pmarena schreef:Ik had voordat ik boomloos ging , diverse Wintecs met als laatste een 500 Dressuur. Fijn ding , hele mooie duurzame kwaliteit kunstleer , fijn dat je de kniewrongen aan kunt passen en de kamerbreedte van het zadel.
De boom zelf is niet verwisselbaar , de ronding die in boom en kussens zitten , staat vast. Je kunt de breedte van de voorkant aanpassen op de scoft-breedte van je paard dmv de gekleurde kamerbeugels te verwisselen , maar de rest van het zadel kan dan nog slecht passen.
Als de kussens bijvoorbeeld minder ronding hebben dan de rug van je paard , dan lijkt het zadel goed te liggen omdat de voorkant mooi past met de juiste kleur kamerbeugel , achterkant ligt er mooi op , maar in het midden onder de zitting raakt het zadel het paard dan niet. Dat was bij mijn paardje het geval , het zadel leek goed te passen maar deed dat dus niet , helaas.
0kay, duidelijk uitgelegd!
Ik pas de Wintec gewoon bij de ruitersportzaak aan. Waarschijnlijk bestel ik hem daarna op internet (Tenminste, als het zadel goed ligt
) bij Van der Helm. Hier zijn die Wintecs E 299,- i.p.v. E 399,95..