springschoenen nieuwe mode?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

springschoenen nieuwe mode?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-06 15:50

Of ligt dat aan mij? Zie de laatste week op HAW ineens overal paardjes met springschoenen lopen.
Nieuwe modegril?

Anoniem

Re: springschoenen nieuwe mode?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 15:54

Het viel mij ookal op ja Tong uitsteken
Vraag me ook af waarom dat is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 15:59

past leuk bij het setje....

( ik begin een beetje Misselijk te worden van de setjes..., probeer zo setloos mogelijk het leven door te gaan...)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-06 16:57

nouja vooruit, een dekje met bijpassende peesjes kan ik nog wel leuk vinden, maar springschoenen vind ik maar lelijke dingen Haha! die alleen omgaan als het echt nodig is Haha!

Daantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 16:59

nou die van mij staat op ijzers en tikt zichzelf vaak aan op der ijzerstjes dus daarom gaat die van mij in iedergeval altijd met bescherming om aan het werk!

oh en ik vind het ook nog is leuk staan dus dan sla je 2 vliegen in 1 klap. het kan geen kwaad om ze omtedoen dus dat scheelt Knipoog

celintjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 17:02

Nou,,
die springschoenen dienen gewoon ter bescherming van de hoef.. Als je paard bv net nieuwe ijzers heeft dan steken ze er altijd een stukje achter uit.. en dan doe je springschoenen om ter bescherming van de hoeven van de achterbenen, anders raakt het paard met de achterhoeven de voorhoeven en dan brokkelen ze af..
Ik weet niet of dit duidelijk is? Tong uitsteken
maar ik doe iig altijd mijn springschoenen aan, al is het maar voor mijn eigen gevoel Knipoog
iemand protest? Tong uitsteken
haha!
en voor een setje is een beetje wazig want volgens mij heb je springschoenen niet in allemaal kleurtjes?! of ik heb ze nog nooit gezien! Tong uitsteken maar dan zou ik ze nooit aanschaffen Tong uitsteken
Al die setjes wordt je een beetje moe van.. Knipoog maar dat is mijn mening
Liefs!!

Marii_mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 17:05

Ik heb springschoenen ook voor bescherming.. En als mijn pony proppen in heeft dan doe ik ze ook om anders heeft ze wel eens plekken.. :S
Ze zijn er ook in kleuren hoor.. want ik heb ze int blauw:D

Dani001

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 17:07

Ik rij zelf altijd met beschermers (of bandages) én springschoenen, ik rij er zelfs mee los op wedstrijd tot vlak voor ik de ring in moet. vorige week nog had een vriendin haar paard zichzelf opengetrapt op de training van de club zelf, komt er van als je zonder springschoen rijdt...

hetismij

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 17:11

celintjuh schreef:
Nou,,
die springschoenen dienen gewoon ter bescherming van de hoef.. Als je paard bv net nieuwe ijzers heeft dan steken ze er altijd een stukje achter uit.. en dan doe je springschoenen om ter bescherming van de hoeven van de achterbenen, anders raakt het paard met de achterhoeven de voorhoeven en dan brokkelen ze af..

volgens mij is het belangrijkste van springschoenen dat ze de kootholte beschermen voor paarden die indd aantikken en daar wondjes krijgen!

ik heb ze ook (bijna) altijd om! ons paard heeft ernstige bloedvergiftiging gekregen doordat ze een stom banketstaaf wondje had van het aantikken, en sindsdien zijn die dingen onmisbaar bij ons!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-06 17:14

celintjuh schreef:
Nou,,
Ik weet niet of dit duidelijk is? Tong uitsteken
maar ik doe iig altijd mijn springschoenen aan, al is het maar voor mijn eigen gevoel Knipoog
iemand protest? Tong uitsteken
haha!
en voor een setje is een beetje wazig want volgens mij heb je springschoenen niet in allemaal kleurtjes?! of ik heb ze nog nooit gezien! Tong uitsteken maar dan zou ik ze nooit aanschaffen Tong uitsteken
Al die setjes wordt je een beetje moe van.. Knipoog maar dat is mijn mening
Liefs!!

Ik weet wel waarvoor springschoenen dienen, dat was de vraag niet.
Als je paard normaal goed loopt en hij is net beslagen en trapt dan zijn ijzers eraf doet je smid toch iets niet goed naar mijn idee.
Anyway, mijn vraag is waarom er INEENS allemaal mensen met springschoenen gaan rijden.

