker goed op het paard. Er zijn maar weinig zadels die zo goed liggen. En inderdaad Drunensruiterhuis rijdt door heel nl. Hij is bij ons ook geweest. Ik heb zeker veel plezier van dit zadel. Zeker aan de raden Pling

areke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 23:26

ik had een diamant alleen hebben ze die van dinsdag op woensdag nacht gestolen.
nu moet er dus een nieuwe komen maar ik wil toch weer een diamant

ElanII

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 10:20

Dat de Anatomica eigenlijk de oude Luxor is, is dus niet waar. Het is een nieuw merk en komt ook van een andere fabrikant.
2 Weken geleden was ik in Brabant op een clinic. Ik had mijn Passier zadel bij me dat ik bij Van Rijs had gekocht, maar dat hij eigenlijk niet passend had gekregen (lang verhaal waarmee ik jullie niet zal vervelen).
Afijn, in Brabant dus het zadel erop gelegd, mijn paard drukte meteen zijn rug weg en begon kort te lopen. Ik heb toen het Drunens Ruiterhuis laten komen en uiteindelijk was het enige zadel dat paste de Anatomica.
Na de clinic ben ik de Passier terug gaan brengen naar Van Rijs. Men was erg benieuwd welk zadel ik nu had en men heeft ook de link naar de fabrikant op de pc laten zien (ben vergeten hoe de fabrikant heette), maar het was dus niet Euroriding... Haha! Haha!

MarchaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 11:39

Even offtopic:

ElanII schreef:
Dat de Anatomica eigenlijk de oude Luxor is, is dus niet waar. Het is een nieuw merk en komt ook van een andere fabrikant.

Klopt, de Anatomica is inderdaad een nieuw model zadel van een andere fabrikant. Volgens het Drunens Ruiterhuis is hij echter wel te vergelijken met de Luxor alleen dan hier en daar wat verbeterd Knipoog Als je beide modellen bekijkt zie je natuurlijk ook wel dat ze ontzettend op elkaar lijken. De site waar je het over hebt is overigens www.anatomica.nl . En, heb jij het zadel uiteindelijk gekocht?

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 11:42

wat kost zo'n euroriding dressuurzadeltje? 18inch

MarchaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 11:56

Dat hangt af van het model Knipoog

De Diamant kost nieuw ongeveer 1400 euro, de Luxor 1500 en de Titan II 1600. De Anatomica kost nieuw 1595. De nieuwprijs van de Jade ligt lager maar ik zou het niet exact weten.

Ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 11:59

Ik heb een Diamant, ben er ontzettend blij mee, en gaat ook nooit meer weg Haha!
Heb overigens wel de kniewrongen extra oplaten vullen omdat ik dat lekkerder vond Knipoog
Zadel is trouwens in gebruik te zien in mijn profiel Lachen

sjaaaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 17:06

ik heb een heeel fijn euroriding zadeltje maar weet neit wat voor 1 het is het is een vzh zadel

ElanII

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 18:41

MarchaL schreef:
Klopt, de Anatomica is inderdaad een nieuw model zadel van een andere fabrikant. Volgens het Drunens Ruiterhuis is hij echter wel te vergelijken met de Luxor alleen dan hier en daar wat verbeterd Knipoog Als je beide modellen bekijkt zie je natuurlijk ook wel dat ze ontzettend op elkaar lijken. De site waar je het over hebt is overigens www.anatomica.nl . En, heb jij het zadel uiteindelijk gekocht?

Bedankt voor de site. Ik had wel gegoogled maar was niet zo slim geweest om gewoon de naam in te typen, dom dom...
Ik heb het zadel wel gekocht, gelukkig zat het ook lekker, want het was echt het enige zadel dat op mijn paard past. Ik moet nog wel enig voorbehoud maken. Hij had de 17,5 inch dus bij zich, maar die is toch wel te klein. A.s. zaterdag komt hij met de 18 inch en ik geloof pas dat die ook zo goed past, als ik het gezien heb en als ik erop gezeten heb.
Dus... spannend wel.

Wardie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 23:58

Heb sinds kort een eigen paard en dus ook een nieuw zadel aan laten meten. Mijn keus is op de Euroriding Jade gevallen (vzh). Ik (en de zadelmaker) vond hem veel beter liggen dan de Kieffer en Stubben die hij ook mee had gebracht (ik heb een Fries, dus weinig schoft), en hij was nog de helft goedkoper ook! Haha! Tot nu toe bevalt het zadel prima, past perfect en heeft lekkere diepe zit.
Heb je inmiddels al een zadel gevonden?

Ritmisch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-06 00:01

Bedankt voor je reactie. Ik heb inmiddels m'n keuze gemaakt. Ben blijven hangen bij de Ideal Equestrian, waar ik aanvankelijk ook voor ging. Op zich gaat het goed. Zadel ligt goed op m'n paard, maar ik moet er nog wel erg aan wennen qua zit..