Neopreen singel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Qimm

Neopreen singel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-06 11:56

Ik heb de zoekfunctie geprobeerd maar die deed heel raar.

Ik overweeg om een neopreen dressuursingel te kopen omdat Garinka van mijn katoenen singel af en toe wondjes heeft.
Nu ben ik benieuwd naar ervaringen. Waarom wel of niet een neopreen singel. Wat mij een nadeel lijkt is dat ze me erg zweterig lijken, of valt dat wel mee?

Theake

Re: Neopreen singel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 12:01

hey Doei!

Ik heb net een neopreen singel gekocht van Lamicell. De man van de paardenwinkel zei dat iedereen die nu kocht en er ook wel tevreden over was! Omdat het dus niet kan schuren en aangenaam zit voor het paard.

Ze zweet er inderdaad wel een beetje onder maar niet ech veel meer dan met mijn vorige (stoffen) singel. Dus geen echt nadeel. Ik denk dat het echt wel fijn zit voor haar Ja

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 12:09

gewoon netjes schoonmaken na het rijden. Ik vind het een fijne singel.

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 12:09

ik vind ze erg fijn!

blijven lang mooi, heb die van mij nu 4 jaar, dagelijks gebruikt.
makkelijk in onderhoudt ik was hem 1 keer per week.
vind hem niet extra zweten.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-06 12:10

Oke, positieve reacties, dat is fijn Lachen

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 12:12

ik vind een neopreen singel ook erg fijn, voor mijn gevoel schuurt het minder dan een katoenen singel.

_karin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 12:13

De meeste neopreen voelen zeg maar ''gelachtig'' en zijn ''dicht'' ik hoop dat je me begrijpt, de mijne is met kleine gaatjes en iets minder zacht, hij zweet er helemaal niet meer onder en hij is gemakkelijk af te spoelen. Ik ben er zeer content mee, en heb ook een neopreen dressuur en vzh voor mijn zadels. Lachen

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 12:15

heb ook net een nieuwe gekocht en mijn bevindingen tot nu toe is ook dat het een fijne singel is en volgens mij heel zacht voor de paardenhuid.een vriendin van mij rijd al haar paarden er intensief mee en is ook positief.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 12:43

Ik heb bij mijn dressuurzadel een neopreen singel van pagony... en bij mijn vzh een neopreen van Kieffer.
Beide vind ik het super-singels Haha! Mijn paard had ook altijd wondjes... of de singel nou van leer was of met bont erover heen ze reed altijd open. Maar met de neopreen singels heeft ze nog nooit een wondje gehad Lachen
En ze zijn heel makkelijk in onderhoud... is die vies, even onder de kraan, borsteltje erover en hij is weer als nieuw Haha!
Die van mij heb ik nu ruim twee jaar en hij ziet er nog als nieuw uit (pagony)

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-06 13:06

Oke Tong uitsteken Ik ben overtuigd

Santosss

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 18:35

Ik heb ook zo'n singel!
mijn paard is heel gevoelig en had ook snel wondjes maar sinds ik deze singel heb nergens meer last van gehad! Hij is ook makkelijk te wassen en droogt snel op!

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-06 11:57

Ik heb er 1 besteld, ik hoop maar dattie past want de kleinste die ze hadden was 50, maar ze gaan kijken voor een 45 Nagelbijten / Gniffelen

ramnoke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 12:35

Ik heb ook een neopreen singel omdat mijn paard steeds wondjes kreeg aan haar buik van andere singels. Sindsdien nooit geen problemen meer. Ook het zweten valt heel erg mee, niet meer dan bij de andere singels.

carlijn83

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 20:09

Ik heb ze ook, bevallen mij prima Lachen
Zweten doen ze er altijd wel een beetje onder maar dat hou je toch.
Dat vind ik nog veel erger bij leren singels, daar zie je t zweet echt van af druipen!

Tarqsgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 21:45

Ik heb al twee jaar een neopreen-singel, en mijn paard zweet als een otter onder dat ding. En verder nauwelijks dus; alleen onder die singel. Ik denk dat een kunststof singel hitte veroorzaakt, die niet afgevoerd kan worden, en ook schuurt en haren uittrekt. Maar omdat het plastik is vallen de haren er af en lijkt het alsof er niets gebeurt.
Als je singel schuurt komt dat meestal doordat je zadel schuift, en dus niet goed past. Of omdat mensen soms niet goed kunnen rijden. (niet persoonlijk bedoelt natuurlijk, het komt wel eens voor)
Ik denk dat neopreen op het ogenblik een rage is. ik neem als vuistregel: alleen natuurlijke materialen in contact met mijn paard. Hij is uit, maar ik ben een aanhanger van de mohair-touw-singel.

Debbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 23:13

Ik gebruik nu ook al bijna 3 jaar een neopreensingel maar mij bevalt het ook prima hoor! Dana zweet er wel wat onder maar heeft nooit geen wondjes o.i.d. en na het rijden spoel ik m gewoon af even laten drogen en klaar!

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 00:20

Citaat:
Ik heb al twee jaar een neopreen-singel, en mijn paard zweet als een otter onder dat ding. En verder nauwelijks dus; alleen onder die singel. Ik denk dat een kunststof singel hitte veroorzaakt, die niet afgevoerd kan worden, en ook schuurt en haren uittrekt. Maar omdat het plastik is vallen de haren er af en lijkt het alsof er niets gebeurt.
Als je singel schuurt komt dat meestal doordat je zadel schuift, en dus niet goed past. Of omdat mensen soms niet goed kunnen rijden. (niet persoonlijk bedoelt natuurlijk, het komt wel eens voor)
Ik denk dat neopreen op het ogenblik een rage is. ik neem als vuistregel: alleen natuurlijke materialen in contact met mijn paard. Hij is uit, maar ik ben een aanhanger van de mohair-touw-singel.

vraag me af wat voor neopreen singel jij hebt??

-waarom heb je als je zo tegen bent al 2 jaar deze singel,
-een kunststof ademd wel en dus kan de hitte wel weg, hij laat het vocht door ipv het het vasthoud.
-mijn singel trekt geen haren uit..........
-een plastic singel?????? heb je je weleens in stoffen verdiept?

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-06 11:00

AafkeB schreef:

Het bovenste randje op de hoek van de singel zegmaar is erg hard en daar en alleen daar krijgt ze dus soms kleine wondjes. Ik zoek dus iets met zachte randen Lachen
Enne, als ik jou als dan kocht ik maar eens een andere singel als hij jou zo slecht bevalt. Interesse in een mooie zware katoenen singel?

Eva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 13:42

Mmm, op een of andere manier heeft Silvana echt een hekel aan die singel. Tong uitsteken Ik vind 'm wel mooi, maar het broeit echt. Is een lederen singel niets dan?

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 13:48

Ik vind persoonlijk de neopreen niet echt broeierig... onder d'r vorige singel (leder, van kieffer) zweette en schuimde Riena veel meer... en reed ze zich ook altijd open.

Maarja ieder zijn ding natuurlijk Knipoog

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 14:00

als mijn neoprene singel vies is gooi ik die gewoon in de wasmachine!
Ik ben er erg tevreden mee!

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 14:19

ik ook was hem iedere week!

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-06 15:39

Leer heb ik ook overwogen, maar dan ben je zó 80, 90, 100 euro kwijt en dat vond ik veel. Ik heb ondertussen een neopreen singel en heb er vandaag voor het eerst mee gereden. Hij is wel wat zweteriger dan mijn katoenen maar hij zit mooier en het lijkt mij ook aangenamer, het is dat ik het niet even aan garinka kan vragen he Knipoog

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 18:25

Je kan het altijd vragen, maar ik denk niet dat je antwoord krijgt Haha!

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-06 18:30

Haha!