Anky zadel gestolen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Toke

Anky zadel gestolen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-06 10:13

Mijn zadel is dit weekend gestolen...
Vrijdag nog naar de les geweest van de club en daarna het nog weggelegd. Rare is dat echt alleen mijn zadel weg is, al mijn ander getuig lag er ook en daar is niets van weg. Ook lag in de stal bij de paarden ook nog een zadel, en dat hebben ze gewoon laten liggen.
Is dus iemand geweest die wist waarvoor hij kwam en waar mijn zadel ligt (en dat weet bijna niemand) want als je zo op een vreemde gaat stelen ga je toch eerst in de stallen kijken, en daar lag de mijne niet. Gistermiddag wou ik gaan rijden en toen merkte ik dat ie weg was !! Ergste is dus dat het (waarschijnlijk) iemand is die we kennen !!
Straks naar de politie (denk dat het weinig zin heeft, maar mijn vader wil dat) en op zoek naar een nieuw zadel.
Het gaat trouwens om een Anky-zadel van bijna 2 jaar oud.

xLuus

Re: Anky zadel gestolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 10:16

Anky zadels zijn erg gewild. Ik heb er ook eentje. en ik ben ook zo bang dat hij steeds gestolen wordt.
Op wedstrijd hebben wij ook altyd een hoes over de kofferbak Knipoog
Ik hoop dat hij terug gevonden wordt.
Succes verder!

Showtime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 10:20

Hey, hier heb je nu niks meer aan maar misschien voor de volgende keer:
Ik heb zelf een nieuwe passier en heb die verzekerd, die kan je meeverzekeren (bij de inboedel geloof ik). Zo is de inhoud van mijn kast voor 4000 euro verzekerd, dan is het dus geen ramp als er iets gestolen wordt. Succes ermee.

kanjerbob

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 10:28

jeetje, wat erg, en goede tip bij de inboedel? ga meteen de verzekering bellen

Toke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-06 10:38

Ik vind nog het ergste dat je gewoon weet dat het iemand is die je kent. Alles wat erbij lag, hoofdstel, dekens, singel,... is niks van weg, echt alleen mijn zadel. Vind het ook moeilijk om iemand te beschuldigen, maar toch had ik direct iemand waarvan ik dacht dat die het misschien wel zou kunnen gedaan hebben...
Was wel helemaal overstuur, ga ik eens een keertje alleen rijden, en dan is natuurlijk de eigenaar ook eens een namiddag weg, en dan kom je natuurlijk bij zoiets uit.

xLuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 10:44

ja echt verschrikkelijk Nagelbijten / Gniffelen

india

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 10:50

misschien een tip voor de aangifte:
als je zadel in een afgeslote ruimte in een afgesloten kast lag kun je misschien bij je inboedelverzekering proberen te claimen!
maar dan moet het wel bij je eigen huis zijn en anders moet degene waar de stal van is het proberen op zijn of haar verzekering,
ik kwam daar 3 jaar geleden te laat achter en mijn zadel van 2 weken oud was ook weg!

_Bolero_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 10:53

Jeetje wat erg zeg! Ook geen fijn idee dat het waarschijnlijk een bekende is!
Hopen dat je iets met bovengenoemde tips kunt!

Toke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-06 10:53

Bedankt voor de tip. Zadel lag inderdaag niet bij mij, maar bij de eigenaar van het paard... Probleem is dat de ruimte niet afgesloten was, dus denk niet da de verzekering er veel aan zal doen.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 10:57

Zadels zijn te chippen, dat zou ik de volgende keer doen, is er iig een (kleine) kans dat je het terug kunt vinden.

Monday

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 12:39

india schreef:
als je zadel in een afgeslote ruimte in een afgesloten kast lag kun je misschien bij je inboedelverzekering proberen te claimen!
maar dan moet het wel bij je eigen huis zijn en anders moet degene waar de stal van is het proberen op zijn of haar verzekering,
ik kwam daar 3 jaar geleden te laat achter en mijn zadel van 2 weken oud was ook weg!

Ik heb net een nieuw zadel en mijn verzekeringsagent gebeld of het zadel kon worden aangetekend op inboedelverzekering met daarbij het adres waar ie ligt (afgesloten kast etc. etc.) Nou no way dat het onder je inboedelverzekering valt. Ik heb ervoor gekozen om het maar bij Hippozorg bij mijn paard mee te verzekeren, kost weer een paar euro's maar ja...

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 12:43

ik heb mijn zadel ook bij de paardenvezekering mee verzekerd. Een aparte verekering voor de inhoud van mij kast, kost wel wat ja....maar ik kan tenminste een ander kopen wanneer ik de klos ben...

En met de inboedel is het maar 3 mnd verzekerd als het uit huis is, kijk daar goed naar want de meeste zadelsliggen standaard op stal..

Micha

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 13:54

Nog even een praktisch iets... Stel je vind je zadel wel terug en de huidige gebruiker beweerd bij hoog en laag dat het zijn zadel is dan sta je niet erg sterk.

