Hulsebos of KN?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kathleen

Hulsebos of KN?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-06 15:07

Ik ben net een nieuw lid van de site. Ik probeer informatie op te zoek betreffende de zadels van Hulsebos en KN. De zoekfunctie werkt blijkbaar niet. Als jullie interessante links kunnen geven? Of eventueel informatie betreffende de keuze.

Momenteel rijdt ik met een KN Symphonie. Deze is reeds enkele jaren oud, maar in zeer goede staat. Het probleem is dat hij voor mij iets te groot is.

Via de stand in de Brabanthallen heb ik het merk Hulsebos leren kennen. Dit waren zo te zien ook nette zadels. Voordeel is, denk ik, dat ze op maat gemaakt worden. Ik heb contact gehad met Hulsebos en met Bestfit Zadelservice.

Wat zijn jullie ervaringen? Wie kan je mij aanraden?

Polaris

Re: Hulsebos of KN?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 15:11

Ik heb een Hulsebos WB4 medium boom, dat zadel ligt prima op mijn beide pony's en ze passen ook op een (niet al te breed) paard.

Het fijnst van dit zadel vind ik dat je benen in een mooie houding liggen, je kunt ze beter stil houden, en dieper en stiller zitten. Ik kan niet meer zonder dit zadel! Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 15:13

Ik heb zelf geen hulsebos, maar lees hier niet al te beste reclame voor ze.. Als je in dit forum, dus harnachement, ff terug zoekt op de voorgaande pagina's, kom je er zeker een hoop topics over, tegen.

Verder heb ik, over het algemeen, goeie verhalen over Bestfit Zadelservice gehoord, althans, nog niet van die ellende die je bij sommige Hulsebos-bezitters leest.

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 15:22

ik ben fan van (de oudere) KN Cool
goede pasvorm en zit
over hulsebos hoor ik goede verhalen maar ook zat slechte Sigaar
maatwerk kan heel mooi zijn, maar een paardenrug blijft nooit hetzelfde, dus weg maatwerk
belangrijk is de juiste boom-maat daar gaan veel zadelmakers nogal eens mee de mist in
en de boom(vorm) moet evenwijdig aan de schouder lopen

Barco

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 15:34

KN. bestfit heeft superkennis. Hij weet waar hij het over heeft!

taffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 15:53

KN Ja
zit heerlijk
zorgt voor een natuurlijke houding
en is op veel paarden passend te maken

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 19:52

KN. Hulsebos heb ik echt rampverhalen van gezien en gehoord.
Hans Zuidweg en John Kool van BestFit weten waar ze het over hebben, zijn echte vakmensen die absoluut een goed oplossing voor je zoeken (en het eerlijk zeggen als het niet gaat werken).
succes!

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 20:28

KN vind ik echt beroerd zitten, vooral met lange benen zit je niet al te fijn.
Ik heb een hulsebos, ondanks de k*tservice en dat ik nu al 3 maanden aan het klooien ben met blessures van mijn paard, vind ik het zadel zelf ontzettend mooi en fijn zitten..

anydale

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 20:57

Hulsebos vind ik heerlijk!
KN daarentegen niet, het oudere model wel, maar ik blijf toch bij mn Hulsebosje Haha!

Flore

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 20:59

Ik heb sinds anderhalf jaar de KN Allegro. Tweedehands gekocht maar was pas anderhalf jaar oud en heel weinig mee gereden. Ik heb nog nooit zo'n fijn zadel gehad en het past op heel veel paarden.

simone_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 21:03

ik zweer al jaren bij mijn kn.
Heb nu een allegro en een symfonie.
Allegro is heerlijk zacht.

