wat voor springzadel het beste??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MyHappyHorse

wat voor springzadel het beste??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-06 23:49

nou je zit het al..
ik zou graag meer willen weten over springzadels
want ik wil er graag een springzadel bij (is wat makkelijker als je gaat springen Haha!

waar je het beste kan gaan kijken voor een zadel?

wat voor spring zadel heb jij en wat vind je er van?
alvast bedankt

groetjes melanie
Laatst bijgewerkt door MyHappyHorse op 24-07-06 00:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Cupcake

Re: wat voor springzadel het beste??

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 23:52

Ik heb een springzadel van Cliff Barnesby. Ik bener heel erg blij mee.
Wat ik vooral belangrijk vind is dat de wrongen voor en achter duidelijk te voelen zijn, aangezien dit imo het fijnste springt. verder is het natuurlijk ook helemaal jouw eigen keuze, maar als je van plan bent om het zadel intensief te gebruiken zou ik er zeker voor zorgen dat je genoeg steun hebt bij je benen.

MyHappyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-06 23:55

Cupcake schreef:
Ik heb een springzadel van Cliff Barnesby. Ik bener heel erg blij mee.
Wat ik vooral belangrijk vind is dat de wrongen voor en achter duidelijk te voelen zijn, aangezien dit imo het fijnste springt. verder is het natuurlijk ook helemaal jouw eigen keuze, maar als je van plan bent om het zadel intensief te gebruiken zou ik er zeker voor zorgen dat je genoeg steun hebt bij je benen.

ik wil inderdaad egt intensief gaan springen nu spring ik nog maar een keer in de week dus dat gaat wel. mag ik ook vragen waar je geweest ben en of je er een zadel maker bij hebt gehaald

Cupcake

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 23:59

Ik heb er inderdaad een zadelmaker bij gehaald maar ik moet toegeven dat het al heel erg lang geleden is.
Ik ga binnenkort weer een nieuw zadel kopen en ik wil waarschijnlijk een stübben kopen. Wat ik destijds wel heb gedaan is gesprongen met het zadel aangezien ik dat ook erg belangrijk vond. Het kan wel lekker zitten, maar met springen kan het ineens heel anders aanvoelen.

MyHappyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-06 00:05

dus zou ik er wel even mee moeten springen? om te kijken of het goed zit. het is inderdaad ook belangrijk of het goed zit.

Cupcake

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 00:07

Als ik je een tip mag geven zou ik het wel doen ja. Het kan namelijk ook zo zijn dat jij de wrongen helemaal niet prettig vind, maar dit niet zo ervaart met een stukje zitten en dressuren. Zet gewoon een klein sprongetje neer en jump er een paar keer overheen Tong uitsteken
Zoals je al zei wil je het intensief gaan gebruiken. Dan is het belangrijk dat je er lang plezier van kunt hebben toch??? Knipoog

MyHappyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-06 00:09

moet er wel lang plezier van hebben kan niet zo maar een nieuwe halen Tong uitsteken moet zo ie zo naar de prijzen kijken en flink sparen en me oude veelzijdigheidje weg doen is drie keer gebruikt en past niet op me nieuwe paard. dus ga ik ma flink sparen voor een springzadel Knipoog weer een hoop tips die handig zijn Haha!

Cupcake

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 00:11

haha, succes met zoeken en laat het ffies weten als je een zadeltje hebt Tong uitsteken

MyHappyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-06 00:12

haha zal ik doen want springen op een dressuurtje is nie handig kwam ik vandaag achter ging voor het eerst springen op me paardje Haha! nou dan hoort je het wel al ik me zadel heb Tong uitsteken foto's staan op bokt or Haha!

Cupcake

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 00:14

Haha klopt. Je krijgt dan zo'n lekkere klap in je rug wat voor jou en je paardje niet fijn is nee.
Ik zie het wel !

MyHappyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-06 00:24

haha ok laat het weten Haha! k ga goed zoeken en informeren en dan kom k er wel uit Haha! bedankt

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 11:11

als je echt de beste zoekt zou ik zeggen pessoa of prestige... maar ik neem aan dat je het zadel voor erbij wilt?
dan zou ik eerder gaan voor een rossner of kentaur, dit zijn fijne middenklaase zadels van goede kwaliteit.
of natuurlijk een goed 2e hands zadel van een goed merk Ja

je kunt een zadelmaker bellen en je wensen vertellen, dan neemt hij zadels mee die daar aan voldoen en kan je die passen en evt uitproberen.
pas als jij erop hebt gereden weet je of het een goed zadel is voor jou

MyHappyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-06 11:16

ik wil wel meer gaan springen dan dat ik nu doe ik wil graag verder gaan met springen. k zal is rond gaan kijke heel erg bedankt.

MyHappyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-06 12:21

willen dr nog meer mensen iets kwijt over hun springzadel??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 14:57

RUI --> HAR.

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 16:37

Ik heb sinds kort een Prestige (Golden Star 2). Ik ben wel niet degene die ermee springt, dat is mijn bijrijdster. Zij is er erg tevreden mee.

MyHappyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-06 16:44

leuke prijs ook zeker Haha! ik heb egt geen idee waar ik zoeke moet?
weet je waar ik kan kijke voor zo'n zadel?

D_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 16:47

ik heb een prestige (Rialto) zadel en ben er heel erg blij mee Vingers aflikken. ik heb toen ik een springzadel kocht 2 zadels op "proef" gehad, een stubben en een prestige. ik vond het stubben zadel heel hard en bij het prestige zadel zitten best grote wrongen (eerst deed ik mn benen vaak te ver naar achter boven de sprong dat is nu veel minder) en het zadel is lekker zacht. het is ook zo dat er een boom in zit die ze breder kunnen maken dat is ook wel fijn, ik rijd nu nog bij de ponys en als ik naar de paarden ga kan die dus breder gemaakt worden als dat nodig is. ik heb mijn zadel bij een ruitersportzaak/zadelmakerij gehaald

Amina_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 16:47

Prestige - Pessoa - Whitaker
Dat zijn zo een beetje bekende merken, ik heb al op allemaal gereden, stuk voor stuk goede, zachte zadels!
Het hangt er een beetje vanaf in welke prijsklasse je zoekt, hoe jij het aanvoelt e.d.
Daarvoor zou je het best eens enkele verschillende zadels passen.

MyHappyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-06 16:50

Aminatjj schreef:
Prestige - Pessoa - Whitaker
Dat zijn zo een beetje bekende merken, ik heb al op allemaal gereden, stuk voor stuk goede, zachte zadels!
Het hangt er een beetje vanaf in welke prijsklasse je zoekt, hoe jij het aanvoelt e.d.
Daarvoor zou je het best eens enkele verschillende zadels passen.

de prijs moet niet te gek hoog worden, maar moet er ook wel mee gaan starten. en het moet wel wat jaartjes mee gaan Haha!
kan niet zo maar een nieuwe kopen.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 16:58

dan zou ik gaan voor een goede 2e handse van een A merk, dan ben je zo rond de 700 euro kwijt en die gaan echt wel heel wat jaartjes mee.
ook zijn die zadels aardig waardevast en maak je er in een aantal jaar niet echt veel verlies op

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 16:59

passiejj schreef:
leuke prijs ook zeker Haha!

Viel mij eigenlijk wel mee. Lachen Moet er wel bij vertellen dat ik het zadel gekocht heb, bij een ruitersportzaak waar ik heel veel kom en dus ook altijd veel koop en dus een mooi prijsje heb gekregen Haha!

Maar een ruitersportzaak lijkt mij de beste plek om een zadel te kopen. Weet niet in welke provincie je woont? Anders gewoon een keer een ruitersportzaak bellen en uit leggen wat je prettig vindt, eventueel een prijslimiet afspreken en ze dan komen laten passen.

janinetjjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 17:00

Stubben

D_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 17:04

met mijn zadel had ik ook geluk.. was nieuw iets van 2100 euro dacht ik en ik heb er 900 euro voor betaald dus viel eigenlijk ook wel mee

Argi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 17:08

ik heb jarenlang een euroriding Jade gehad (denk een jaar of 8). Reed er dag in, dag uit mee. Fijn zadel en niet al te duur; middenklasse. Helaas paste ie niet op mijn nieuwe paard en er zat een klein scheurtje in de boom (wat overigens volgens de zadelmaker nog wel te repareren viel). Nu heb ik een tweedehandse stubben siegfried. Zit ook fijn en genoeg wrong.