Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Nibbit schreef:Daar heb je een punt!
Maar slaolie is niet natuurlijk, zonnebloemolie wel, zou dat dan nog wat uitmaken?
jeske333 schreef:Ik gebruik altijd olijf-olie voor al mijn leder. Zadel, hoofdstel, singels, schoenen etc.. en heb er nooit enig probleem mee gehad..
harnessmaker schreef:lederolie is een samensteling van diverse oliën die het leer voeden.
Sla olie maakt wel soepl maar voed niet.
Een huid is een dierlijk produkt wat door bewerken leer wordt. hierbij gaan atuurlijke vetten verloren en die dienen aangevuld te worden..... met dierlijke olieën.
Bitch schreef:Bijenwas? is dat dan van bijen?
Citaat:Wat is Bijenwas nu eigenlijk?
Wel, in feite niets anders dan een afscheidingsproduct van de wasklieren van de werkbij. Van deze was worden cellen gebouwd (de raten), waarin voedsel als honing en stuifmeel opgeslagen liggen en waarin de jonge larven worden grootgebracht. de honing wordt uit de raten geslingerd en de bijenwas blijft over, die nadat ze gesmolten en gezeefd worden in vaste vorm voorkomen tot platen ca. 5 kg. de belangrijkste landen van herkomst zijn Marokko, Algiers, diverse Zuid Amerikaanse staten, Frankrijk en Griekenland. deze was wordt door een importeur voor Wiertz Bijenwas geïmporteerd en volgens een oud recept, door ons, verwerkt met andere hoogwaardige ingrediënten tot verschillende onderhoudsmiddelen met hun unieke eigenschappen.
BasjeGuwrl schreef:Nouja, hertshoornolie lijkt me nou niet echt geschikt om leer mee te behandelen, zeker niet omdat het irritaties bij het paard kan veroorzaken.
Ben nu toch wel erg benieuwd naar de ingrediënten van lederolie, even googlen, kijken of ik iets kan vinden.
BasjeGuwrl schreef:Ik ga eens zoeken naar ingrediënten.