[WN] Westernzadel zadelmarkt

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Aranel

Westernzadel zadelmarkt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-06 18:25

Hebben jullie ervaring met westernzadels van de zadelmarkt? Ik heb er nlk een gekocht( tijd geleden alweer) en ik ben er tot nu toe heel tevreden over.
Wat zijn jullie ervaringen ermee? Goed? Slecht?

Misschien moet ik er wel bij vermelden dat ik niet fanatiek western rijd, het is meer voor buiten, ik gebruik hem dus niet voor wedstrijden oid.

Shotime

Re: Westernzadel zadelmarkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 19:00

ojee Nagelbijten / Gniffelen
ik zou maar eens op het woord zadelmarkt zoeken op bokt, kom je zat ervaringen en meningen tegen lijkt me zo Knipoog
en die zijn niet bepaald positief om het zacht uit te drukken Sigaar

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 19:25

Eens met Shotime,
netjes verwoord overigens Nagelbijten / Gniffelen
De meeste zadelmarkt verhalen hier zijn niet positief,
Er zijn hier ook een aantal mensen hier die zo'n zadel uit
elkaar gehaald hebben en wat er tevoorschijn kwam was niet om vrolijk van te worden.
Beter koop je een goeie tweedehands als zo'n zadel,
ookal rijdt je er maar af en toe mee buiten

_Marianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 19:28

Maar volgens mij zijn die negatieve reacties wel voornamelijk over de andere zadels, niet over de western..!

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 19:34

Mariannedeb schreef:
Maar volgens mij zijn die negatieve reacties wel voornamelijk over de andere zadels, niet over de western..!

Volgens mij juist over de western... Nagelbijten / Gniffelen

Heb d'r zelf overigens geen ervaring mee, na de verhalen die ik heb gehoord hoef ik zo'n zadel ook niet te ervaren, ik bedank.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 19:37

Kijk eens bij het onderschrift van dubbeldun.
Ook voor buitenritten, niet gebruiken. Hang hem leuk aan de muur als decoratie. De zm zadels zijn echt bagger.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 19:41

Lees dit topic anders eens,
als je geen zin hebt in lezen: de 1ste pagina zegt al genoeg Knipoog

vauban

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 20:32

ik wil ff hier wat recht zette...

hebben jullie allemaal ook daadwerkelijk een zadel van de zadelmarkt gehad?? (dit geld niet voor degene dit dit erbij hebben vermeld..)
al die negative reacties op internet komen maar door een ding:

men vergelijkt de zadelmarkt zadels met merkzadel zoals bijv. kieffer zadels (in dressuur)!!!! dit is absoluut niet te vergelijken!!! dus dat moet je dan ook niet doen!!!!
als je een lekker recreatie zadel zoekt is de zadelmarktkwaliteid super voor je!!!!! je moet alleen wel goed elke keer tijdens het schoonmaken de stiksels en andere breekbare punten bekijken (moet zoizo.. ook bij een super goed merk zadel!!)

ik heb er drue jaar geleden een veelzijdigheids zadel gekocht.. na hem anderhalf jaar elke dag gebruikt te hebben was hij inderdaad redelijk versleten!!!! en dan heb ik het niet over de stiksels maar over het leer zelf!!! het zwarte leer was bruin geworden op de plekken waar het veel schuurt (wrongen, bovenste zweetblad) !!!! het zadel zat nog als gegoten maar het zag er neit meer uit!!!! en aangezien ik serieus dressuur wilde gaan rijden ben ik toen overgestapt op een dressuurzadel (deze is niet van zadelmarkt maar van de plaatselijke ruitersportzaak..(merk: ideal))
dus ik kan absoluut niet zeggen dat de zadelmarkt zadels nou een van een slechte kwaliteit zijn!! ze gaan alleen wat minder lang mee!!! (m'n dressuur zadel zal zo'n 13 jaar mee moeten gaan....)

zaterdag ben ik van plan ook een westernzadel aan te gaan schaffen bij zadelmarkt! omdat ik helaas mijn barefoot arizona terug heb moeten sturen (paste voor geen meter!!)

groetjes!!!!

