'goedkope zadels'

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Snoevie

'goedkope zadels'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-06 18:57

hallo allemaal,

hier toch even jullie mening gevraagd,namens een nichtje van mij:

zij rijdt met een imperial riding kadet zadel(zeg ik het zo goed) van 170 euro ong. en zij heeft een discussie met een stalgenoot,die rijdt met een merina zadel van zadelmarkt,en die was(volgens de site van zadelmarkt) 350 euro.
het gaat er dus om,welke van die zadels zijn nu beter/slechter(ik ken de reputatie van zadelmarkt)

ik zou zelf eerder voor imperial riding gaan,omdat ik laatst het topic van een bokker las over een zadelmarkt zadel wat uit elkaar gesloopt was(het is trouwens niet voor mij,ik ga denk ik voor een daaleman Knipoog )

maar wat vinden de zadelkenners onder ons?

Casarell

Re: 'goedkope zadels'

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 18:59

Als ik eerlijk moet zijn zou ik dan voor geen van beide gaan.. ik denk niet dat het ver uit elkaar licht qua kwaliteit..

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-06 19:00

hmm ja daar heb je een punt.
anders zou het prijsverschil wel anders zijn

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 19:02

Was de Imperial Riding tweedehands aangezien ik hier regelmatig zo'n zadels voorbij zie komen met toch wel een hogere prijs, of vergis ik me nu? Lachen

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-06 19:03

uhmm nee ik dacht dat ze die nieuw had gekocht via een webwinkel,maar ik zal het toch eens vragen

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 19:07

Imperial riding heeft wel meer mijn vertrouwen dan zadelmarkt. Zou je echter niet verteld hebben dat het om een zadelmarkt zadel ging en een imperial riding zadel dan zou ik voor de duurdere hebben gekozen.

Voor 170 euro een goed zadel afleveren is imo onmogelijk. 350 euro lijkt mij redelijker voor een net zadeltje.

Prijs zegt dus niet alles, in dit geval zegt naam mij meer.

Eerlijk gezegt had ik ze ook geen van beide gekocht. 1, ik vertrouw zadelmarkt niet zo, 2 het IR zadel is mij wat te goedkoop. Niet omdat ik nu zo nodig status moet hebben maar omdat ik de kwaliteit voor deze prijs een beetje wantrouw. Voor een 2ehands zadel ligt dat weer anders.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 19:09

Van beide merken wil je zo snel mogelijk afscheid nemen als je ooit op een goed merk heb mogen rijden Haha!

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-06 19:10

Ja ja dat is waar,ik zou er zelf ook niet voor gaan,maar ik was stiekem ook benieuwd wat de bokkers zouden kiezen,iets duurdere zadelmarkt of een nog goedkopere imperial riding(die ik overigens wel lekker vond zitten,heb hem van mijn nichtje mogen proberen)

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-06 19:11

Dees schreef:
Van beide merken wil je zo snel mogelijk afscheid nemen als je ooit op een goed merk heb mogen rijden Haha!

haha ja dat geloof ik graag!
ik heb laatst in de ruitersportzaak op een kieffer ulla salzgeber rusty gezeten,maar man dat zat wel lekker hoor(op de zadelbok Tong uitsteken )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 21:20

Snoevie schreef:
Ja ja dat is waar,ik zou er zelf ook niet voor gaan,maar ik was stiekem ook benieuwd wat de bokkers zouden kiezen,iets duurdere zadelmarkt of een nog goedkopere imperial riding(die ik overigens wel lekker vond zitten,heb hem van mijn nichtje mogen proberen)

Kiezen uit 2 kwade, maarrr.... als je dan toch iets in die richting wil kopen, neem dan ImperialRiding, heb je iig nog garantie en kan je je geld terug krijgen, want dat laatste is voor mij te dubieus vwb zadelmarkt.
Verder kan een goedkoop zadel ook best passen, en aangepast worden door de zm, alleen de prijsklasse waarin ze vallen, trekken meestal mensen aan die dát dan weer te duur vinden.. aangezien ze nét het paard hebben betaald, en elke maand stalhuur moeten aftikken.... ( en das duidelijker dan een rug die langzaam naar de Vork gaat)

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-06 21:24

jouw topic bedoelde ik,Bitch Haha!

CynthiaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 21:25

Bitch schreef:
Kiezen uit 2 kwade, maarrr.... als je dan toch iets in die richting wil kopen, neem dan ImperialRiding, heb je iig nog garantie en kan je je geld terug krijgen, want dat laatste is voor mij te dubieus vwb zadelmarkt.
Verder kan een goedkoop zadel ook best passen, en aangepast worden door de zm, alleen de prijsklasse waarin ze vallen, trekken meestal mensen aan die dát dan weer te duur vinden.. aangezien ze nét het paard hebben betaald, en elke maand stalhuur moeten aftikken.... ( en das duidelijker dan een rug die langzaam naar de Vork gaat)

Heb je zelf wel eens een zadelmarkt zadel in het echt gezien? Ik heb ook een zadel van hun en op de rug van mijn merrie ligt hij perfect. Ik kan zo moe worden van mensen die maar met de meute meebrullen Frusty

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 21:41

trutje schreef:
Heb je zelf wel eens een zadelmarkt zadel in het echt gezien?

zie onderschrift...... Dromen

trutje schreef:
Ik heb ook een zadel van hun en op de rug van mijn merrie ligt hij perfect. Ik kan zo moe worden van mensen die maar met de meute meebrullen Frusty

Nou, dat is dan toch fijn voor je! Wie heeft geconstateerd dat het zadel perfect lag?

luxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 22:16

Ik heb een hoofdstel van IR, vind het zelf hele mooie kwaliteit, al zegt dat natuurlijk niets over de kwaliteit van hun zadels Bloos
Ik heb een tijdje op een paard gereden en die had ook een merano (zeg ik het goed?) dressuurzadel van zadelmarkt.
Best een heel mooi zadel om te zien en lag in mijn ogen ook prima op het paard.
alleen kon ík er niet op zitten.

CynthiaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 22:37

Bitch schreef:
trutje schreef:
Heb je zelf wel eens een zadelmarkt zadel in het echt gezien?

zie onderschrift...... Dromen

trutje schreef:
Ik heb ook een zadel van hun en op de rug van mijn merrie ligt hij perfect. Ik kan zo moe worden van mensen die maar met de meute meebrullen Frusty

Nou, dat is dan toch fijn voor je! Wie heeft geconstateerd dat het zadel perfect lag?

Sorry, had je onderschrift niet gelezen, maar dat zadel ziet er toch een stuk minder uit dan de mijne. En ik ben diegene die geconstateerd heeft dat het zadel perfect ligt. Tijdens het rijden komt ze netjes over haar rug met haar neusje op de grond terwijl haar achterbeen netjes ondertreed. Ook is het zweet onder het zadel na het rijden overal aanwezig behalve over haar ruggegraad die is kurk droog.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-06 10:14

wat voor zadel heb jij dan trutje?

Milly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 10:16

jeske333 schreef:
Als ik eerlijk moet zijn zou ik dan voor geen van beide gaan.. ik denk niet dat het ver uit elkaar licht qua kwaliteit..

helemaal mee eens Haha!

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-06 10:19

okee dat is duidelijk Lachen ..........ik zou zelf ook niet voor een van beiden gaan,ik wil liever een goed maatzadel hebben,of iig van een degelijk merk.

CynthiaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 18:15

Een merano dressuurzadel, verder heb ik ook een kiefer springzadel en een sommer veelzijdigheid. Dus ik weet wel hoe een merkzadel zit Knipoog Natuurlijk verwacht ik niet dat hij 10 jaar meegaat, maar dat verwacht ik ook niet van een tweedehandszadel. Voor de prijs is het een leuk zadel die op mijn merrie goed ligt.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 18:31

merken zeggen mij niet veel. het feit dat iets perfect op mijn paarden ligt wel.
Mijn C pony heeft al jaren een Ascot zadel, is ook een merk die zadelmarkt verkocht. maar ja, dat was het enige wat haar toendertijd passte en na 7 jaar intensief gebruik doet die het nog prima.
beter een goedkoop goed passend zadel,dan een duur slechtpassende. en goedkoop hoeft echt niet perse slechte kwaliteit te zijn Knipoog

BE_GENTLE

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 19:23

Nou ik heb een nieuw goedkoop zadel gekocht van 170 euro van een zadelmarkt en moet je eerlijk zeggen zie geen verschil met het kwaliteit van een duur zadel van de 350 euro of meer..
Het zit hetzelfde en het rijd hetzelfde niks meer of minder aan..
Duurdere dingen hoeven niet altijd betere kwaliteit te hebben kijk maar naar het t.v programma "kassa" daar komen ook goedkopere dingen vaker op 1 dan de duurde dingen dus nee beetje onzin dus..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 20:04

El_Beauty schreef:
Nou ik heb een nieuw goedkoop zadel gekocht van 170 euro van een zadelmarkt en moet je eerlijk zeggen zie geen verschil met het kwaliteit van een duur zadel van de 350 euro of meer..
Duurdere dingen hoeven niet altijd betere kwaliteit te hebben kijk maar naar het t.v programma "kassa" daar komen ook goedkopere dingen vaker op 1 dan de duurde dingen dus nee beetje onzin dus..

zie net dit topic van je... ligt goed he, je zadel Knipoog

kynshiri

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 20:17

trutje schreef:
Een merano dressuurzadel, verder heb ik ook een kiefer springzadel en een sommer veelzijdigheid. Dus ik weet wel hoe een merkzadel zit Knipoog Natuurlijk verwacht ik niet dat hij 10 jaar meegaat, maar dat verwacht ik ook niet van een tweedehandszadel. Voor de prijs is het een leuk zadel die op mijn merrie goed ligt.

ik zeg wat zij zegt Haha! kheb ook een merano dressuur, ben er tevreden van en realiseer me ook best dat die mss wel minder lang mee zal gaan dan een Kieffer ofzo. Op mn vorig paard reed ik met een Kieffer, en die zat luxueus, maar ik vind die merano lang niet zo slecht zitten eigelijk ...

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 20:25

Mijn IR riding zadel was nieuw rond de 600 euro, ik heb het tweedehands voor 260 gekocht. De kwaliteit is echt prima! Zit heerlijk, erg degelijk zadel en past prima op de rug. Maar dit is was dan 1 van de wat duurdere IR zadels... dus ik weet niet of je daarmee kan vergelijken.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-06 20:43

Bitch schreef:
El_Beauty schreef:

zie net dit topic van je... ligt goed he, je zadel Knipoog

hmm apart inderdaad......