pinokkiozadel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kamaron

pinokkiozadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-06 20:40

Ik heb een vraagje over ervaringen qua pinokkiozadeltjes.
Onze pony word zo bar weinig bereden...dat ik t zonde vind van het zadeltje wat ik nu heb hangen daarvoor te bewaren dat ik er over denk een pinokkiozadeltje te kopen voor dr....ze heeft een moeilijke rug en schoft zoals bijna elke welsh a pony-tje....dit thorowgoodzadel moet ook al met een staartriem op zijn plek gehouden worden dan ligt het nog maar lala.
Dus nu mijn vraag qua die pinokkio....hoe liggen die?
En wat doen ze tijdens het rijden qua zit etc?
Graaaaaaaaaaaaaag jullie meningen en ervaring...thnxss alvast Tong uitsteken

JorisDy

Re: pinokkiozadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 20:41

Wat is een pinokiazadeltje? Heb ik echt nog nooit van gehoort, ?

ieks

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 20:44

bij ons beviel die slecht veel schuiven etc. nu hebben we een pannekoek zadel en die ligt gewoon zonder dekje op haar rug(heeft een vilten onderkant) en blijft liggen als een huis.

Bluebontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 23:30

Wij hebben een pinokkiozadel op onze shet liggen. Het bevalt prima, schuift niet, ligt als een huis. Maar ja, hij heeft geen schoft of zo.

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 07:31

Ligt er ook een beetje aan wie er op moet rijden. Mijn ervaring met deze zadeltjes is dat ze gauw te klein zijn voor amazone/ruiter. En dan zit die harde rand echt niet lekker.
Wij hebben zo'n zadel op onze Shet, maar ook dan is nog een staratriem nodig. Op de Welsh A tjes liggen een dressuurzadel (wat ook met staartriem moet maar verder super ligt, zat er ook bij toen we pony kochten) en een oeroud stubben veelzijdigheidszadel (wat al oud was toen we pony 15 jaar geleden kochten, maar geweldig past). Er heeft ook een tijdje een wintec opgelegen, dat lag ook erg goed.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 09:05

Ik vind het helemaal niets. Ik zit liever op een pannenkoekje.

Ik heb voor mijn pony's Wintecjes (liggen erg fijn op mijn shets) en een thorowgood(had 1 pony waar ik geen passende Wintec voor kon vinden). Op 'reserve' heb ik nog een pannenkoek zadeltje in de kast liggen en een Barefoot.

kamaron

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-06 09:22

Dennis schreef:

Ik heb voor mijn pony's Wintecjes (liggen erg fijn op mijn shets) en een thorowgood(had 1 pony waar ik geen passende Wintec voor kon vinden). Op 'reserve' heb ik nog een pannenkoek zadeltje in de kast liggen en een Barefoot.

zon pannekoekzadel heb je daar wel steun aan dan?

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 09:30

Nops Knipoog. Het is echt een plat 'flutje' met beugels en riemen.
Ik heb wel Dennis er zadelmak mee gemaakt en er ruim een jaar mee gereden, toen heb ik mijn eerste Wintecje gekocht. Ik heb er nu nog eentje liggen als ik een keer tijdelijk een pony heb staan die ook onder het zadel kan/moet maar waar ik geen passend zadel voor heb.

kamaron

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-06 09:45

welke winteczadel heb je dennis?

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 10:07

Ik heb er een hoop liggen, voor al mijn pony's eentje Knipoog.

Ik heb een 500 15", een 500 16", een 2000 16" en heb nog een 250 15" gehad(maar die kreeg ik toen voor die ene pony niet passend en heb ik toen ingeruild voor die Thorwogood Maxam 15"). Ik heb nog een 500 16" in bestelling.
Ik vind de 500's het fijnst Knipoog.

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 10:21

kamaron schreef:
Dennis schreef:

Vroeger werden kleine pony's alleen maar met vilten dekjes gereden, vergelijkbaar met pannenkoekzadeltjes alleen dan wel wat stroever. 1 Ding is zeker, je leert er wel van zitten. Nadeel van de pannenkoekjes vind ik dat ze zo glad zijn.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 13:35

kamaron schreef:
Dennis schreef:

Je hebt wel iets gelijkaardigs ook met vilten onderkant, maar dan met rugsteuntje en ook vooraan een steun zeg maar:
Afbeelding

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 13:52

gabyfedde schreef:
Vroeger werden kleine pony's alleen maar met vilten dekjes gereden, vergelijkbaar met pannenkoekzadeltjes alleen dan wel wat stroever. 1 Ding is zeker, je leert er wel van zitten. Nadeel van de pannenkoekjes vind ik dat ze zo glad zijn.