p.s. trek alsjeblieft geen conlclusies voordat je zelf zo'n zadel hebt gehad...... scheelt een hoop loze reacties Knipoog

vauban

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 20:33

Fyenna schreef:
Hebben jullie ervaring met westernzadels van de zadelmarkt? Ik heb er nlk een gekocht( tijd geleden alweer) en ik ben er tot nu toe heel tevreden over.
Wat zijn jullie ervaringen ermee? Goed? Slecht?

mag ik vragen welk zadel je hebt aangeschaft???

groetjs Haha!

amber_steph

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 20:35

ik heb ook een westernzadel gehad van marktplaats, maar had hem moeten verkopen, omdat ik er niet zo goed meer in pastte Bloos
ik heb hem 2 jaar gehad, en gebruikte hem 3x in de week, en was perfect om mee te rijden.
je moet ze inderdaad nie elke dag ermee rijden. maar gewoon lekker af en toe lekker naar buiten

Mathilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 20:41

Er zijn inmiddels al zoveel topics over geweest, waar een ding zeer duidelijk uit naar voren komt; geeft je om je paard? Koop dan geen zadel van zadelmarkt Pling
@ mikeyfreak: buiten het kwaliteitsverschil wat je hebt onder westernzadels (waar die dingen van zadelmarkt niet onder vallen) gaat het niet alleen over de slijtage etc. Die dingen zijn gewoon levens gevaarlijk, en slecht voor je paard. En ja, ik heb er een in m'n handen gehad, en ik heb er eens een stukje meer gereden.

vauban

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 20:48

Mathilde schreef:
Er zijn inmiddels al zoveel topics over geweest, waar een ding zeer duidelijk uit naar voren komt; geeft je om je paard? Koop dan geen zadel van zadelmarkt Pling
@ mikeyfreak: buiten het kwaliteitsverschil wat je hebt onder westernzadels (waar die dingen van zadelmarkt niet onder vallen) gaat het niet alleen over de slijtage etc. Die dingen zijn gewoon levens gevaarlijk, en slecht voor je paard. En ja, ik heb er een in m'n handen gehad, en ik heb er eens een stukje meer gereden.

je hebt er dus geen gehad??? Bloos ....

ik zeg verder maar niets meer..

groetjes Haha!

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 20:48

@mikeyfreak: Dit is het westernforum en we hebben het hier over westernzadels.
Feit is dat kwaliteit (lees: degelijk & veilig) nou eenmaal geld kost.
Kleine rekensom: Wat kost het allerduurste westernzadel op ZM? 350 euro ofzo?
Weet je wat een goed gelooide koeienhuid van een beetje kwaliteit al kost? Meer dan 350 euro Clown en dan zit er nog geeneens een boom in Tong uitsteken

vauban

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 20:50

ik had m'n berichtje alleen maar voor de dresuur en veelzijdigheids zadels van zadelmarkt he?!?! wel ff voor de duidelijkheid.....

zaterdag kan ik wat meer vertellen over de westernzadels en over een half jaar krijg je persoonlijk een verslag hoe het met het zadel gaat!!!!

groetjs Knipoog

EEFIETJE

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 20:53

ik heb zelf geen ervaring met zadelmarkt zadels
maar weet wel dat je heel bokt over je heen krijgt als je zegt dat ze goed zijn...
persoonlijk zou ik me er niet aan wagen om een pro-zadelmarkt topic te starten..
maar ik vind het wel goed als mensen ook hun positieve ervaringen vertellen, omdat het miss een beetje overdreven is om alleen maar negatiefs te vertellen over zadelmarkt...
maarja jij veel plezier met je zadel, en voor de mensen die nu al willen gan zeuren:
leven en laten leven.. je kan er toch niets aan veranderen

vauban

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 20:54

is inderdaad waar!! er zit een groot prijsverschil in tussen een zm zadel en een "goed" merkzadel!! maar zoals ik al in m'n eerste bericht liet weten.. je kunt deze neit met elkaar vergelijken....

ik zoek ook een westernzadel waarmee ik recreatief kan rijden en niet wedstrijdgericht..

