Peesbeschermers BR en Eskadron verschil?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ZzzeiN

Peesbeschermers BR en Eskadron verschil?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-06 20:18

Wat ik me dus afvraag wat is het verschil tussen de BR en Eskadron peesbeschermers.
Wie ik heb nu BR en ik vind ze wel goed, maar wat is het dan wat eskadron zo duur maakt er zou toch iets beter aan moeten zijn?

Anoniem

Re: Peesbeschermers BR en Eskadron verschil?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 11:33

Ik denk eigelijk dat je voor het merk betaald. Ikzelf heb ook gewoon BR, en die vind ik prima !! Ze zitten goed en zien er na heel vaak gebruiken ook nog heel netjes uit.
Met Eskadron heb ik geen ervaring, ik heb er wel een halster van en die is superfijn. Maar we hebben het hier over peesbeschermers Knipoog

lique

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 11:38

ik heb ook br (ben een echte br fan) volgens mij maakt het ook niet zoveel uit..

IceEva

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 12:16

Ik heb BR en Eskadron beide gehad, wat ik zie ik dat de Eskadron net wat smaller is. Daarom vind ik de BR een fijne pasvorm bij mijn paard, en de prijs is ook leuker. Knipoog Ze zijn er in leuke kleuren en vind ze erg fijn. Ik rijd eigenlijk altijd beenbeschermingloos heb een IJslander maar in de trailer doe ik ze altijd om. Lachen Heb nog een paar te koop dus bij interesse...

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 12:18

DIe van Br vind ik juist erg smal. Ze passen niet bij veel paarden, en de elastieken zijn eigenlijk ook net te kort, naar mijn smaak.
Eskadron heb ik betere ervaringen mee, de pasvorm is veel beter, ook voor bredere benen. En de elastieken zijn tenminste lang genoeg.

IceEva

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 12:23

Als ik de BR en Eskadron naast elkaar houd zie ik dat de Eskadron smaller zijn, dan heb ik het wel over maat Cob.

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 13:05

Mijn pony past BR niet , maat pony daarvan is te wijd en sluit niet mooi aan. De peesjes van Eskadron daarentegen sluiten wel mooi aan.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 13:14

IceEva schreef:
Als ik de BR en Eskadron naast elkaar houd zie ik dat de Eskadron smaller zijn, dan heb ik het wel over maat Cob.

Ik heb alles in full, misschien dat de maatvoering wat verschilt.

laverite

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 14:24

ik heb die van br en ik ben er zeer tevreden van

IceEva

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 14:25

erleyne schreef:
IceEva schreef:

Ik heb alles in full, misschien dat de maatvoering wat verschilt.

Dat dacht ik ook al inderdaad. Knipoog

Liedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 14:27

Br is er niet in cob
Ik heb allebei gehad, nu heb ikw eer br maar dat is idd puur om de prijs. De eskadron die ik had waren te klein voor mijn paard. Maar dat kan ook aan de maat liggen Ja

IceEva

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 14:30

Maat pony van BR komt overeen met een normale maat cob.
Kijk bijvoorbeeld naar de Norton pony en die zijn gewoon maat cob, dit is hetzelfde bij de BR's.

figora

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 15:00

Eskadron sleet bij mij sneller... en moest regelmatig gerepareerd worden aan het klittenband, bij BR heb ik dit nog nooit gehad. Verder ben ik over beide even tevreden!

Nathalie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 15:36

ik heb BR en eskadron, ongeveer even oud. Die van BR beginnen nu heel langszaam te slijten terwijl die van eskadron er nog super uitzien. Ik verwacht dat die van eskadron bij mij langer mee zullen gaan.

