[WN] Ervaring met lonestar store

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Henla

Ervaring met lonestar store

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-06 19:16

Is er iemand die ooit eens een zadel van lonestare store gekocht heeft? Hoe is dit bevallen? (mag per pb). Hoe passen hun de zadels op je paard?

Ik zag namelijk een aantal leuke zadels van hun op marktplaats. Hebben merken zoals garland, westwood en Cattleman.

RedTopJack

Re: Ervaring met lonestar store

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 09:09

Hij verkoopt goed zadel. Ik heb een white star garland gekocht.
Ik had m`n zadel twee weken en m`n paard kreeg een schuurplek op de schoft. Heb hem gebeld heeft mij een ander pad opgestuurd met cut-out en het probleem is opgelost. Kei fijn zadel! gr.syl

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 10:20

Paard krijgt na 2 weken een plek op de schoft, maar je denkt dat het zadel wel goed aangepast is? Ehhhhhhhhhh......... Bloos

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 23:50

Als je paard een schuurplek krijgt volgens mij is dat dan een teken dat het zadel niet past

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 09:23

Yep, dat lijkt mij inderdaad ook. Dus dan kun je heel blij zijn dat je een andere pad krijgt, OF je kunt des duivels zijn dat je een niet-passend zadel verkocht is.

Wat is dat nou?
Het verschil tussen positief of negatief?
Tussen paard houden of van paard houden?
Tussen goedgelovig of naief?
Of ehhhh.....????

RedTopJack

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 12:24

Ik kom er nog even op terug. Zadel heb ik gekocht in dec 05. 1e drukplek in maart 06.(hier heb ik me op verkeken, sorry maar foutje is menselijk dat maakt de drukplekken nog niet goed).
Nu heb ik weer een drukplek bij, rechterzijde van de schoft. Afgelopen week opgelopen. Heb weer contact opgenomen met hem. Geeft mij nu aan om naar een ander zadel te gaan van vanaf 1600 euro. hij probeert het telefonisch op te lossen, terwijl ik vind dat hij langs had moeten komen om het probleem te bekijken, maar hij zegt het zadel is goed, hoe komt hij dan aan die drukplekken? Daar heeft hij geen antwoord op en stuurt mij door naar de fabrikant waar m`n zadel vandaan komt. Ik heb de fabrikant gebeld omdat hij mij die link door stuurde om had geen antwoord had om mijn drukplekken. De fabrikant komt zelf persoonlijk kijken en m`n probleem op te lossen. heb afgelopen zaterdag een second opinion gehad en die zegt dat de boom/bars te groot zijn dat hier door het zadel te veel naar beneden zakt. Volgens lone stare kan dat niet naar 3 maanden/half jaar. Ik denk van wel want een nieuw zadel is nog stug en stijf en wordt door gebruik soepeler.
m`n second opinion wil mij geen zadel verkopen want die doet aan hand gemaakt. dit was service voor hem en heb ik niks voor hoeven te betalen.

RedTopJack

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 12:27

Wat is jullie menig hierover?

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 12:30

Dat hij geen kennis van zadels passen heeft

RedTopJack

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 12:34

Het ergste is dat hij niet eens langs komt om te kijken. En mij nu een ander zadel van 1600 wil verkopen. En dat ik zelf contact op moet nemen met fabrikant. Hij zegt dat kan niet na een 3 maanden (1e drukplek) & half jaar (2e) drukplekken. 1e x kon hij het nog oplossen met een cut out pad. Hij vergelijkt zadelpas het zelfde als schoenen kopen: schoenen passen doe je ook niet zonder sokken.

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 12:34

Ik vraag me af RedTopJack, of hij bij jou aan huis is geweest om te passen?

Ik ken een heleboel tevreden klanten van hem waarbij het zadel dus wel goed ligt en geen plekken of andere klachten veroorzaakt. Hij is bij allen met zijn bus vol zadels aan huis geweest en komt binnenkort ook bij mij langs om een zadel aan te passen op mijn Tinker.

