Die ruiters rijden niet op goedkope "Argentinas Economic Start", maar op super-kwaliteitszadel die gewoon op heel veel paarden netjes blijven liggen. Verder gaat er onder het zadel nog een drukverdelende pad en vaak ook nog een dikke laag bont.
Komt nog bij dat het allen warmbloedpaarden waren en die zijn toch echt wel redelijk gelijk van bouw hoor. De rompbreedte maakt vrij weinig uit voor de boommaat (zweetbladen buigen wel mee), en bij schoft en begin romp lijken warmbloedpaarden echt wel heel veel op elkaar. Durf eigenlijk wel te zeggen: alle 4 paarden hadden kamermaatje medium 
In die grote professionele stallen heeft niet elk paard zijn eigen zadel, en dat is bij een goede kwaliteit zadel en een stal vol paarden van vergelijkbare bouw ook helemaal niet nodig. Diverse singels wel 
En dan nog, zelfs al past het niet helemaal zoals je het liefste zou zien, dan nog kan het die 10 minuten echt niet zo heel veel kwaad.
De groom van Shutterfly was op ARD te horen toen ze op de ringmeester reageerde met zoiets als "zo deed ie vorige week ook tijdens de ereronde" (maar dan in het Duits natuurlijk
), dus dat kwam niet alleen van de zadelwissel.
Ik vond het al met al helemaal niet vreemd dat de ruiters hun eigen zadel meenamen naar het andere paard. Zo gaat het al jaren. Als ik op een ander paard stap, gebruik ik ook het liefst mijn eigen zadel, heb je tenminste nog iets bekends onder je bips