Omdat ik waarschijnlijk een ander zadel krijg mocht ik naar eentje zoeken en de Rossner Amerika Plus beviel me wel. Heeft iemand hier ervaringen mee? Hoe is het leder en blijft het mooi? Hoe zit het en kun je de beugelriemen onder het zweetblad dragen? Heb je een foto van een "gebruikte" Rossner? En doet Divoza ook aanmetingen in BE?
Eindelijk een reactie! Hoe blijft het leder na veel gebruik? Passen ze ook goed op ponys met weinig schoft? Heb je fotos? En kun je je stijgbeugelriemen onder je zweetblad dragen?
ik heb de gewone rossner america maar ook ervaring met de plus.
de stijgbeugels kunnen niet onder de zweetbladen gedragen worden. hij lag op een paard met hoge schoft, maar dat sluit niet uit dat hij ook op een pony met lage schoft past.
Ja die fotos had ik al gezien. Daar ga ik hem ook kopen. Kunnen bij de plus ook niet de beugels onder het zweetblad? Dit gaat toch bij haast elk Dressuurzadel?
Ik heb een gewone Rossner Amerika, en ik kan wel mijn beugels onder het zweetblad plaatsen. Dus die zou je eventueel kunnen nemen, als je dat zou willen. Ik heb het exspress na een paar keer eronder gedaan, omdat er een paar krasjes kwamen (moest nog invetten). Maar verder, is het echt een heel zacht zadel, mijn paardje heeft een vrij hoge schoft, maar hij zit super! Was ook blij dat de beugels onder het zweetblad konden ( niet dat het zoveel uit maakt ).
En je kan het er op laten zetten( als ik het goed heb ), op een normaal zadel zit het ook niet geloof ik.
In mijn profiel, de laatste foto van UNDER SADDLE, kan je het een beetje zien, en die lus die eruit komt, kan je wegstoppen hoor! Maar het zit steviger vind ik zelf
ik ben er zeer te vrede over. heb diverse foto's voor je. heb hem verkocht omdat hij niet goed meer paste op buc. hier rij ik er mee: http://www.mijnalbum.nl/Album=XZBZNV3Y
slijtage vond ik erg mee vallen. alleen bij de beugelriemen wat slijtage.