[WN] Wintec Westernzadel?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Liex

Wintec Westernzadel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-06 16:20

Ik ben op zoek naar een westernzadel.

Ik hoorde laatst van de Wintec, dat ze die ook in een westernuitvoering hadden die ook nog betaalbaar was?
Kan iemand mij hier wat meer informatie over geven? Of een foto of zo?
Ik heb al gegoogled maar daar kwam niet zoveel uit...

Zack

Re: Wintec Westernzadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 16:25

dan wil ik het ook weten Tong uitsteken

Jasper

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 16:52

Liex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-06 16:55

Dankje! Lachen

paintgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 18:45

Liex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-06 19:45

Heeft iemand al ervaring met dit zadel? Lachen

Nou ben ik een leek op het gebied van westernzadels Bloos
Maar hoe kan je weten welke inchmaat ik nodig heb? Ik zit normaal op een 17,5" engels zadel.
En weet iemand hoeveel euro's dat zijn? Of ergens waar je het om kunt rekenen?

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 19:55

Ken iemand die een zwarte wintec westernmodel heeft, gewoon bij ruiterzaak in de buurt gekocht was geloof ik €500!!

Zij is zelf een heel iele meid en vond die westernzadels altijd zo zwaar, maar heeft altijd western gereden dus wilde voor haar eigen paardje (tinkertje) ook een westernzadel.
Ik had ze eens op internet gezien op de wintecsite en zij dus bij plaatselijke ruiterzaak die wintec verkocht gevraagd naar zo'n zadel en die heeft er toen gewoon 1 besteld (zonder verplichtingen)! Ja

Ze was meteen verkocht OK dan! zo heerlijk licht en t zit ook zachter als de gemiddelde zadels waar ze daarvoor op gereden had (bij westernmanege te sterksel) en doordat het model niet zo lang is, past t ook goed op een tinker (door de korte rug van de meeste tinkers passen veel westernzadels niet of alleen roundskirts Knipoog )

Ze is dus super tevreden *LOL* (heeft t zadel nu denk ik zo'n 2 jr)

Geloof dat je ca 2 inchmaten kleiner moet pakken dan Engels, Bloos maar helemaal zeker weten doe ik dat niet hoor ...

paintgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 22:24

Ik geloof dat 16" voor een westernzadel gelijk is aan 17,5 engelse maat .

BlackWych

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 07:07

Je moet niet vergeten dat de pasvorm van een westernzadel anders is dan van een engels zadel. Of het zadel past of niet, wordt bepaald door de vorm van de boom. Die moet dus overeen komen met de vorm van de rug (van voor naar achter èn de tordering van de "bladen".

Helaas nog niet zo simpel dus. De boom kun je dan ook niet vervangen. Het is jammer dat je zo'n eind uit de buurt bent, anders had je die van mij mogen proberen/passen. Wij gebruiken 'm toch niet meer omdat we nu de beschikking hebben over een binnenbak.

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 10:11

In nl zijn ze te koop voor 398,- Het zijn geen brede zadels dus een gemiddelte tinker oid zal er niet snel onder passen.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 16:56

wou al zeggen zo duur zijn ze niet
die van pfiff zijn breder kwalitatiet ook iets minder (materiaal het kunststof dus is iets minder vind ik ) die zijn ook nog goedkoper

die van lamicel hebben zelfde boom als wintec maar zijn grotere zadels
de lamicel zijn duurder dan de wintec maar wel mindere kwaliteit
dan vind ik die van pfiff weer beter

Cynderella81

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 17:39

Ik heb er één bij Nickyu besteld en met een beetje mazzal kan ik die van de week nog passen.
Ben echt heel benieuwd, hoop zo dat het past op mijn flinke KWPN merrie van 1.70.
Ik zal anders nog wel even in dit topic posten hoe het is verlopen enzo.

Liex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-06 18:52

Graag Lachen

Cynderella81

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 21:44

Oké komt in orde, zodra ik meer weet zal ik het melden Knipoog

Cynderella81

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 06:23

Hoi, ff snel want moet zo naar mn werk, maar wilde jullie niet langer in spanning houden Tong uitsteken

heb gister mn zadel binnengekregen.

Eerste indruk; knap zadel, netjes afgewerkt, degelijk materiaal en LICHT !!!

Afijn zadel mee naar stal en eerst even zonder pad op mijn merrie gelegd. Dat was i.i.g. al naar mijn zin, lag erg netjes op klapte niet naar voor of achter en lag goed bij de schoft. EN ook wel prettig, het zadel is niet erg lang, dus ook geschikt voor kortere paarden.

Pad eronder en weer zadel erop; zoals verwacht nog steeds een prima ligging. Daarna aangesingeld en weer gekeken, nog steeds tevreden. Daarna erop en de meest rare bewegingen gemaakt Bloos om te kijken of het onder de ruiter nog steeds goed lag. (nog steeds tevreden) Mijn paard heeft er ook geen last van gehad want die verblikte of verbloosde niet. En dat was voor mij heel belangrijk want ik stapte over naar lichtgewicht omdat ze rugklachten heeft.

