Springschoenen....

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kenzo

Springschoenen....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-06 18:11

Hoi,

Ik moet mijn paard altijd met springschoenen rijden omdat ze onwijs overstapt en regelmatig haar ijzers er van aftikt als ik niet de springschoenen om heb. Nu heb ik alle springschoenen al een keer geprobeerd en echt werkelijk alles gaat bij mij na 3 maanden stuk. Ik mag dus om de zoveel tijd nieuwe gaan halen.

Nu heb ik gehoord dat er springschoenen zijn die je aan de voorkant vast maakt met klitteband en er een soort van nopje aan de binnekant zit (die dan in de koot valt). Deze schijnen heel sterk te zijn en doordat ze niet kunnen draaien ook langer heel blijven.

Wie heeft hier ervaring mee en wie heeft er eventueel foto's van?

Ik hoop trouwens dat het duidelijk is wat ik bedoel...

_Charlotte

Re: Springschoenen....

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 18:18

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 18:21

volg dit even,mijn merrie tikt ze ook soms aan.Had weleens eerder iets geplaatst of iemand ervaring had met kootholte beschermers,maar kreeg geen reactie.misschien zijn springschoenen ook voor haar een oplossing.

ineke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 18:25

er zijn van die kootholtebeschermers van kavalkade op de markt
heber geen ervaring mee maar lijkt me handig voor paarden die zo overstappen

NouvelJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 18:43

De springschoenen van HH hebben ook een klittebandsluiting en een bobbeltje in de achterkant tegen draaien.

Nathalie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 19:05

Kenzo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-06 19:24

Oke super bedankt allemaal!!

Zijn er ook mensen die ervaring mee hebben. Ben namelijk ook wel benieuwd of dat bobbeltje niet de koot beschadigd. Ze heeft namelijk ook wel een dun huidje.

Chatelaine

Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 19:28

Ik heb een keer een paar met bobbeltje gehad en weet niet waarom maar vind mijn oude vertrouwde gewone neoprene eskadron tien keer fijner en mijn paard heeft ze met rijden of longeren enzo altijd op net zoals in de wei.En ze gaan al dik twee jaar mee Ja

esther82

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 07:03

Mijn ervaring met neoprene springschoenen is dat ze in een natte baan erg nat en zwaar worden en vol met bagger komen te zitten. Daardoor sluit het klitteband om ze vast te maken niet meer aan, en kun je ze eigenlijk niet meer gebruiken.

rayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 07:22

Hoi bijna de hele stal bij ons rijd ermee en dat gaat goed. Alleen is bij mijn paard wel zijn kootholte open gegaan. De mijne zijn dus te koop voor 15 euro excl., ze zijn 2x gebruikt. Zezijn van premiere en is maat L.

Afbeelding

Afbeelding

Kenzo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-06 07:42

Bij jou paard zijn de de kootholtes stuk gegaan door de bobbel rayo? Daar ben ik dus ook bang voor.
Kan je met die springschoenen ook in een natte buitenbaan rijden of worden ze dan zo zwaar dat ze los komen te zitten. Net zoals esther82 heb ik daar ook ervaring mee.

Chatelaine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 07:54

Ik moet eerlijk zeggen dat ook in natte baan of waar dan ook mijn springschoenen echt nog nooit los zijn gegaan.

GeJe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 07:54

De SafetyBA is van Kavalkade en speciaal voor paarden die hun ijzer aftrappen of de ballen van hun voorvoeten beschadigen.

Afbeelding

Kenzo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-06 07:58

GeJe: Die schoenen zien er erg mooi uit. Ik heb even gegoogled maar kan niet meer info over deze schoenen vinden. Waar kan je deze kopen en weet je de prijs van deze schoenen?

Chatelaine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 08:02

Weet wel dat wij daar naar gekeken hadden en dat ze toen geloof rond de 90 euro waren weet niet of dat nog zo is?

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 08:11

ik gebruik de bellboots ( sringschoenen) van rPofessionals Choiche voor mijn paard. Deze hebben ook klitteband en een knobbel in de koot. Ik heb hiervan nog nooit kapotte kootholtes gehad en ze blijven goed zitten.

Je kunt ook Combination boots proberen van dit merk. Hier zit een schoen aan vast.

GeJe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 08:18

Chatelaine schreef:
Weet wel dat wij daar naar gekeken hadden en dat ze toen geloof rond de 90 euro waren weet niet of dat nog zo is?

Klopt, ze zijn iets van € 98,00. Je kunt ze kopen in winkels waar ze Kavalkade hebben (bij mij dus). Weet niet uit mijn hoofd of ik ze nog op voorraad heb (ben vanaf 10 uur weer in de winkel)

Kenzo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-06 08:38

GeJe, ik heb even op je site gekeken en daar zag ik ook ander springschoenen staan met een bontrand. Op de foto zie je daar ook een bobbel zitten. Blijft die ook stil liggen in de koot?

GeJe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 10:25

Klopt, dat is wel de bedoeling van die knobbel, de bontrand zorgt ervoor dat je geen schuurplekken krijgt aan de bovenzijde van de springschoen. Met de prijs van de SafetyBA zat ik goed. Ik heb 'n paar op voorraad Haha!

Kenzo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-06 10:27

Haha dat is goed om te weten. Graag zou ik wel wat ervaringen willen weten van mensen die de schoenen gebruiken voor hun paard. Aangezien ze niet echt goedkoop zijn wil ik eerst weten of ze bevallen voordat ik dure spullen ga kopen.

Dus mensen: wie heeft er ervaring met de SafetyBA springschoenen van Kavalkade?

GeJe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 10:30

zijn wel meer topics over geweest dacht ik... en de zoekfunctie doet 't weer Haha!

rayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 13:01

Bij mijn paard is er waarschijnlijk zand tussen gaan schuren en daarom dus stuk, maar ik had juist deze uitgezocht omdat ik meerdere mensen ken die ze gebruiken en bij hun was dit dus niet. Ik zie mijn geval als pech met een paard met een superdun gevoelig huidje.....

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 18:13

Ik heb de Kieffer springschoenen die helemaal bovenaan vernoemd worden. Ik vind ze wel fijn. Ga vrij lang mee, en ondanks de dunne huid van mijn paard, heb ik er nog nooit problemen mee gehad.

Leone

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 19:08

Ik heb het zelfde probleem en ik heb nu leren sringschoenen van kavalkade en die gaan nu een jaar mee. die ik heb zijn nog zonder bobbeltje maar de vernieuwde hebben er ook 1.
ze zijn rond de 35 euro

Kenzo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-06 20:28

Heel fijn dat jullie reageren. Ik heb hier echt iets aan. Ik ben nog even aan het kijken hoe en wat. Ik ben bang dat mijn merrie haar koten open gaan van het bobbeltje in de koot. Ze heeft namelijk een dunne huid en we hebben alleen maar een buitenbaan. Met vies en nat weer komt er dus ook nat zand tussen wat gaat schuren en aangezien ze nu al plekjes heeft van de andere springschoenen denk ik dat zo'n bobbel niet handig is... De schoenen waar Leone het over heeft zijn op dit moment mijn keuze een.

Heel erg bedankt voor al jullie reacties!!