Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Miirthe schreef:Bontje van lamsvel , als drukverdeler. Alhoewel bij een goed passend zadel deze nog geen eens nodig hoort te zijn, maar ik vind het wel chique & ik doe er de paardenrug niets mee, zover ik weet.
Shiirley schreef:de pony waar ik op rij(manegepony, maar ik rij met haar landelijk met de ponyclub), heeft gewoon een gelpad nodig, ze heeft een gevoelige rug.
Marije_jiplover schreef:Ik gebruik een bontje als schokabsorbeerder. Zadel past goed, is al meerdere keren nagekeken door goede zadelmaker. Maar met bontje loopt hij op de lange duur lekkerder dan zonder. Dus voor mij een reden om met bontje te rijden.
Psydoxy schreef:Marije_jiplover schreef:Ik gebruik een bontje als schokabsorbeerder. Zadel past goed, is al meerdere keren nagekeken door goede zadelmaker. Maar met bontje loopt hij op de lange duur lekkerder dan zonder. Dus voor mij een reden om met bontje te rijden.
m.a.w. Koop een bontje en je krijgt een superpaard
hafgirl15 schreef:Momenteel rijd ik met een oud plat bontje dat meer funcieerd als zacht sjabrakje omdta ie zo plat is geworden! :d IK heb hem onder mijn sjabrakje dus op de rug. Op wedstrijden en in de wintermaanden rijd ik met een lamsvel onderlegger. Die ligt dus onder het zadel en daaronder de sjabrak, niet blood op de rug. Ik doe het omdat ik het mooi vind, en volgens de zadelmaker kan het in mijn geval niet zoveel kwaad. Gelpad gebruik ik niet aangezien ik daar veel negatrieve verhalen over heb gehoord.