Rossner Amerika slijtage zitting al na 4 uur gebruik??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

zynoeska

Rossner Amerika slijtage zitting al na 4 uur gebruik??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-06 09:45

Ik heb een probleem. Ik heb een nieuw zadel gekregen omdat mijn eerste nieuwe zadel zodanig was afgesleten aan de bovenkant (na 2 weken gebruik) dat het er niet uit zag. Het leer laat een laagje los als het ware, het rubbelt eraf en dat zie je dan (zeker als het licht erop valt. De slijtage vind plaats op zal ik maar zeggen de "naadjes van je onderbroek" plek op het zitvlak.
Ik heb toen gebeld en men zei dat het een bepaalde serie van de rossner was geweest die dat probleem had. Ik hoefde me geen zorgen te maken maar mocht ermee terug komen. Woon niet in de buurt dus mocht heb gewoon blijven gebruiken en later terug komen. Dat heb ik gedaan..ik de winkel aangekomen zei men dat het geen bekend probleem was en moet ik nog even praten als brugman om een nieuw zadel te krijgen. Maar uiteidelijk een nieuw zadel gekregen.

Maar nu mn probleem met mn nieuwe nieuwe zadel;
Maar na 30 min. rijden zie ik tot mijn verbazing het zelfde ontstaan, was niet zeker maar ging toch maar bellen.
Er werd mij aangeraden het zadel goed in te vetten en uit te poetsen zodat er een laagje op het leer komt. Dat heb ik dus iedere keer na het rijden gedaan...maar nu na een weekje wordt het echt weer erger...
Het lijkt wel te ontstaan doordat je zweet... je kan er met je vinger dan een rubbeltje afvegen..je rijbroek wordt er zwart van.
Nu krijg ik dus opnieuw weer van die zwarte broeken (leuk hoor)

Het viel wel mee leek..het vetten leek wel wat te werken....maar nu heb ik zaterdag les gehad en dus 60 min gereden, gezweten en nu is het er weer....echt weer veel erger.
Ik durf er nu niet meer op te rijden. Heb dus gistere op mn oude kieffer zadel gereden.
Het kan moeilijk zo zijn dat ik 2 zadels met toevellig een slecht stukje leer heb getroffen..
Bij mijn "oude" nieuwe zadel stopte het wel op een gegeven moment...dat ik er mee in de winkel kwam was het slijten wel gestopt, het ging niet meer verder..maar het ziet er niet als een neiuw zadel meer uit.

Wie heeft deze ervaring nog meer...ik heb echt het idee dat het aan mij ligt (volgens mij onterecht want eenzadel moet toch tegen gebruik bestendig zijn?).....maar ik weet niet wat ik er mee moet....
ik rij gewoon met een pikeur broek...en mn andere nieuwe Kieffer zadel heeft nergens last van.. Het kan toch niet zo zijn dat ik niet mag zweten en dat ik na ierdere rit mn zadel moet blijven invetten...?
Ik zoek mensen met dezelfde ervaring..?

Mn man zou voor me opnieuw bellen over hoe en wat...het liefst ruil ik hem maar om voor een ader merk (Kieffer) dan betaal ik wel het dubbele bui opzo..maar dat zullen ze wel niet doen..
en dan nog vraag ik me af of ik er dan ook niet last van krijg... het is net of ik op dit paard anders rijd..net of ik meer vastgeplakt zit in mn zadel en dat ie daarom slijt...
ik ben bang dat ik het met een ander merk alsnog krijg en dat het dus wel aan mijn rijden ligt..maar aan de andere kant vind ik dat een zadel ervoor gemaakt is er ertegen moet kunnen...toch?

Mizsz_Kitty

Re: Rossner Amerika slijtage zitting al na 4 uur gebruik??

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 10:41

ik heb noig niet eerder gehoord over dit probleem bij rossner. Heb zelf ook een rossner dressuurzadel en deze geeft alleen aan de onderkant van de zweetbladen wat slijtage....

