Uit nieuwsgierigheid en omdat ik een beetje aan t neuzen ben voor een ander zadel, wil ik graag weten welk merk dressuurzadel voor jullie een absolute 10 krijgt en waarom.
Wesco
Ik heb niet veel ervaring met verschillende merken, maar ik heb net een nieuw dressuurzadel van Ideal Equestrians. Een vrij onbekend merk in de zadels, maar ze maken ook veel tuigen voor het aangespannen rijden. Echt een topzadel Zit heerlijk, fijn leder, en ligt super, ben er heel blij mee
Iedereen heeft een andere smaak, en er zijn ook verschillende prijsklassen waar je goede zadels in vind. Als het een hogere prijsklasse mag zijn: de Passier Grand Gilbert !!! Absolute top!
Sindskort ga ik voor de Anky! Een zachte zit en goede ondersteuning voor mijn (korte) benen. Mooi stuk leer, alleen jammer dat je het stuk wat je overhoud van je stijgbeugelriem nergens kwijt kan. Verder een super steun in de rug.
van de Passier Grand Gilbert heb ik veel gehoord, maar dat zijn inderdaad hele dure zadels, maar dan heb je ook wat begrijp ik. inderdaad, iedereen heeft wel weer iets anders, ik heb pas op een euroriding gezeten, zit lekker moet ik zeggen maar voordat ik zomaar daarvoor kies, dacht ik. ik kijk wat bokt nog van de overige zadelmerken vind alvast bedankt voor deze reacties hoor
Ik heb ook vele goede dingen gehoord over Passier. Ik heb de Optimum en de GG geprobeerd, maar ik vond de zitting maar niks. Veel te smal. KN vind ik ook fijne zadels, maar toch heb ik een Schumacher besteld.
Ik ga toch echt voor mijn euroriding diamant. Dat is echt een super fijn zadel, past op veel paarden. Het is niet zo'n zadel waar je heel erg in vastgezet wordt, het heeft genoeg wrong maar niet te veel.
Ik vind het echt een geweldig zadel. Het was ook de enige die niet naar voren schoof op Ky.