Ik heb Silence nu vanaf januari en ik ben bezig met mijn derde hoofdstel. Zelf vind ik dit erg veel, dus ik ga eens wat anders proberen.
Bij mijn vorige pony had ik altijd van Global (hypo winkels) en daar deed ik toen best lang mee. Nu heb ik dus bij Silence ook dit merk gepakt, maar het lijkt wel of de kwaliteit erg achteruit is gegaan bij dit merk. Ik vind het leer er ook niet meer zo netjes uitzien als toen en het komt al vrij gescheurd en gespleten de winkel uit.
Nu vraag je je natuurlijk af waarom ik dan geen beter merk hoofdstel heb gekocht de tweede keer, maar het heeft bij Silence erg lang geduurd tot we een passend zadel hadden gevonden en daar ging al mijn geld dus inzitten. Nu hebben we eindelijk een goed zadel en daarom kan ik nu gaan kijken naar een echt goed hoofdstel waar ik wel veel langer mee doe dan 2-4 maanden.
Dus bokkers,
Brand los. Welk hoofdstel vinden jullie nou een goed hoofdstel? Merk, kwaliteit, prijs enz.
Prijs is nu even niet echt van belang, maar niet boven de €100.
Ik ben benieuwd naar jullie reacties. Mocht er iets unaniems uitkomen, kan ik dat gaan proberen als mijn loon deze maand gestort word.
Jeetje, dat is wel heel snel! Wat gaat er dan precies kapot? Gespjes of het leer zelf?
Ik heb mijn paard nu 6 jaar, en ik doe nog steeds met mijn eerste hoofdstel die ook maar een paar tientjes kostte (in de guldentijd) En hij ziet er nog steeds uit als nieuw. Ik gok dat hij me zo'n 30-40 gulden heeft gekost Ik weet uit mijn hoofd het merk even niet. Was niet zo bekend. Zal straks even gaan kijken.
ik zelf vind kieffer erg fijn en goed. hkm is ook zeer goed en is niet zo duur. global heb ik ook gehad en had daar zelf ook geen problemen mee maar als je nieuw gaat kopen dan ga ik toch lieffer voor kieffer dan global. de prijs is aardig hetzelfde alhoewel ze van kieffer ook wel hele dure hebben
mijn ervaring is eigenlijk dat je voor minder dan 100e geen fatsoenlijke kwaliteit leren hoofdstel meer kunt kopen erg he? die global dingen is troep, klopt. scheurt snel, doordat het verkeerd (goedkoop) gelooid is (Indialeer). ik buig in de winkel altijd een riempje dubbel; als dat niet netjes plooit, maar stug is of zelfs scheurt->op zoek naar betere kwaliteit. je kunt van dat flutleer ook niet meer goed krijgen, zelfs lang in de olie helpt niet. het is met looien gewoon verprutst. ik heb zelf Dobert (www.doebert.com) hoofdstellen; duur, maar uitstekend van kwaliteit. doe er al jaaaaren mee! mijn advies: wees kritisch. je kunt misschien beter even sparen voor iets goeds, dan dat je weer je zuurverdiende geld aan troep spendeert. sterkte, enne.. shopze!
Silence
Ik heb een erg fijn hoofdstelletje op de kop weten te tikken. Hing in de winkel bij de afprijshoek. Er was een passantje stuk... Nu ja, ik ben even naar de schoenmaker gegaan en laten maken, nu heb ik een erg fijn hoofdstel voor een leuke prijs en een kleine moeite.
Ik weet alleen niet welk merk het is.
Maar vergelijk in de winkel het leer met dat van duurdere merken, dan voel je meteen verschil
Ik zweer bij Chetak. Fijn soepel leer,goed afgewerkt en blijft mooi. Heb er één die ik dagelijks voor longeerwerk gebruik en blijft mooi ondanks een hoop drek (alleen buitenbak) en vocht. Heeft ook nog een zacht onderlegt kopstuk. Hij is donkergrijs. Heb hem van lavitasruitershop. Ze hebben alleen geen full meer, alleen nog enkele in cob maat.
Sjonge, ik snap dit echt niet hoor 3 jaar terug kocht ik een merkloos hoofstel van rond de 35 a 40 euro, het ding is nog steeds zo goed als nieuw.... In mijn omgeving hoor ik steeds vaker over de ellende rondom (vaak ook dure) hoofdstellen.
Aangezien mijn goedkope (en blijkbaar degelijke) hoofstelletje niet zo heel mooi is wil ik binnenkort de Kieffer Suleika kopen. Hopelijk gaat deze toch minstens zo lang mee als mijn huidige hoofstel
Over Kieffer hoor ik over het algemeen goede dingen. De hoofdstellen schijnen erg degelijk te zijn en lang mee te gaan.
Ik zweer bij Chetak. Fijn soepel leer,goed afgewerkt en blijft mooi.
Hier nog iemand! Mijn Chetak er ook nog super uit, heerlijk soepel leer en de kwaliteit is beter dan van een hoop duurdere hoofdstellen die ik gezien heb. Die van mij was overigens 89 euro.
Chetak is ook erg goed, zat bij mijn pony toen ik hem kreeg, hij had het al 3 jaar en het hoofdstel heb ik nog een jaar gebruikt en daarna is hij reservehoofdstel geworden en leeft nog steeds.
Silence
Ik heb er 1 van Kavalkade en 1 van CTD, erg fijne hoofdstellen. Bij mijn pony had ik er in van Chetak; erg fijn maar nooit een paardenmaat van tegengekomen....
Ik heb er nu 1 van HKM, persoonlijk vind ik het een mooi hoofdstel voor een normale prijs. Even een linkje naar de site http://www.reitsport-hkm.de/avant.cms/c ... php?id=105 Ik moet wel zeggen dat ze er in het echt mooier uitzien dan op de site.
Ik heb een Stübbenhoofdstel, die zijn wel wat duurder, maar prima kwaliteit. Verder heb ik voor dagelijks gebruik een hoofdstel van het merk LJ, is al twee of drie jaar oud, ziet er nog heel goed uit en heeft maar 40€ gekost Het volgende zal waarschijnlijk een Kieffer worden
Ik heb zelf kieffers, en vind de kwaliteit niet super geweldig, geef me dan maar een stubben.
En als je niet meer als €100 uit wil geven, houd dan eenmaal andermaal in de gaten en marktplaats, dan heb je zo een goed, weinig of niet gebruikt hoofdstel voor €80,00 ofzo
Ik heb zelf een hoofdstel van imperial riding en daar ben ik erg tevreden mee. Die zijn ook betaalbaar, mijne was geloof ik 90 euro. Ik wil in de toekomst voor het springen nog wel een stubben hoofdstel, maar die vind ik ook gewoon supermooi! Het leer van die hoofdstellen is erg goed. Alleen is een stubben al gauw 130-150 euro, dus voor jou zou imperial riding wel geschikt zijn denk ik.
Silence