Dani, kan altijd gebeuren natuurlijk. Ik rij zelden met bescherming, en als ze nu toevallig zich een keertje aan tikt is dat voor mij geen reden om met bescherming te gaan rijden. Als ze zich regelmatig aantikt zou het een ander verhaal zijn, alleen zou ik dan wel eerst willen weten waarom ze zich ineens aantikt

happyjoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 17:58

Ik heb ze altijd om in het land omdat ze vaak rare sprongen maakt en hou ze eigenlijk automatisch om met rijden.

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 20:43

Tis net wat je mooi vindt..

Maar mijn zus rijdt er alleen mee omdat haar paard continue de ijzers er af slaat. Ze gebruikt ze binnenkort ook op land. (1 x per maand hoefsmid laten komen om ijzers er onder te slaan is beetje teveel van het goede Nagelbijten / Gniffelen) Zelf rijd ik er nooit mee. Waarom zou ik als het niet nodig is, Het is net waar jij je geld aan uit wil geven.

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 20:45

celintjuh schreef:
Liefs!!

Dat is er dus wel. Zag ze laatst zelfs in roze.. Misselijk

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 21:31

Ik gebruikgeen spring schoenen omdat ik dat nou zo leuk vind maar puur omdat mijn pony zich zelf snel raakt. vooral in de cross heb ik ze altijd om.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 21:49

Ik heb groene glitterspringschoenen gezien..

heb hier nog een paar oranje liggen maar rijd er nooit mee..

Blackje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 23:38

Ik heb ze om met het springen, waar ze dus o.a. voor zijn Lachen

Anka_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 00:09

toen 'k jumpingwedstrijd sprong viel het mij ook op dat de helft van de paarden met springschoenen sprong en inreed invergelijking met vorig jaar is het een stuk uitgebreid zelf vind ik de springschoenen wel nuttig omdat het het paard beschermt maar wat mij ook al is opgevallen op de wedstrijd als ze draven of galloperen dat de springschoenen zo tikken of knetteren tegen de hoef dat maakt zo een leuk geluidje Haha! Vingers aflikken Pling

grt rosieloverrr

janinetjjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 19:54

Ik vind het wel leuk.
Ik heb zelf zwarte, maar wil ook nog ff bruine voor mn springen.
Dianaa maakt nog wel eens gekke sprongen, dus overbodig is het zeker niet in mijn geval

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 21:37

Ik ga ze in ieder geval aanschaffen. Ik ben nu veel meer dressuurmatig bezig en springen wil ik weer gaan 'trainen'. Mijn pony heeft nu al een maand een wondje op de bal van haar hoef en dat blijft ze aantikken (haar passen verruimen éindelijk).

maaike13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 22:36

Die van mij is af en toe iets te uitbundig en staat snel op z'n hoefballen. In het land heeft hij ze ook altijd om, maar dan van die neoprene want die andere trapt hij zo doorheen...

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 22:38

Is het niet gewoon zo dat je er meer op let?
Ik rij/longeer trouwens de paarden ook met springschoenen om, tegen balbetrappingen. Zeker mijn driejarige is nog niet altijd even oplettend waar hij zijn stelten laat.
Springschoenen in kleurtjes lijken me afschuwelijk eerlijk gezegd.

malibu4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 22:56

Gebruik bijna nooit springschoenen, alleen als het heel zwaar is op een concoursterrein gebruik ik ze bij het losrijden. En bij paarden die vrij snel een ijzer aftrappen doe ik nog wel eens een paar om als ze de weide ingaan, vooral als het erg nat is. Ik vind het wel overdreven om paarden zowel voor als achter springschoenen om te doen, dat zie je de laatste tijd vaak bij prijsuitreikingen van dressuur. Voor kan ik nog begrijpen tegen intrappen, maar achter zie ik het nut er niet van in. Dat lijkt echt mode te zijn op dit moment.

_Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 11:32

Ik heb springschoenen om, omdat ik vaak zijgangen rijd met mijn paard en als ze tè heet wordt tijdens het rijden gaat ze heel stom lopen doen en dan wil ze nogals een op haar eigen hoeven en kroonrand gaan staan. Ik ben blij dat ik ze dan op heb gedaan. Ja

Tien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 11:39

Ik doe ze alleen om met de cross, voor de bescherming.
Ze heeft namenlijk een keer 2 weken stilgestaan omdat ze zichzelf had aangetikt en het wondje naar binnen toe was gaan ontsteken --> 2x keer zo'n dik been.
Dus nu neem ik het zekere voor het onzekere.

Maar als iemand er mee rijdt, alleen omdat het bij het setje staat, tjah moet je zelf weten.
Heb ik niks op tegen. Dus ben benieuwd hoe deze modegrill gaat lopen Vork

Eva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 18:12

Ja dat is mode, en vooral die met bont. Haha!
Ik gebruik ze nooit, even als peesbeschermers en bandages.