Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
_karin_ schreef:Wel eens een martingaal gebruikt?
Citaat:ik rijd nu gewoon met martingaal en dubbelgebroken( rond tussenstuk )bustrens
Paljassofie schreef:Daar is hij echter een gevaarlijk geval, hij komt regelmatig in verzet waarbij hij dan steigert of gaat rennen, als hij gaat rennen en je probeert hem bij te sturen of te stoppen gaat hij naar grachten lopen. Er is echt niets mee te beginnen op zo'n moment, van zodra jij een hulp geeft gaat hij resoluut op de sloot af. Het enige wat je dan kan doen is springen en hem zo stoppen. Natuurlijk is dit een heel gevaarlijke situatie.
Martine1232 schreef:Paljassofie schreef:Daar is hij echter een gevaarlijk geval, hij komt regelmatig in verzet waarbij hij dan steigert of gaat rennen, als hij gaat rennen en je probeert hem bij te sturen of te stoppen gaat hij naar grachten lopen. Er is echt niets mee te beginnen op zo'n moment, van zodra jij een hulp geeft gaat hij resoluut op de sloot af. Het enige wat je dan kan doen is springen en hem zo stoppen. Natuurlijk is dit een heel gevaarlijke situatie.
haha! Mijn paard doet/deed precíés hetzelfde! Wat een naaistreek hè! Echt hopeloos. Maar bij mij ging het iets makkelijker: gewoon een paar keer flink meppen, zonder dat hij steigerde.
Als ik jou was, zou ik niet met een te sterke hulpteugel of bit gaan rijden, omdat je straks niet meer zonder kan. Ik zou het toch even volhouden met de martingaal en hem flink doorrijden. Als hij in verzet komt; Draven! Dan is het meestal snel weer over. En misschien gaat dat op dat moment niet zo gemakkelijk, alles doen, om hem in draf te krijgen.
Je moet gewoon denken: Ik laat niet over me heen lopen!