Merano zadels: Slechte kwaliteit?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

millennium

Merano zadels: Slechte kwaliteit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-06 15:52

Voor m'n vervolgopleiding zal ik een dressuurzadel nodig hebben. Nu ben ik tot het merk Merano uitgekomen, een redelijk goedkoop merk. Mijn vraag is alleen: bied dit merk kwaliteit? Ik heb nu van verschillende mensen gehoord dat dit merk slechte kwaliteit zadels levert. Hebben nog meer mensen hier ervaring mee? Ik hoor het graag! Lachen

deborah26

Re: Merano zadels: Slechte kwaliteit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 16:02

hey ik heb ook een merano dressuur zadel.prima zadel hoor!!heb hem nu een half jaartje en ziet er nog als nieuw uit.heerlijke diepe zit en zacht leer op de zitting.ligt ook perfect op me haflinger blijf mooi liggen en schuift niet.sommige beweren dat de verf van deze zadels afgaat.nou ik kan je verzekeren dat dat niet zo is.die van mij is nog perfect en zet hem zeker niet elke week in de olie want ben niet zo een poetser..vergeet dit namelijk nogal vaak en me zadel blijft mooi!!dus zou zeggen zeker doen want voor het geld heb je een prima en mooi zadel met een mooie luxe uitstraling!!

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-06 16:06

Oke! Ik vind het altijd fijn om de voor- en nadelen op een rijtje te zetten. In dit geval dus de positieve en negatieve ervaringen. (Bij zadelmarkt zijn deze zadels nu trouwens ook in de aanbieding, van gemiddeld 1000 euro voor gemiddeld 275 euro)

Bambino

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 16:09

Ja maar die zadels zijn nooit 1000 euro geweest hoor het is gewoon slechte kwaliteit.

_SteR_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 16:12

Volgens mij is hier al ergens een topic over... Nouja,

Bij mij op stal is er ook iemand met een Merano zadel.
Deze bevalt haar best goed. Wel was dat zadel snel beschadigt! Maar het lijken mooie zadel en ze zien er netjes uit vanaf de buitenkant Pling

Hoe het met de vulling enz. zit, weet ik ook niet. Ik heb hier wel eens gelezen dat er veel beklaag was over de vulling van het zadel, en dat daar niks mee te beginnen was volgens zadelmakers.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 16:13

Dat is idd een lokkertje....

Alleen ik snap nu niet helemaal het 'Merano-verhaal' . Sommige geven aan dat het zadelmerk zelf prima is, maar dat de merano's van zadelmarkt nep zijn. En daardoor schijnt de naam ten grabbel te zijn gegooid.

Weet iemand hoe het nu precies zit?

ladigo14

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 16:14

ik heb mijn zadel vrijdag bij zadelmarkt weggehaalt ook een merano.
weet nog niet hoe die zit. ga hem vandaag uitproberen Lachen
dus weet de kwalieteit er ook niet van.

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-06 16:22

oke, ben zeer benieuwd! Heb nu een aantal topic's gelezen over zadelmarkt.nl en over het merk Merano. Ben opzich wel geschrokken van wat ik tegen kwam. Veel reacties waren dat ze er van buiten picobello uitzagen, maar dat het van binnen gewoonweg klootwerk is, en dat idd het prijsje een lokkertje is. Nu ik er zo over nadenk: een dressuurzadel, "merk"(ja, ik bedoel, je kan dit niet vergelijken met stübben of kieffer) voor nog geen 1000 euro, in de aanbieding voor rond de 275 euro...

deborah26

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 16:23

ik ga zelf niet al te zuinig met me spullen om..probeer het wel maar lukt niet altijd Bloos en na een half jaar is mijn merano nog steeds niet beschadigd..dus tjaa snel beschadigen??heb mijn zadel niet van de zadelmarkt maar in zoetermeer gekocht en voor 260 euro het is de merano de luxe

janinetjjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 16:25

ZOOO veel topics over Dromen een dinnetje van mij dr paard is nu kapot door zon zadel, elke maand fysio kosten heeft haar nu wel geleerd dat een goed merk beter & goedkoper dus eigelijk is!

Never ever.. is dat iets voor mij

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-06 16:26

ja ik kom er nu zo ongeveer achter dat er redelijk wat topic's over zijn Clown alleen de zoekfunctie is uitgeschakeld Clown

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 16:31

Rocky12 heeft/had er ook een....... Ik geloof niet dat zij er zo tevreden over was..... Ze heeft nu een Kieffer geloof ik....
Die merano was ook scheef opgevuld of zow (En dat was nieuw!!)
Anders moet je dr eens een PM sturen......

mariska1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 17:47

Mijn vriendin had voor een pony daar op stal een merano zadel bij de zadelmarkt gehaald. om een of andere vage reden zat ze ineens in een SCHROEF??? Dat vond ik echt niet normaal! hij stak gewoon door het leer heen en het was gescheurd. ik vond de afwerking ook niet optimaal. ze heeft het teruggebracht en haar geld terugge-eist. dat wou ze niet nog een keer meemaken.

