Wintec dressuurzadels

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ninla_

Wintec dressuurzadels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-06 15:25

Aangezien ik een nieuw zadel wil gaan kopen voor mijn fjord.
Was ik eigelijk ook wel benieuwd naar jullie ervaringen met de wintecs dressuurzadels!

Omdat ze zo licht zijn, is dat voor mij een stuk handiger. Heb namelijk best snel last van mn rug, en ben soms gewoon moe van alleen al het opzadelen, met zo'n zwaar zadel Clown

YDWINE

Re: Wintec dressuurzadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 16:37

Ik heb zelf de "Wintec Isabell Werth", echt geweldig zadel!
Wintec is inderdaad erg licht, Bied weinig onderhoud enz.
Ik zou voor de "Wintec Isabell Werth". Het is dan wel de
duurste wintec maar ook de beste uitvoering! succes er mee Knipoog

Eva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 17:50

Wintecs hebben een fijne prijs - kwaliteit verhouding vind ik zelf. Ze zitten heerlijk, en zijn erg makkelijk.

lotttttttt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 17:54

Ik heb een wintec pro dressuur op mn pony liggen. Fijn zadeltje en makkelijke pasvorm! Ik vind het ook wel fijn zitten. Maar veel mensen die TOPkwaliteit gewend zijn vinden het vreselijk zitten, maar goed. Dat is te vergelijken met de prinses op de ewrt.
Kortom: ik vind het een lekker zadel!

BeLoVeD

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 18:06

Ik vind ze in 1 woord GEWELDIG!! Ik heb nu de Wintec Pro dressuur met Cair (lucht in de kussens). Dit is de 2e keer datik dit type heb. Ik heb ook de Wintec Pro Isabell Werth en de Wintec 2000 gehad, ook erg fijne zadels. De Wintec 250 en de 500 vind ik minder, omdat die niet zijn overtrokken met equi-suède. Het equi-suède zorgt ervoor dat je 'vast' in het zadel zit. De meeste Wintecs hebben een verwisselbare boom, zou je dus bijvoorbeeld van paard veranderen dan zou je een bredere of smallere boom in je zadel kunnen zetten. Ook kun je de kniewrongen van een Wintec verwisselen, je kunt kiezen tussen verschillende diktes. Ik zweer bij Wintec, heb een paar keer een leren zadel gehad maar dat vind ik helemaal niks.

Dat je je Wintec schoon kan houden door er gewoon een vochtige doek overheen haalt vind ik ook ideaal. Kortom gewoon het perfecte zadel Lachen

dimfolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 18:08

Ik heb ook een wintec zadel....Rijd echt heel lekker.....En ze zijn heel licht....Echt een aanrader me vriendin heeft er ook een springt ermee en doet er dressuur mee...

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 19:16

Ik ben ook fan van Wintec! Heb er 1 op een haflinger liggen, ideaal! Niet alleen omdat ze licht zijn en makkelijk in onderhoud, maar ook omdat je de boom kan verwisselen. Mijn haflinger heeft een erg brede schoft en dit is het enige zadel wat goed ligt. Daarnaast is het ideaal dat je zadel makkelijk schoon te maken is en tegen een stootje kan qua weersomstandigheden.

Bluebontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 20:02

Ik heb ook een wintec pro dressuur. Heerlijk zadel. Handig ook met die verstelbare boom als je 2 paarden rijdt met hetzelfde zadel.

Riëtte

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 23:04

Mijn boomzadel was ook een Wintec. Idd ideale zadels. Zitten fijn, goed aan te passen aan de wensen van de ruiter en de verwisselbare boom is ook top. Makkelijk in onderhoud en lichtgewicht. Doen!
(Ik heb dit zadel overigens net verkocht wegens overgang naar een Barefoot (boomloos zadel))

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 00:29

Ik heb ook een wintec, type Isabell Werth. Vind het echt heerlijk dat ze zo licht zijn. Daarnaast zijn ze heel makkelijk schoon te maken en vergen weinig onderhoud. Als er ooit een ander zadel komt zal dat zeker weer een wintec worden, ik vind ze heel fijn. Ja

19sunny81

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 12:02

Ik heb een wintec 500 dressuurzadel gehad, maar ik was hier niet kapot van. Het zadel zat erg hard. Ik heb nu een kieffer en die zit veeeeeeeeeeeeeeeel prettiger.

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 12:20

Ik heb ook een Wintec 500 (DR) en ik vind hem heerlijk zitten. Het is maar net wat je gewend bent, ik was zelf een hard leren (oud) zadel gewend en dan is die Wintec een héle verbetering Haha!.