En MSQ om vanuit Groningen te oordelen of iemand uit Zeeland geen kennis van zadels passen heeft, zonder het gezien te hebben oid, vind ik toch een groot vooroordeel. Lachen

Nog even een kleine aanvullig..
Ik wil Lone Star niet de hemel inprijzen integendeel, maar er zijn overal tevreden en ontevreden klanten. En op sommige paarden is het nu eenmaal moeilijk een goed passend zadel te vinden.
Op het eerste gezicht lijkt het goed te liggen en later kan het toch weer slecht liggen, misschien doordat hij meer bespiering heeft gekregen? Tenminste zo is het mij verteld.

RedTopJack

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 12:40

Hij is bij mij aan huis geweest. heeft het zadel gepassen zonder past. Ik heb er geen verstand van: ik zei het zadel ligt erg dicht op de schoft, ooh dat vangt het pad op. toen het pad er onder, ben gaan rijden, kon er toen helemaal niet meer tussen met mijn hand. Is geen probleem het pad vangt het op zei die. Het zadel is verder super fijn alleen de boom is te breed voor mij paard waardoor die te ver over de schouder en schoft valt vandaar drukplekken. Heb toen gratis een cut out pad gekregen en dat heeft een hele tijd geholpen. Maar nu niet meer. Hij zegt het zadel past perfect. Maar ik denk zodat het zadel ingereden is dat het dan pas echt goed gaat liggen omdat als het nieuw is nog stijfjes is en nog geen echte pasvorm heeft. Vandaar dat ik in maart en nu drukplekken heb.

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 12:44

Aha.. Nee ik snap het nu.. Dan past het inderdaad niet.

Maar ik vind het erg vaag van hem dat ie je dan doorverwijst naar een nog duurder zadel..
En dat ie dan nog niet eens zelf komt kijken..

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 12:54

viewtopic.php?f=128&t=655629

het blijft toch vreselijk moeilijk om als leek dit soort dingen te kopen, je bent toch afhankelijk van de expertise van de verkoper....

RedTopJack

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 13:43

sjietaah schreef:
Aha.. Nee ik snap het nu.. Dan past het inderdaad niet.

Maar ik vind het erg vaag van hem dat ie je dan doorverwijst naar een nog duurder zadel..
En dat ie dan nog niet eens zelf komt kijken..

Fijn dat je mij begrijpt. Ja dat vind ik ook vaag. ik vroeg hem hoe mijn paard aan de drukplekken kwam en daar kon hij niet op antwoorden. Dus vandaar dat hij dus die doorwijzing gaf naar fabrikant.
Iets klopt er niet, zegt mijn gevoel!!!

Ik had hem toen opgebeld, toen ik een zadel nodig had. Ik zei: zoek een zadel van 800-900 euro. Dus nu gooit hij het er ook op dat hij zich aan mijn budget moest houden. Ik zei: dat is fout: dan had je moeten zeggen sorry, ik kan voor jou paard geen zadel leveren van die prijs klasse. Maar hij wilde waarschijnlijk verkopen en heeft toen niks gezegd. Ik vertrouwde hem erop dat hij mij een correct zadel zou verkopen. heb hem aangegeven dat ik sinds vorig jaar pas begonnen was met western, dus geen verstand heb van westernzadels.

RedTopJack

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 13:45

Sonja schreef:
Paard krijgt na 2 weken een plek op de schoft, maar je denkt dat het zadel wel goed aangepast is? Ehhhhhhhhhh......... Bloos

Toen wel, om dat ik geen verstand heb van westernzadel en hem erin vertrouwde. Nu dus niet meer. mijn paard krijgt niet voor niks drukplekken. Dat verstand heb ik nog wel dat er dan een belletje gaat rinkelen dat het zadel niet goed is.

