Beugels ongelijk : vindt het probleem niet.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Siddieqje

Beugels ongelijk : vindt het probleem niet.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-06 13:34

Ik heb nu sedert een paar maandjes een KN zadel. Ik heb het zadel nieuw gekocht en toen ik het kocht, heeft de zadelmaker wat vulling er uit gehaald omdat het te hoog lag.

Nu ligt het goed, maar sinds een week of 2 heb ik het gevoel dat mijn stijgbeugels ongelijk zitten.

Ik heb al verschillende mensen laten kijken, zelf gekeken maar op zicht zien de beugels er 100 % gelijk uit.

Nu ben ik mij beginnen afvragen of het zadel niet langs de ene kant iets dikker is dan de andere kant en ik daardoor ongelijk zit, maar dan zou je dat toch ook moeten zien.

HOpelijk dat er iemand op bokt dit ook heeft gehad, dat ik er iets wijzer uit geraak.

PBA_

Re: Beugels ongelijk : vindt het probleem niet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 13:45

Ook kan het zijn dat je ene been een fractie langer is dan je andere been je voelt dit alleen met rijden. Ik merkte het sinds ik andere beugels ben gaan gebruiken, daarvoor nooit. een menselijk lichaam is nooit helemaal symetrisch. raar is het niet

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 13:46

Zit je niet gwoon scheef? Als het niet zichtbaar is lijkt me geen probleem.

Siddieqje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-06 13:54

Wel ik dacht het ook van het scheefzitten, maar dat is het echt niet. Ik heb al express schuin gaan zitten zowel langs rechts als nhaar links om te kijken of het daar aan lag.

In het begin dat ik met dit zadel en deze beugels reed had ik dit probleem totaal niet.

Nu opeens wel, lijkt me niet dat mijn been opeens gegroeid is Lachen (ben 21 en groeiu al een tijdje niet meer dus)

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 14:51

je beugelriemen zijn precies even lang?
en de haken zitten op precies dezelfde plek aan je zadel vast?
en het zadel ligt recht op je paard?
en jij en je paard zijn zo recht mogelijk?
wat zegt de zadelmaker er eigenlijk van?

Siddieqje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-06 15:02

Beugelriemen zijn nu ongeveer 2 maand oud, en ik heb speciale riemen gekocht met vanbinnen soort ijzer zodat ze niet snel uitrekken.

Op de haken heb ik nog niet gelet, maar aangezien ik in het begin niet het gevoel had dat ik schuin zat, vermoed ik dat die haken wel gelijk zitten. Ik controleer dit vanavond eens.

Zadel ligt zeker 100 % in het midden van haar rug, ik controleer het altijd als ik opzadel 10 keer en eens ik erop zit, dan controleer ik ook nog eens of mijn zadel wel perfect in het midden zit.

Zowel als ik rechtdoor, rechterstelling of linkerstelling heb, heb ik het gevoel van schuin te zitten.

Zadelmaker ga ik straks eens bellen. Ik begin te denken dat het fantasieen zijn omdat je er niets van ziet en als ik kijk naar mijn benen ten opzichte van het zweetblad, liggen die ook gelijk.

Enkel het gevoel dat mijn linkerbeugel veel langer is. Ik voel het ook in mijn kuit na het rijden, mijn rechterkuit doet pijn omdat ik zodanig probeer mijn rechterbeen lang te maken om evenlang te zitten.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 15:34

Is het zadel niet in 1 kussen wat verder ingezakt dan bij het andere kussen?

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 15:43

als je het in je lijf voelt, is het dus niet goed. dus geen fantasie.
laat de zadelmaker eens kijken; iets is scheef (zadel, jij, paard) wat dus op deze manier niet werkt voor jou.
sterkte!

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 15:51

Je kan idd de zadelmaker er even naar laten kijken. Probeer ook eens om je beugelriemen om te wisselen, al zijn ze een heeeel klein beetje uitgerekt, dan nog kun je het merken. Verder kun je eens proberen om rechts ipv links op te stappen omdat met opstappen het zadel vaak net een klein beetje opzij schuift. Hoogst waarschijnlijk zal het daar niet aan liggen, maar het is het proberen waard denk ik dan...

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 18:32

Siddieqje schreef:
Wel ik dacht het ook van het scheefzitten, maar dat is het echt niet. Ik heb al express schuin gaan zitten zowel langs rechts als nhaar links om te kijken of het daar aan lag.

In het begin dat ik met dit zadel en deze beugels reed had ik dit probleem totaal niet.