maar ik ga zaterdag eens ff rondkijken daar... (met m'n paardje... want je komt er maar op een manier achter hoe het past.....) en ik zal dan zelf m'n keuze maken en daar heb ik geen mening van wie dan ook voor nodig... dank je... (en hiermee bedoel ik ook de verkooper/ster)

groetjes Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 20:56

Heb je verstand van westernzadels dan? Ik zie dat je nu net een paar keer western hebt gereden, dus heb je iemand die goed kan passen?

vauban

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 20:57

EEFIETJE schreef:
ik heb zelf geen ervaring met zadelmarkt zadels
maar weet wel dat je heel bokt over je heen krijgt als je zegt dat ze goed zijn...
persoonlijk zou ik me er niet aan wagen om een pro-zadelmarkt topic te starten..
maar ik vind het wel goed als mensen ook hun positieve ervaringen vertellen, omdat het miss een beetje overdreven is om alleen maar negatiefs te vertellen over zadelmarkt...
maarja jij veel plezier met je zadel, en voor de mensen die nu al willen gan zeuren:
leven en laten leven.. je kan er toch niets aan veranderen

daarom geef ik nu ook ff mijn mening... je moet maar ff op bokt rondvragen hoeveel er daadwerkelijk zo'n zadel hebben gehad (dus meer dan ff opgezeten en vastgehouden) en hoeveel er gewoon de grote meute volgen en en totaal geen eigen mening over hebben...tja we zijn een kudde ras net als onze grote vrienden de paarden!!!

groetjes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 20:58

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 20:59

@mickeyfreak, ik weet niet wat jij onder recreatief rijden verstaat maar bij mij is dat toch ook een pittig stukje intensieve arbeid, tochten vaak van een paar uur.Lijkt mij dat kwaliteit en veiligheid dan toch wel voorop moeten staan en zeker voor je paard.Mijn Timo is 2.5 en ik ben net als jij westernruiter in spe, zo ook Timo straks, maar ik peins er nog niet over om zo'n zadel aan te schaffen.Het is TE goedkoop en kan in mijn ogen niet goed zijn voor de rug van je dier. Denk niet aan de portomonee maar aan je paard! Ik zelf ben aan het kijken voor een tweedehands kwalitief westernzadel en er is heus wel wat te vinden in de lagere prijsklasse hoor. hoe ga je dat trouwens doen met zo'n zadel van zadelmarkt?komen ze die thuis op je pony aanmeten of passen?

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 21:00

mikeyfreak schreef:
ik zoek ook een westernzadel waarmee ik recreatief kan rijden en niet wedstrijdgericht..

Dat maakt dus geen moer uit. Of hoef je als je recreatief rijdt niet aan veiligheid te denken? Scheve mond
Oh, en vergeet het welzijn van je paard niet...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 21:01

Even offtopic, wat een ontzettend leuke paint heb je WB!

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 21:01

Slecht. Ik had er 1 gekregen en heb dat "ding" er na 3x opgelegen te hebben afgehaald en doorverkocht.

vauban

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 21:03

nielsd schreef:
Heb je verstand van westernzadels dan? Ik zie dat je nu net een paar keer western hebt gereden, dus heb je iemand die goed kan passen?

laten we het zo zeggen dat ik met m'n vorige western zadel genoeg problemen heb gehad om nooit of te nimmer meer zo'n slecht zadel te kopen... en dit gaat waarscheinlijk helemaal verkeerd aankomen: dus mijn excuses daar alvast voor!! maar voordat je begint te schelden denk er eerst ff over na...
de ligging van een western, dressuur, australian stock zadel komen "beina" allemaal op hetzelfde neer!! het moet je paard niet hinderen in zijn beweging en het mag dus nergens drukken

ik reed inderdaad nog geen western tot voorkort maar ik reed wel "buiten" met een western zadel (niet op m'n eigen paard..) dit beviel zo goed dat ik zelf de overstap ben gaan maken... vandaar dat ik ook een western zadel aangeschaft had..

greotjes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 21:05

Het is wel anders, ik zou zeggen dat je geleerd hebt van slechte zadels kopen... En dan ga je er weer 1 kopen? Heb je die link gelezen naar die site van dubbeldun?