nd423

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 21:07

Ik heb ook een Hulsebos WB4. Ik heb het zadel tweedehands gekocht, de boommaat paste zodat dit zadel alleen opgevuld moest worden.
Het zadel zit heerlijk, ik wil nooit meer een ander merk.
Ze komen bij je langs om het op te vullen. Kijken hoe het zadel ligt, vullen het op, kijken weer hoe het ligt op je paard ook wanneer je rijdt. Ben er erg over te spreken ondanks dat het nu weer wat gecorigeerd moet worden (mijn paard heeft spierballen gekregen Haha! ).
Laatst bijgewerkt door nd423 op 03-07-06 21:08, in het totaal 1 keer bewerkt

passepartout

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 21:07

Ik heb een Hulsebos.
Na wat start problemen te hebben gehad die overigens prima zijn opgelost ben ik super tevreden. Voor mij geen ander meer voorlopig,
Smaken verschillen en overal heb je voor en tegenstanders.

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 21:24

Kn en Hulsebos vind ik beide superfijne zadels.
Ik heb zelf een hulsebos, en vind hem super lekker zitten, maar hij ligt voor geen meter meer op mijn pony, de service is erg slecht, en geven ruiter en paard de schuld van slecht passend zadel..
vind ik echt jammer, want het is een fijn zadel verder... Boos!

taffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 21:41

wat je inderdaad vaak hoort van hulsebos is dat ze echt geweldig zitten!!
maar zelf vind ik het ook belangrijk dat het goed op mijn paard past Lachen
zo zijn er behalve hulsebos meer zadelmakers die het zadel alleen maar bijvullen en bijvullen waardoor het keihard word en helemaal niet meer past(ook al schuift het dan niet meer)
dan zullen de rugspieren van je paard ook wegvallen i.p.v. dat het paard een gespierde rug heeft

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 21:51

Snowytje schreef:
Ik heb nog nooit zo'n fijn zadel gehad en het past op heel veel paarden.

Idem hier. Ik heb al jaren de 'oude' Symphonie en die bevalt prima. Ligt op bijna alle paarden als een huis en zit prinsheerlijk.
Over Hulzebos kan ik maar 1 ding zeggen:

Hulzebos en schaatsen, Ja!
Hulzebos en paarden, Nooit!

kathleen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-06 23:04

Voorlopig al hartelijk dank voor de reacties. Zijn er nog meer mensen met ervaring met deze zadels? Laat het maar weten.
Ik denk wel dat ik overtuigd ben voor de KN via Bestfit. Ik heb al jaren een KN en heb nog nooit problemen gehad met een paard dat rugpijn heeft. Zoals hier wordt gezegd, hij past op alle paarden als een huis.
Iemand nog ervaring met Bestfit?
De nieuwe zadel van Anky blijkt ook wel goed. Qua model denk ik een beetje vergelijkbaar met KN.
Ik wacht nog even af tot donderdag en dan zal ik een afspraak maken met Bestfit, want van Hulsebos blijkbaar veel negatieve reacties. Wel spijtig van zo'n merk. Donderdag ga ik les volgen bij Hans-Peter Minderhoud en zal hem dan even zijn mening vragen. Ik weet niet met welke zadel hij rijdt. Ik heb daarstraks ook nog goede reacties gehad van de Prestige.
Het is natuurlijk een redelijke investering en wil daarom even goed rondhoren en kijken. Laat de reacties maar komen!
Allen alvast hartelijk dank.

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 23:18

les van HP minderhoudt, jij boft kathleen Cool
denk dat KN een goede keus is Knipoog
best fitt komen op mij wel kundig over, maar ik heb er zelf geen ervaring mee

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 23:42

Ik ga voor de KN. Heb niet al te beste verhalen gehoord over Hulsebos overigens.
Ik heb momenteel een KN Tango (vrijdag gekocht Haha!) en rij op mijn andere paard op een KN Symphony. Beide hele fijne zadels die goed op de paarden liggen en vooral veel zitcomfort hebben.