Daarna heeft een vriendin van me er heel kritisch naar gekeken, zij is een doorgewinterde westernruiter dus zij weet precies hoe en wat.
Om te beginnen was zij erg te spreken over de kwaliteit/afwerking en zit van het zadel. Dat had zij niet verwacht van een kunststof zadel van deze prijs.
Daarna heeft zij het zadel ook nog op alle mogelijke manieren bekeken, gevoeld, getest etc etc.
En zij kan maar tot één conclusie komen; prima zadel met een prima ligging!

Komende zondag gaan we een buitenrit maken dus dan krijgt het zadel zn echte "vuurdoop" maar ik heb er alle vertrouwen in!

Als er nog vragen zijn, geef maar een gil Knipoog

BlackWych

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 07:29

Heb je nog met de rug van je hand gevoeld naar "hot spots" op de rug?

Ik heb een keer gehad dat een zadel goed leek te liggen, maar na 10 minuutjes rijden bleek er sprake te zijn van "bridging".

Liex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-06 11:06

Dat is mooi dattie zo goed bevalt zeg Ja

Cynderella81

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 18:26

@farichta; ik heb wel gevoeld toen het zadel er eenmaal af was (heeft er al met al zeker een half uur op gelegen) maar omdat het zo warm en benauwd was, was ik zelf ook behoorlijk klam, en heb ik geen verschil kunnen voelen. Ik hoop dat ik dit morgenochtend in de koelte beter kan voelen.

Van Bridging of Rocking was gelukkig geen sprake, dat zou mn vriendin zeker gezien hebben, mocht het raar genoeg wel zo zijn dan zullen we dat zondag zeker gaan merken.
Het zadel loopt mooi synchroon met de rug van mn paard maar geeft wel voldoende ruimte om haar rug goed te gebruiken e.d.
Maar we gaan het zondag scherp in de gaten houden, ben zeer benieuwd!

Liex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-06 22:17

Heb je trouwens ook foto's?
Altijd errúg leuk om te zien Schijnheilig

Cynderella81

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 15:38

@ Bertuss; Nee heb helaas nog geen foto's en dat gaat ook nog wel even duren gezien ik mijn digi heb uitgeleend aan mijn vakantievierende ouders Clown ....
Het zadel is precies zoals in bovengenoemde links staat.
Maar misschien kan Farichta een foto maken voor je?

Oh ja we hebben vandaag natuurlijk een buitenrit gemaakt en ook die is met glans doorstaan!
Wat een heerlijk zadel, omdat alles zo soepel is zit het als "een ingereden" zadel. Gedurende de hele rit het zadel en mn paard scherp in de gaten gehouden maar niets wees op problemen.
Achteraf weer gecheckt op hotspots, maar daar was gelukkig geen sprake van. (had zaterdag ook gereden Knipoog )
We hebben hem ook nog even op de Appaloosa van mn vriendin gelegd, maar die is wat smaller bij de schoft, en daar klapte het zadel wel wat naar voren. Nou zal dit waarschijnlijk wel op te vangen zijn met een build up pad, maar of dat ideaal is....
Ben i.i.g. erg blij dat ie bij mijn merrie wel goed ligt.

Ben je er ondertussen al een beetje uit of je een Wintec gaat proberen?

Liex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-06 19:48

Ik weet niet, zit nog te twijfelen.

Eefje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 23:01

ik ga morgen kijken naar een premiere kunststof westernzadel die heel veel lijkt op die van wintec! Heeft iemand hier ervaringen mee? Ik heb hem natuurlijk eerst van iemand anders uitgeprobeerd en was gelijk enthousiast! Hij lag ook goed op de rug van mijn paard, heb buiten gedraafd en gallopje gedaan en zag geen gekke dingen op zijn rug! Maar ben ook erg benieuwd of iemand misschien iets gehoord heeft over de verschillen tussen deze 2 merken!!!
Hoop op reactie!!!!

Eefje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 23:02

Oh, en ben natuurlijk erg benieuwd wat Bertuss ondertussen heeft gedaan, of je een wintec hebt gekocht en als dat zo is hoe dat bevalt!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 18:00

Dus het zou niet op een dikke haf passen? Of heb je ze ook met bredere boom?

Matti90

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 19:54

Hoi,

Ik heb heb ook ervaring met het Wintec westernzadel. Ik vind het echt een héérlijk zadel. Ook voor lange ritten. Ik heb op een ranch in Italie gewerkt waar ik dit zadel heb gebruikt bij de lange buitenritten. Het was al helemaal ingereden en al een aantal jaren oud, had enigzins slijtplekken, maar ik kreeg er geen slijtplekken van Knipoog om het zo maar even te noemen. Verder gebruikten ze dit zadel voor meerdere paarden (niet op allemaal maar op sommige), en het beviel zeker. Ze hebben er later nog een paar van aangeschaft, maar eerst een jaar of wat intensief gebruikt om te kijken of de kwaliteit er wel aan voldeed. Ik vind het een prima zadel hoor!