Zitten leer je zeker. Zeker als je onder een pannenkoek zadeltje een 3,5 jarige hengst met een probleempje met zijn hormoontjes stop Tong uitsteken (dat hengstje is inmiddels 9 en doodkalm Knipoog ).
Het gebeurd mij dus ook ERG weinig dat ik er van af stuiter, ook als ze 'iets minder lief' zijn. De laatste keer is inmiddels een maand of 9 geleden van een 3 jarige die het in d'r bol kreeg, maar die ging echt raar.

corina77

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 22:18

Ik heb net even op ons zadeltje gekeken, maar dat is merkloos.
Het heeft de vorm van een gewoon vzh zadeltje, van kunststof.
Het ligt erg goed op onze minishet (88 cm). En er zit een handvat van voren, dat niet omhoog steekt, dus wel zo fijn.
Kunnen ze er ook niet bovenop 'landen' als ze te ver uit het zadel komen. (au au !)
Ik heb het gekocht bij de Hippo in Assen, dus daar zullen ze wel weten hoe het zadeltje officieel heet. Ze hadden meerdere maten van dit kinderzadeltje, dus we hebben gepast op welke mijn dochter het beste zat.

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 17:18

Ik vind het ook flut om serieus mee te rijden. Er is weinig houvast, de kinderen zijn meer bezig zichzelf zittende te houden dan rijden.
Ik heb een Wintec swap top. een kinderzadeltje van Wintec, Een lepel met kussentjes maar niet met een echte boom, de 'boom' bestaat uit een kunstof verharding met soort van ingebouwde handgreep. Niet zoals die platjes met ribbeltjes-handgreep en opstaande rand.

Ik heb er 1tje en die is me echt heilig, want ik zie ze haast nergens. Zag er nu 1tje op MP staan en daar ben ik dan ook hevig op aan het bieden Haha!

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 17:22

Foto gevonden :

Bas met mn wintecje
Afbeelding

Tom met Wintecje ( bij hem schuift het nog naar voren omdat hij veel te dik is )
Afbeelding

kamaron

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-06 17:50

welke onlineshops verkopen deze zadeltjes Sanex?

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 17:53

Geen idee, ik ben ze nog niet tegen gekomen op online shops. Heb de mijne 2ehands op MP gekocht.
Weet dat het Wintec Swap Top heet, maar die benaming wordt niet vaak gebruikt.
Met googlen kom ik zo af en toe een tegen, maar in nog geen 1 online shop of uberhaupt gewone ruitershop ben ik ze tegen gekomen.

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 18:54

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 19:04

In mijn profiel staan ook nog foto's van het Welsh Atje dat ik heb gehad met dat zadeltje op, gezien je het voor een Welshje zoekt... Daar lag het ook super op

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 13:16

leuk zadeltje

Linda_Fleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 16:56

Ik heb zo'n pinokkio geval ja. Heb al diverse zadels op mijn Welsh A gepast, maar allen liggen van achteren veels te laag en de lepel klappert dan op zijn rug. Dat is dus helemaal niks dus voorlopig doe ik het met een pinokkio. Ben wel aan het sparen voor een barefoot maar dat duurt nog een tijdje voor ik die heb.

Pinokkio ligt op Jeebie beter als op de shet van een vriendin van mij (daarvan heb ik het zadeltje ook gekocht). Op de shet schoof hij, dus je moest er al helemaal geen beugels aan knopen want dan schoof je heen en weer. Op Jeebie (mijn welsh A) ligt hij lekker stabiel, kan ook gewoon volop de ene stijgbeugel hangen en hij blijft mooi liggen.
Pinokkio's zijn toch niet helemaal plat? Bij mij zitten er toch een soort kussens zodat de ruggegraat wel vrij blijft.

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 17:58

Lintjuuuh schreef:
Pinokkio's zijn toch niet helemaal plat? Bij mij zitten er toch een soort kussens zodat de ruggegraat wel vrij blijft.

Klopt.
Die kussens kan je volgens mij ook loshalen (klittenband) en aan rug aanpassen.

corina77

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 23:00

Hé, wou even een fotootje van mijn zadeltje plaatsen, maar kan dat alleen maar als je je foto op internet hebt staan ?
Ik wilde de foto eigenlijk gewoon kopieëren uit mijn afbeeldingen maar dat blijkt niet te kunnen ?

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 23:03