Ik heb vrijdag bij Bestfit mijn nieuwe zadel gekocht. Heb ook nog 2 prestige zadels, passier, een stubben en een henri de revel gepast. Van al deze zadels vond ik de Prestige Top Dressage het mooiste zadel (na mijn KN natuurlijk Haha!), en hij zat heerlijk zacht! Helaas was mijn houding niet zo goed op deze zadels, mijn beenligging lag niet stabiel. Vandaar dat ik voor de KN ben gegaan, goede pasvorm op mijn paard en lekkere zit voor mij.

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 23:54

Ik heb jaren op een KN gereden, helemaal fantastisch, helaas was de combinatie met mijn huidige paard niet kloppend te maken. Ik heb ook lang getwijfeld maar dat Hulsebosch op maat maakt is ook niet helemaal waar, ze werken evengoed met standaard maten boom en bouwen daar een zadel op, als je een ander zadel neemt wordt het ook aangepast aan je paard.
Ik heb nu een zadel wat absoluut niet mijn eerste keus was bij de zadelmaker (Ideal) maar toen ik er eenmaal op gereden had was ik verkocht, mijn paard ontspande gelijk terwijl dat bij andere zadels niet het geval was (KN, Stuben, Kieffer, Prestige, enz.) Met een paar kleine aanpassingen lag ie perfect en ik ben niet "afhankelijk" van een bepaalde firma.
Hulsebosch heeft mijn KN verbouwd zodat ie passend zou zijn voor mijn paard (nee hoor, je hoeft helemaal geen nieuw zadel) helaas, paar honderd euro armer maar geen goed liggend zadel............... Vervolgens boden ze bij inruil op een nieuwe minder dan ik bij ze uitgegeven had voor de aanpassingen......

Tja, mijn vertrouwen is een beetje weg. Bloos

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 07:43

#Ymke# schreef:
KN vind ik echt beroerd zitten, vooral met lange benen zit je niet al te fijn.
Ik heb een hulsebos, ondanks de k*tservice en dat ik nu al 3 maanden aan het klooien ben met blessures van mijn paard, vind ik het zadel zelf ontzettend mooi en fijn zitten..

Ik heb hele lange benen, en ik zit echt super op mijn KN. Hiervoor had ik een Ainsley. Ik dacht altijd dat die geweldig was, totdat hij niet meer op mijn paard paste en ik dus noodgedwongen een andere moest. Nu weet ik pas dat ik hem al die jaren gemist heb.

haantje7

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 07:55

Ik heb zelf een oude KN gehad en dast was een prima zadel.
Maar mijn paard heeft een erg moeilijke rug en naar heel veel zadels passen [standaard zadels dus] met zadelmakers die alles op maat konde maken. [ echt niet dus ]
Ben ik bij hulsebos terecht gekomen maar had ook naar daaleman kunnen gaan maar die vind ik zelf niet zo lekker zitten .
Voor een paard met een normale rug kan je bij bijna elk merk terecht.

kathleen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-06 09:38

Zeker boffen dat ik naar Hans-Peter Minderhoud mag. Het is de eerste keer. Ik hoop dat het meevalt. Ik zal donderdag een afspraak maken met Bestfit. Is er iemand die weet welke merken zij hebben? Uit de reactie van Tavanta kan ik begrijpen dat zij zadels hebben van o.a. KN, Prestige, Kieffer,...

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 10:21

Over elke merk is wel wat slechts te zeggen. Ik heb zelf een hulsebos op maat laten maken (en ja ik weet wel dat er bepaalde onderdelen standaard zijn) na 5 jaar tobben met andere zadels, slechte service, leugens en 2000 euro verlies. Hulsebos heeft mij een heerlijk zittend, ontzettend mooi en goed passend zadel geleverd met een ontzettend goede service. Ik rijd nu weer lekker, zonder last van mijn rug te krijgen, kan ook weer langere buitenritten maken en ben er gewoon heel erg blij mee. Voor mij echt nooit meer een ander zadel.