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 11:37

Mijn rossner heeft helemaal geen problemen...

Jenbuc

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 11:50

kattie schreef:
Mijn rossner heeft helemaal geen problemen...

haha jouwe is ook 2e hands;)
maar toen ik hem nethad ook geen problemen mee gehad hoor.

Tien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 13:17

Ik heb een rossner dressuur en springzadel en ik ken het probleem niet.
Je kan het beste weer terug gaan naar de winkel. Het is niet de bedoeling dat je zoveel voor een zadel betaald en na een paar uur al "af" is.
Als ze zeggen dat er een verkeerde lichting is van de Rossner hadde ze die nooit aan je moeten verkopen. Dus ik zou weer terug gaan en nu een zadel eisen van de goeie lichting.
Veel succes ermee!

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 13:24

Ik heb een aantal jaar terug een Rossner springzadel gekocht een bijna splinternieuwe 2e hands bij Divoza. De reden dat ik dat zadel voor een prikkie kon krijgen was het door jou geschreven probleem van 'slijtage'
Voor mijn geen probleem is heb immers heel weinig betaald voor dat zadel en was op de hoogte met het probleem (en ik spring niet zo veel), maar ik zou het voor een nieuw zadel zeker niet accepteren.

Het feit dat Rossner dit probleem heeft met zadels maakt dus wel dat ik zo'n zadel nooit nieuw zou kopen. Dan maar wat meer geld uittrekken voor en echt kwaliteitszadel.

Ik zou weer terug gaan, succes!!

Liex

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 18:59

Ik heb eind vorig jaar een nieuwe Rossner gekocht, geen enkel probleem mee gehad.
Wel raar trouwens..

NoTrouble

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 19:16

Ik heb een rossner vzh zadel.. Ja de Amerika jaa..
Ik heb hem al 4 jaar, en er is nog niks te zien van slijtage..!! Ben heel erg tevreden over het zadel.., zelfs onder de beugelriemen is het allemaal nog netjes zwart..! Ja Haha!

[edit:] Ik vet mijn zadel echt bijna nóóit in.. Nagelbijten / Gniffelen

zynoeska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-06 08:08

okey...ik weet het dan ook niet...ik was al bang dat ik de enige was...
Maar ik zal vandaag manlief maar even laten bellen

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 10:29

Waaarschijnlijk toch een foute partij , dat er iets niet goed gegaan is bij het verfbad van het leer ofzo...? Of dat ze overgeschakeld zijn op een andere leverancier van leer of verf o.i.d. ?

Ik vind niet dat je dit hoeft te accepteren. Zou ze voor de keus stellen :

- eventueel een 3e nieuwe proberen , maar heeft niemand zin in denk ik
- je geld terug
- ander merk zadel uitzoeken met eventueel bijleggen van x-bedrag

Nu ben je ook geen tevreden klant en ik neem aan dat een goede verkoper dat niet wil Lachen

zynoeska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-06 12:07

nee ze zeiden bij het eerste telefoontje van mn tweede zadel ook dat ik het goed moest invetten...maar tegelijk zeiden ze erbij dat als ik problemen had weer wat van me moest laten horen want zo zeiden ze...ze wilden graag tevreden klanten..
dus wat dat pmarena heb je het bij het juiste eind..ik zal mnmannetje even bellen of ie voor me wil bellen straks...(ik ben altijd zo'n Koe daarin en laat me afschepen met een of andere smoes).

zynoeska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-06 12:09

maar het rare is juist dat een foute partij bijna niet kan. Het eerste zadel heb ik een 3/4 jaar in de kast laten liggen en ben ik daarna pas op gaan rijden (was dus nu ca. 1,5 jaar oud). Het tweede zadel is net nieuw en daar stond ook in het leer gedrukt 7/06.
Maar ja jullie lezen het vervolg wel.

Quissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 12:15

Mijn ervaring met Divoza is dat ze de klanten inderdaad graag tevreden houden!
Ik heb zelf ook een Rossner Amerika VZ. Deze moest ik de eerste 3 weken 3x per week invetten en daarna 1x per week. De zweetbladen sleten heel snel en werden grijs. Nu ging ik laatst een Passier hoofdstel bij Divoza kopen en toen ik wou weten hoe ik dat moest verzorgen. Zeiden ze dat je leer juist niet zo vaak in moet vetten want dan wordt het zacht en breekt en brokkeld het... Clown Mijn zadel niet meer ingevet alleen goed schoongemaakt met speciale spray en nu is het zweetblad weer mooi zwart...
Iig niet accepteren dat je zadel er zo uit ziet... Mijn Rossner is nu een half jaar oud en ziet er nog prachtig uit... Dat hoort ook zo, vooral omdat Divoza het toch als een kwaliteitszadel aanprijst!

Novice

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 13:28

Heb zelf al 4 jaar een rossner America dressuur zadel en heb nergens problemen mee.
Bij ons op de manege is sinds begin dit jaar ook een VZH van rossner aangeschaft, word dus heel intensief gebruikt maar ook die toont geen slijtageplekken

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 13:34

Ik heb mijn Rossner nou bijna 2 jaar..
En heb nog geen enkele slijtage plek!
Vind het erg vreemd.
Ik zou me er iig niet mee laten afschepen!

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 14:14

vreemd Scheve mond
Ik zou een nieuw zadel eisen Vork Ik had ook een keer een rossner de vzh en daar heb ik geen problemen mee gehad... hij pastte alleen niet op mijn huidige paard Lachen

zynoeska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-06 14:36

Citaat:
Ik zou me er iig niet mee laten afschepen!

is niet helemaal waar want ik heb al een nieuwe gekregen (op maat gemaakt ook nog Ach gut )

Maar manlief heeft net gebeld.. 14 sept komt er iemand van de zadelpasservice kijken (..naar wat voor broeken ik draag..zei manlief). Ik hoop maar dat ie een idee heeft waar het door zou komen.
Wordt vervolgd....

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 16:11

Nou ben benieuwd..... je hebt toch geen schuurpapieren zitvlak neem ik aan ? Haha!

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 16:13

pmarena schreef:
Nou ben benieuwd..... je hebt toch geen schuurpapieren zitvlak neem ik aan ? Haha!

Heb jij dat niet dan? Zit als een huis Clown

SONY

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 16:17

Rossner vind ik echt flut zadels, sorry dat ik het zeg maar ik had er zelf ook één en die was ook al meteen kapot. Naden die loslaten, schuurplekken etc. Een keer en nooit weer!

co2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 16:45

Toen ik mijn nieuwe Rossner kocht is mij aangeraden om het zitvlak vooral in het begin met olie in te smeren, en ze kussens alleen met vet.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 18:59

manie schreef:
pmarena schreef:

Heb jij dat niet dan? Zit als een huis Clown

Idd... zit perfect! Heb ik ook altijd Clown

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 21:27

Nou dan zou ik die maar niet aantrekken als ze voor inspectie komen Tong uitsteken

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 23:03

Ik heb ook een rossner,2e hands zelfs,maar geen problemen mee hoor!

Denk dat je helaas 2 keer dezelfde foute lichting heb getroffen,

Ik zal me niet laten afschepen,gewoon terug gaan en eisen dat je of je geld terug krijgt,dit is neit acceptabel!

priamos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 23:36

Kyralovertje schreef:
Toen ik mijn nieuwe Rossner kocht is mij aangeraden om het zitvlak vooral in het begin met olie in te smeren, en ze kussens alleen met vet.

Dat hebben ze ook tegen mij gezegt
ik heb zelf Rossner sydney al 2 jaar en geen problemen mee,,