Naambordje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 17:22

De elastieken van de BR rekken veel sneller uit dan de Eskadron.. qua kwaliteit maakt het echt helemaal niks uit, mijn BR'rs zijn veel ouder maar even versleten als de Eskadron's..Als je het hebt over binnenkant van de peesbeschermer! Ik vind de Eskadron eerlijk gezegd omdat de sluitingen niet uitrekken. xx

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 19:24

Mijn keus gaat naar de BR. Enig nadeel is dat de oudere BR's beter passen als het nieuwere model. (is te zien aan het plaatje op de beschermer) de oudere zijn breder als de nieuwe, die mijn ene paard niet goed passen.

ZzzeiN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-06 19:55

Liedje schreef:
Br is er niet in cob
Ik heb allebei gehad, nu heb ikw eer br maar dat is idd puur om de prijs. De eskadron die ik had waren te klein voor mijn paard. Maar dat kan ook aan de maat liggen Ja

Volgens mij heb ik wel cob,

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 20:02

Ik vind de Eskadron wat beter van pasvorm en wat langer goed blijven...

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 22:36

ik heb met beide ervaring,bij verschillende pony's en ik heb gemerkt dat ik liever die van eskadron heb dan die van BR.Ik vind ze kwalitatief iets beter,niet veel,maar toch.BR was altijd iets sneller versleten.De rek is wel wat uitgerokken,dit is bij die van eskadron niet zo, het neopreen vertoonde sneller slijtage en de buitenkant is niet zo stevig als die van eskadron,dus sneller diepe krassen enzo.

ineke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 10:47

Wilawander schreef:
Mijn keus gaat naar de BR. Enig nadeel is dat de oudere BR's beter passen als het nieuwere model. (is te zien aan het plaatje op de beschermer) de oudere zijn breder als de nieuwe, die mijn ene paard niet goed passen.

de nieuwere peesjes van BR passen inderdaad niet om de benen van mijn paard, omsluit het been niet mooi en het klittenband is kort, mijn oude BR peesjes passen echt perfect maar die nieuwen heb ik heel snel geruild voor een paar eskadrons.

sophiecondor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 18:10

Ik heb de cob peesbeschermers van BR, ik vind ze helemaal geweldig, blijven super goed. Dat foam wat tussen de kap en het been zit blijft veel dikker bij BR dan bij Eskadron. En het elastiek blijft ook stevig.

haflingertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 01:05

Ik heb vroeger altijd eskadron gehad, het foam is inderdaad bij de eskadron veel dunner waardoor het snel omboog en je dus goed moest opletten dat het niet dubbel zat. Ik heb met eskadron bij twee paar kappen gehad dat de buitenkant begon te scheuren..
Ben overgestapt op BR en heel erg tevreden!

Venetia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 13:34

Ik heb een aantal eskadron peesbeschermers, waarmee ik altijd door modder e.d rijdt. Ze zijn na vele jaren nog steeds niet versleten of kapot. Op wat krasjes na zijn ze nog als nieuw. De voering is nog perfect en het klittenband is ook nog in goede staat.

De BR die ik heb zijn veel minder van pasvorm, te smal en te kort klittenband, en ze slijten ook wat harder aan de buitenkant. Meer krassen.

Dus voor mij eskadron, vooral vanwege de pasvorm.

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 15:30

erleyne schreef:
DIe van Br vind ik juist erg smal. Ze passen niet bij veel paarden, en de elastieken zijn eigenlijk ook net te kort, naar mijn smaak.
Eskadron heb ik betere ervaringen mee, de pasvorm is veel beter, ook voor bredere benen. En de elastieken zijn tenminste lang genoeg.

die van Eskadron ken ik niet. maar ik heb die van BR en daar vind ik idd eigelijk de elastieken een btje kort van! Verder zitten ze wel goed, mooie pasvorm enzo, alleen jammer van die korte elastieken.

mariekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 15:32

urselin schreef:
Mijn pony past BR niet , maat pony daarvan is te wijd en sluit niet mooi aan. De peesjes van Eskadron daarentegen sluiten wel mooi aan.

Vreemd Haha!

Bij mijn pony past de Br veel beter en de eskadrons zijn net aan Haha!
Em mijn pony heeft echt geen smalle beentjes Clown