Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Citaat:Ik heb al twee jaar een neopreen-singel, en mijn paard zweet als een otter onder dat ding. En verder nauwelijks dus; alleen onder die singel. Ik denk dat een kunststof singel hitte veroorzaakt, die niet afgevoerd kan worden, en ook schuurt en haren uittrekt. Maar omdat het plastik is vallen de haren er af en lijkt het alsof er niets gebeurt.
Als je singel schuurt komt dat meestal doordat je zadel schuift, en dus niet goed past. Of omdat mensen soms niet goed kunnen rijden. (niet persoonlijk bedoelt natuurlijk, het komt wel eens voor)
Ik denk dat neopreen op het ogenblik een rage is. ik neem als vuistregel: alleen natuurlijke materialen in contact met mijn paard. Hij is uit, maar ik ben een aanhanger van de mohair-touw-singel.
AafkeB schreef:Ik heb al twee jaar een neopreen-singel, en mijn paard zweet als een otter onder dat ding. En verder nauwelijks dus; alleen onder die singel. Ik denk dat een kunststof singel hitte veroorzaakt, die niet afgevoerd kan worden, en ook schuurt en haren uittrekt. Maar omdat het plastik is vallen de haren er af en lijkt het alsof er niets gebeurt.
Als je singel schuurt komt dat meestal doordat je zadel schuift, en dus niet goed past. Of omdat mensen soms niet goed kunnen rijden. (niet persoonlijk bedoelt natuurlijk, het komt wel eens voor)
Ik denk dat neopreen op het ogenblik een rage is. ik neem als vuistregel: alleen natuurlijke materialen in contact met mijn paard. Hij is uit, maar ik ben een aanhanger van de mohair-touw-singel.