Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
myrtheJ schreef:waarom in hemelsnaam een kneveltrens? omdat je het leuk vindt klinken ofzo?
Ik ben absoluut tegen het gebruik van de kneveltrens, ruiter moet het probleem oplossen, niet het bit.
Op wat voor soort bit rijd je nu? wat voor problemen heb je dat je een ander bit wilt hebben?
Daantje1981 schreef:Ik vraag me beetje af wat jij denkt dat een kneveltrens voor extra werking heeft om dat te verkiezen boven een gebroken D trens.
Even een stukje van een internetsite:
Een kneveltrens wordt vooral gebruikt indien men bruusk en kort moet draaien (bv. in een barrage) en het risico loopt het bit door de mond van het paard te trekken.
larixfire schreef:Probeer eens een rolletjes bit. Mijn fjord was buiten niet te houden en heb een tijdje met een rollsetjes bit gereden en dat ging hartstikke goed. Kunnen ze het bit ook niet vastpakken. Rijdt nu al weer een tijd met een enkel of dubbelgebroken watertrens
runningkawa schreef:Een knevel trens is opzich gewoon een zacht bit.
Niets mis mee.
Maar waarom wil je een bit dat je minder gemakkelijk door de mond kunt trekken?
Persoonlijk vind ik door de mond trekken een erg! grote ruiterfout en dat moet opgelost worden.
Niet verdoezelen
Daantje1981 schreef:Heb je les? Wat zegt hij/zij ervan?
Dat je pony sterk is is niet op te lossen door een ander bit. En al zeker niet door dit bit. Als jij het bit door de mond zou trekken dan ben je rijtechnisch niet goed bezig.
runningkawa schreef:Dat klopt helemaal
En een kneveltrens doet dat dus nog meer.
Komt eigenlijk ophetzelfde neer als dat je naast je paard staat en je drukt met je hand zijn hoofd opzij.