RedTopJack

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 13:52

juval schreef:
viewtopic.php?f=128&t=655629

het blijft toch vreselijk moeilijk om als leek dit soort dingen te kopen, je bent toch afhankelijk van de expertise van de verkoper....

ja je hebt gelijk en dat heb ik hem toen ook vertelt/gezegd dat ik een leek erin ben. Maar als het zadel drukplekken geeft weet ik toch wel dat dat niet goed is. daarom is er zaterdag een second opinion geweest en die geeft aan dat de boom te groot is. Dat was volgens hem ook niet waar. ik moest oppassen met die mensen omdat die ook zadels willen verkopen.(dus ik vind dat hij zich daarmee verraaid) omdat die man vrij blijvend zonder kosten langs is geweest en mij met een losse boom heeft laten zien hoe een goed zadel moet liggen. (dat is service) die man handeld alleen in op maat gemaakte zadels en doet niet aan inruil dus daar heb ik niks aan, dus die wil ook niks verkopen. haha dat was wel grappig, dat lone star die man zwart maakt tegen over mij terwijl dat van die man alleen service was, hihi.

RedTopJack

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 13:55

MSQuincyTE schreef:
Als je paard een schuurplek krijgt volgens mij is dat dan een teken dat het zadel niet past

Vind jij dat ook al de 1e plek na 3 maanden is en de 2e na bijna een jaar?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 14:26

Is volslagen logisch. Door het gebruik zakt het zadel steeds verder in, en zal het de vorm van de boom aannemen. Dus ja, dat kan. Kijk voor de grap maar eens hoeveel zadels van 1 tot 2 jaar oud er te koop liggen wegens niet meer passen. Dat is niet omdat die zadels eerst wel pasten, die zijn uberhaupt nooit goed geweest. Maar omdat het leer soepeler wordt en het zadel z'n ' echte' vorm aan gaat nemen, gaat het pas na langere tijd beter opvallen.

PS die wijsheid heb ik ook niet van mezelf, maar ik heb onlangs een (erg goede en leerzame) zadelpasclinic gevolgd. Aanrader!

RedTopJack

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 15:07

Sonja schreef:
Is volslagen logisch. Door het gebruik zakt het zadel steeds verder in, en zal het de vorm van de boom aannemen. Dus ja, dat kan. Kijk voor de grap maar eens hoeveel zadels van 1 tot 2 jaar oud er te koop liggen wegens niet meer passen. Dat is niet omdat die zadels eerst wel pasten, die zijn uberhaupt nooit goed geweest. Maar omdat het leer soepeler wordt en het zadel z'n ' echte' vorm aan gaat nemen, gaat het pas na langere tijd beter opvallen.

PS die wijsheid heb ik ook niet van mezelf, maar ik heb onlangs een (erg goede en leerzame) zadelpasclinic gevolgd. Aanrader!

Hartelijk dank!!! Nu wordt gelukkig mijn mening daarover bevestigd, pffffffff Haha!
Want hij zegt dat druk plekken meteen moeten ontstaan en niet een paar maanden daarna!!

RedTopJack

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 15:10

NIEUWS: Lone star belde me net een komt samen met de fabrikant langs. (wel erg dat ik zelf eerst de fabrikant op moet bellen) Ik was tenslotte toch zijn klant zei die, dat was geinig want eerst wilde hij niet langs komen. En nu zal de fabrikant hem wel te woord hebben gestaan en zal er nu niet onderuit komen omdat fabrikant zelf mee komt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 15:16

Offfffffffffff hij leest op Bokt. Niemand doet het, maar iedereen weet wat er besproken wordt...... Knipoog

RedTopJack

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 15:48

Sonja schreef:
Offfffffffffff hij leest op Bokt. Niemand doet het, maar iedereen weet wat er besproken wordt...... Knipoog

Ik geef er lekker niks om als hij dit leest. want dit is gewoon pure waarheid!!!

Toch bedankt voor de hint!!!!!!!!! Tong uitsteken

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 17:22

Als die fabrikant toch meekomt, laat hem dan even een kale zadelboom meenemen.

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 18:46

Sonja schreef:

Inderdaad.. Ik weet denk ik wel zeker dat er mensen hem ingelicht hebben over dit topic Knipoog

Cynderella81

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 21:08

Ik heb al weer enige tijd geleden eens een pad en een stel beugels daar besteld.
Nu zijn dat natuurlijk niet zulke "exact passende" zaken als een zadel, maar de service was beide keren goed. Spullen op tijd binnen, goed verpakt, netjes een bon erbij e.d.
Ik zou m.b.t. zulke artikelen zeker nog wel eens iets bij hem kopen.