Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Elke86 schreef:Ik heb een Ainsley en die zorgt er wel redelijk voor dat je recht moet zitten door zijn diepe zit en wrongen. Maar een perfecte zithouding zal je enkel krijgen door erop te oefenen en dus niet alleen door je zadel.
Micha schreef:Elke86 schreef:Ik heb een Ainsley en die zorgt er wel redelijk voor dat je recht moet zitten door zijn diepe zit en wrongen. Maar een perfecte zithouding zal je enkel krijgen door erop te oefenen en dus niet alleen door je zadel.
spreekt natuurlijk voor zich
Elke86 schreef:Ik heb een Ainsley en die zorgt er wel redelijk voor dat je recht moet zitten door zijn diepe zit en wrongen. Maar een perfecte zithouding zal je enkel krijgen door erop te oefenen en dus niet alleen door je zadel.
erleyne schreef:Ik heb een tijdje op een Kiefer Wien gereden, die vond ik heel gedwongen zitten. Diepe zit en veel wrong. Ik vond het zelf afschuwelijk, kreeg er ook rugpijn van, maar ja dat ligt natuurlijk aan je eigen voorkeur.
Anna8 schreef:Wie weet bij welke zadels de stijgbeugelophanging perfect is? Deze zit namelijk vaak te ver naar voren waardoor je al moeilijk op 1 lijn met heupen, knie en enkel kan zitten?
Faustie schreef:erleyne schreef:Ik heb een tijdje op een Kiefer Wien gereden, die vond ik heel gedwongen zitten. Diepe zit en veel wrong. Ik vond het zelf afschuwelijk, kreeg er ook rugpijn van, maar ja dat ligt natuurlijk aan je eigen voorkeur.
Wat gek, ik heb ook een Kieffer Wien, die heeft een normale zit en weinig wrong![]()
Maar goed, ik zou gewoon eens naar de ruitershop gaan en wat zadels uitproberen. Zoals de meesten al zeiden, is zoiets heel persoonlijk.