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 12:44

ondanks dat ik princes op de erwt ben vind ik Wintec heerlijk zitten Haha!
zelf heb ik een isabell werth gehad, daarvoor 2 keer de pro
helaas waren de zweetbladen voor mij net iets te kort, daarom heb ik het zadel verkocht
jammer dat er mensen zijn die Wintec als een 2e rangs zadel beschouwen
want dat is het absoluut niet
de opbouw van het zadel is volgens mijn (vakkundige) zadelmaker uitstekend (geen scheve boom oid)
en het heeft een goede pasvorm
heb nu een KN die zit ook heerlijk Cool

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 14:13

Ik was benieuwd of mensen die een goed leren (merk)zadel gewend zijn te rijden ook goed op een wintec kunnen rijden.
Ik ben een frysodressuurzadel gewend en dat zit heerlijk, maar ik wil voor erbij een wintec (Isabella Werht) kopen maar zit te twijfelen of ik er zelf wel lekker op kan rijden.
Iemand ervaringen mee?

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 14:25

@aisie
vóór mijn wintec periode had ik passier en barnsby en kieffer
maar op wintec zat ik ook heerlijk
heb nooit het gevoel gehad dat ik om moest schakelen
het is voor ieder heel persoonlijk welk zadel je lekker vind zitten

tinkert_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 14:30

ik heb een wintec pro met cair Haha!
en dat bevalt me super OK dan!
ik heb zwakke schouders en dan is een wintec ideaal doordat ze lekker licht zijn
en ze zitten ook nog eens heerlijk

Peet_Paneel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 15:07

19sunny81 schreef:
Ik heb een wintec 500 dressuurzadel gehad, maar ik was hier niet kapot van. Het zadel zat erg hard. Ik heb nu een kieffer en die zit veeeeeeeeeeeeeeeel prettiger.

jaaa! Haha!

krumel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 15:18

ik vind kieffer juist rotzadels, en op mijn wintec kan ik best zitten (hoewel ik niet kan wachten op mijn nieuwe zadel, die krijg ik doordat mijn wintec niet meer goed ligt doordat mijn pony wat meer bespiering heeft gekregen en minder vet, en doordat mijn benen te lang zijn geworden voor de zweetbladen). Ik vind wintecs prima zadeltjes, zeker voor die prijs, maar het is gewoon niet te vergelijken met bijv. een KN (vind ik zelf heeeerlijke zadels Knipoog ). Kieffer vind ik darentegen echt vreselijk zitten, doe mij dan maar een wintec Knipoog

Ninla_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-06 15:24

Kieffer is echt net een plank... Clown

krumel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 15:25

idd Haha! ik heb nog nooit op een kieffer gezeten die zachter was dan een wintec, maar dan zal ik wel pech hebben gehad Knipoog
edit: ik zag net hier een topic over gucci zadels, die zou je natuurlijk ook nog kunnen overwegen Knipoog

_SteR_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 15:50

Ik heb sinds een weekje de Wintec Pro Dressuur met equisuede voor een vaste zit, en dat heb je zéker. Echt een ontzettend fijn zadel! Ben er erg blij mee Haha!

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 16:01

Ninla_ schreef:
Kieffer is echt net een plank... Clown

Op hoeveel kieffers heb je gereden dat je tot deze conclussie kwam?

Ik op genoeg, en er zijn inderdaad mindere kieffer zadels. Maar ook genoeg goede kieffers. Die heerlijk zacht zitten! Ja

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 16:15

Ik heb de wintec pro cair en ben daar heel tevreden over.
Het is een heerlijk zadel.
Toen ik op zoek ging naar een nieuw zadel, moest deze gewoon ook licht zijn aangezien ik niet veel kon tillen vanwege de blessure aan mijn schouders. Daarnaast vond ik het ook erg prettig dat de boom verwisseld kon worden.
Ik gebruik het zadel op 2 van mijn pony's.

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 17:18

aisie schreef:
Ik was benieuwd of mensen die een goed leren (merk)zadel gewend zijn te rijden ook goed op een wintec kunnen rijden.
Ik ben een frysodressuurzadel gewend en dat zit heerlijk, maar ik wil voor erbij een wintec (Isabella Werht) kopen maar zit te twijfelen of ik er zelf wel lekker op kan rijden.
Iemand ervaringen mee?

Ik rijd elke week les op paarden van mijn instructeur en die hebben zadels van daaleman, stubben, etc. Zitten allemaal erg lekker, maar ik ben altijd weer blij als ik op mijn eigen Wintec Isabell zit.

Zoals unamie al zegt, de zweetbladen zijn idd niet superlang en al gauw te kort voor lange mensen. Ik ben 1,67 en zit echt perfect in dit zadel.

xxsweet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 17:22

Ik heb ook een Wintec Lachen Alleen weet niet wat voor merk blaat Tong uitsteken
Ik ben er echt heel blij mee! Ik had eerst zo'n f*cked up zware veelzijdigheids-zadel maar ik had het gevoel dat je daar zo boven je paard zit..
Ik vindt dat ik met deze wintec veel meer 'op een paard zit'..
En idd ook nog eens heel licht! Zou bijna niet meer anders willen!!