Dus als je aangifte gaat doen geef dan ook even de unieke productienummers weer. In een dergelijk geval sta je namelijk altijd sterker.

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 18:11

balen zeg!
een paar tips voor je nieuwe zadel:
1) maak er foto's van, van alle kanten. heel belangrijk: de cijfercodes op je onderste zweetblad. maak daar foto's van, liefst met jou er ook op, zodat duidelijk is dat het om jouw zdel gaat.
2) koop een zadelklem (bij www.paardendrogist.nl bijv.), dat is een zadelsteun die je op slot kunt doen. hebben wij ook! dan ligt je zadel altijd op slot (eis voor verzekering).
3) sluit een goede kostbaarheden-buitenshuis verzekering af. ik heb er 1 bij centraal beheer / apeldoorn, kost me een paar euro p/mnd en m'n hele paardenuitrusting is gedekt.
4) laten chippen kan, maar de ervaring leert dat je zadels die gejat zijn noooooit meer terugziet (gaan naar oostblok ofzo).
5) camera -desnods een nepperd- ophangen; schrikt toch af.
6) grote, enge hond wil ook wel eens helpen Haha!

clouds2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 18:17

Mensen worden steeds handiger in het jatten van dingen. Valt het niemand op dat iemand met een zadel het terrein af gaat? Verward
T is niet iets wat je in je een tasje proppen kan Clown

mariska1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 19:27

Erg fijn deze tips, misschien bij een sticky plaatsen ofzo? het is erg nuttige informatie.

Ook namens mij bedankt,

Succes TS, is er al nieuws ? (dader gevonde oid?)

Toke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-06 07:57

Nee, nog altijd geen nieuws, en vrees ook niet dat er die gaat komen. Ben bij politie geweest en daar ook inderdaad de nummers doorgegeven die in mijn zadel staan, staan ook op de aankoopbon, dus was genoeg om aan te tonen dat het mijn zadel is...
Voorlopig bij mijn vriendin mijn vorig zadel opgehaald, kon ik wel even lenen, ze heeft het van mij overgenomen, en dan een beetje op mijn gemak weer op zoek naar iets anders....

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 08:30

mariska1989 schreef:
Erg fijn deze tips, misschien bij een sticky plaatsen ofzo? het is erg nuttige informatie.

Ook namens mij bedankt,

Succes TS, is er al nieuws ? (dader gevonde oid?)

graag gedaan!
sticky plaatsen?? hoe moet dat (ben blonT met bokt en pc's....) Haha!

maartje_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 08:34

oo das balen zeg wat stom dat ze de rest hebben laten liggen en wat een enge gedachte dat het waarschijnlijk iemand is die je kent..

Toke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-06 08:42

superojan schreef:
oo das balen zeg wat stom dat ze de rest hebben laten liggen en wat een enge gedachte dat het waarschijnlijk iemand is die je kent..

Dat ze de rest hebben laten liggen is echt een teken dat ze wisten waarvoor ze kwamen en dus op zeer korte tijd weer wegwaren. Vind het zeer moeilijk om met de gedachte om te gaan dat het iemand bekend is (politie zei dat ook al), krijg je zo het gevoel van dat je niemand meer kan vertrouwen...

Rachelle302

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 08:48

By ons op de manege is tydje terug ook zadeldiefstal geweest.. Ze hebben alleen de mooie zadels meegenomen.. Ze hadden zelfs de honden iets gegeven dat ze gekalmeerd werden.. Maar daarna heeft iedereen dus zyn zadel verzekerd.. en sommige nemen hun zadel nu iedere dag mee naar huis..

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 09:29

[quote="dierfysio"]
balen zeg!
4) laten chippen kan, maar de ervaring leert dat je zadels die gejat zijn noooooit meer terugziet (gaan naar oostblok ofzo).

ach wel fijn om te weten dat de paarden daar met kwalitatief goede zadels oplopen, als je kijkt wat er gejat wordt aan merkzadels. Clown

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 15:58

Jeetje wat vervelend zeg. Scheve mond
Zelf heb ik er (gelukkig) geen ervaringen mee.

Showtime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 17:50

Monday schreef:
india schreef:

Ik heb net een nieuw zadel en mijn verzekeringsagent gebeld of het zadel kon worden aangetekend op inboedelverzekering met daarbij het adres waar ie ligt (afgesloten kast etc. etc.) Nou no way dat het onder je inboedelverzekering valt. Ik heb ervoor gekozen om het maar bij Hippozorg bij mijn paard mee te verzekeren, kost weer een paar euro's maar ja...

Bij mij heeft mijn moeder het toch echt meeverzekerd bij de verzekering van het huis, zal eens navragen hoe of wat

Anouk1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 20:11

Dat is vervelend joh!
Waarom kunnen die mensen niet gewoon zelf gaan sparen ipv te gaan stelen.
Jeetje.. Echt dom!!
Maar ik hoop dat je snel een nieuw passend zadel kan vinden!
Succes er mee!