Ook heb ik wel eens het verhaal gehoord dat er metaal in de paardenrug stak..

Nou ja in ieder geval kijk goed uit met wat je koopt! misschien is het echte merk merano kwalitatief beter...

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 18:16

Ik had een dressuurzadel van stubben te koop, een oudje, maar nog goed. Zadel is inmiddels verkocht. Had je niet beter voor rond de 200 euro een goed oud A-merk kunnen kopen? Die oudere types blijven nog wel 10 jaar goed hoor, maar ze zijn niet zwart.

Zelf heb ik weinig ervaring met Merano. Maar ik weet dat Merovech niet veel duurder is en daar heb ik toch goede verhalen van gehoord (en zelf ook wel eens op een zadel gereden en dat zat niet slecht).

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-06 19:12

ik heb nog niks gekocht Lachen

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 19:43

zijn leuke zadels voor de sier aan de muur Clown
waardeloze rommel dus NOOIT kopen
scheve bomen, ongelijk gevuld, etc.
koop liever een wintec of een 2e hands A merkzadel die je aan laat passen naar je paard

BlacKjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 21:06

deborah26 schreef:
ik ga zelf niet al te zuinig met me spullen om..probeer het wel maar lukt niet altijd Bloos en na een half jaar is mijn merano nog steeds niet beschadigd..dus tjaa snel beschadigen??heb mijn zadel niet van de zadelmarkt maar in zoetermeer gekocht en voor 260 euro het is de merano de luxe

Idemdito ik ben ook niet zo zuinig op mn spullen Bloos om te schamen eigenlijk!
Ik heb ook een merano de luxe echt een prima zadel, ligt goed bij me paard ivm hoge schoft schuift en klappert niet op de rug mijn paard lijkt hier veel lekkerder op te lopen dan zijn vorige zadel bij de vorige had hij veel last van rugklachten het zadel zit echt heerlijk, Ik vind het een topzadel heb er echt niks op aan te merken
maar das mijn mening Knipoog

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 21:38

Zouden er 2 varianten zijn van Merano? 1 goede en 1 slechte?

Pfiff heeft ook diverse prijsklassen en kwaliteiten op de markt gebracht.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 22:52

de nieuwste merano is redelijk die kost 295 dacht ik , altijd even zwart op wit zetten dat je m wilt kunnen ruilen als die niet past en laat een goede (kenner) zadelmaker naar het zadel kijken
sommige zijn idd scheef meeste moet je na 2 maand al laten vullen , wees slim en laat m dan helemaal opnieuw vullen

pfiff heeft idd ook zadels voor 200
die zijn vergelijkbaar met de baseline van divoza
alleen dan met een diepere zit
maar pfiff heeft ook 1500 euro zadeltjes
tja die kwaliteit is natuurlijk beter

Let_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 14:18

Ruitergilde zadels zijn ook niet duur en ik vind ze goede kwaliteit hebben; heb er 2 gehad; VZH voor mn pony en daarna 1tje voor mn paard; zagen er na zoveel jaren nog als nieuw uit.

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 14:23

nickyu schreef:
de nieuwste merano is redelijk die kost 295 dacht ik , altijd even zwart op wit zetten dat je m wilt kunnen ruilen als die niet past en laat een goede (kenner) zadelmaker naar het zadel kijken
sommige zijn idd scheef meeste moet je na 2 maand al laten vullen , wees slim en laat m dan helemaal opnieuw vullen

dan komt er nog eens 100/140 euro bij Sigaar
en dan zit je nog met het risico op een scheef zadel en slechte leer kwaliteit
kun je net zo goed een zadel kopen van een betere kwaliteit

BlacKjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 15:12

Heb gisteravond laat nog even gekeken zat me niet helemaal lekker over merano zadel, heb toen gekeken op zadelmarkt.nl reacties van klanten toch zie je zowat elke bericht positief goeie service, perfect zadel ligt mooi en schuift niet. Dit is precies wat ik zelf ook heb ligt echt perfect en klappert niet omdat mijn paard nogal een hoge schoft heeft en moeite heeft met zadels passen was dit het enige zadel wat paste! Ik heb dan wel een merano de luxe maar toch.. zit daar een verschil in? tussen de ''gewone'' merano en de merano de luxe?

hafgirl15

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 15:23

Ik zou het niet doen, het blijft een zadelmarkt zadel.

ladigo14

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 16:06

ik heb mijn merano dus ook daar gekocht voor 299 euro.
en heb er 2 jaar gerantie op.

hafgirl15

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 16:07

Ze lijken op het eerste gezicht goed, maar schijn bedriegt. Wacht maar tot je 1,5 jaar verder bent. Heb precies hetzelfde gehad, voor mij geen zadelmarktzadel meer!