Nu opeens wel, lijkt me niet dat mijn been opeens gegroeid is Lachen (ben 21 en groeiu al een tijdje niet meer dus)

Dat zegt niks ik ben 24 en een poos geleden kreeg ik daarook last van. bij mij door andere beugles waardoor het zichtbaar werd

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 20:04

Als je wilt weten of eht aan het zadel ligt leg dan eens een ander zadel op je paard(een stalgenoot kan je vast wel helpen).

Zit je dan nog scheef dan ben of jij het zelf of je paard.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 20:55

Ga eens voor de spiegel staan en leg je wijsvingers op de bovenkant van je heupen(links en rechts). Kijk dan in de spiegel of je vingers op gelijke hoogte staan.

Jennyzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 22:44

Ik weet precies wat je bedoelt.
Alleen ik kan het probleem zelf ook niet vinden. Nagelbijten / Gniffelen

Siddieqje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-06 09:09

Vanavond ga ik rijden en ga ik eens alle tips hier uitproberen om te kijken of het aan mij ligt.

Ik ga ook eens min beugels verwisselen van kant. Als ik opeens links korter zit dan rechts, dan weet ik ook hoe laat het is.

mariska75

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 09:16

Heb je de beugels+riemen al van je zadel gehaald?
Als je dan gewoon op hetzelfde gaatje hebt als dat ze aan je zadel zitten en je zet de beugels tegen elkaar op een vlakke ondergrond en je houdt de riemen aan de bovenkant naast elkaar zijn ze dan gelijk???

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 09:18

je zegt zelf dat ze op het oog gelijk hangen, dus het ligt niet aan de riemen of het zadel.

Het ligt aan de druk die links en rechts overbrengen op de beugels. Desnoods maak je een half gaatje extra bij de riem die volgens jou te lang of te kort is, probleem voorbij!

Niemand zit 100% recht of is 100% in evenwicht!

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 20:05

Citaat:
Ga eens voor de spiegel staan en leg je wijsvingers op de bovenkant van je heupen(links en rechts). Kijk dan in de spiegel of je vingers op gelijke hoogte staan.

dit werkt niet altijd. Mijn heupen staan recht...toch zit ik in de auto scheef(op een kant) zit ik scheef op mijn fiets (kijk tegen de rechterkant van mijn band aan) en zit ik scheef op mijn paard.

Ben ik nu wel geveld door een 2e hernia maar voor de klachten had ik het ook.
Weet ook niet hoe ik het moet oplossen. Huilen Voel ook altijd een soort van spanning in mijn lijf.

pipanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 22:33

Ik zou eerst de beugelriemen eens omwisselen ,de kant waar je opstijgt rekt n.l. wat sneller op als de andere kant.

Boemba

Woonplaats: in huis achter mijn computer en als ik offline ben, ben ik effe fietse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 08:12

Siddieqje schreef:
Vanavond ga ik rijden en ga ik eens alle tips hier uitproberen om te kijken of het aan mij ligt.

Ik ga ook eens min beugels verwisselen van kant. Als ik opeens links korter zit dan rechts, dan weet ik ook hoe laat het is.

denk dat het daar in zit als jou ene been bv korter is en ze zijn zo ingereden lijk mij dat als ze nu andersom zit de verhoudingen voor gevoel niet goed zit, nou veel susses

Siddieqje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-06 08:50

Ik heb mijn beugels eraf gehaald en qua lengte vergeleken, ze zijn identiek even lang.

Heb ze dan toch van kant gewisseld en ik zat weer gelijk.

Hoop dat het vanavond nog in orde is Lachen was direct een stuk fijner rijden.

UniFlap

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 08:57

nog een tipje: Rek je benen regelmatig Lachen Dat helpt spanning in de kuiten te minderen:) (als je bijv. vaak hakken draagt, of verder weinig aan sport doet)

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 19:05

2 meiden bij mij op stal hebben ook een KN zadel.
en ze hebben alletwee last van een beetje ongelijke beugels..
net of dat het typisch bij dat zadel past

mariekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 19:13

Hai

Wist je dat als je een nieuw zadel heb je ook eens links op kan stijgen?
Dan blijft je zadel rechter ofzo?

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 23:15

je bedoeld op rechts neem ik aan Haha!

Boemba

Woonplaats: in huis achter mijn computer en als ik offline ben, ben ik effe fietse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 23:36

mischien toch door het inrijden naar jouw benen gaan staan, nu je ze omgedraaid heb zijn ze weer goed nou ik hoop dat het zo blijft mischien markeren met links en rechts zodat je dit geen tweede keer hebt.