Nieuw hoofdstel, maar welke?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Roos_M

Nieuw hoofdstel, maar welke?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-06 16:35

Ik wil van de zomer een nieuw trenshoofdstel kopen. Maar er zijn er zoveel!!!

Welke is nou goed van kwaliteit en vinden jullie mooi?
Ik houd zelf totaal niet van rondgenaaid..
Ik dacht zelf aan de Passier Gemini

Afbeelding

De prijs maakt niet veel uit maar moet niet over de honderden euro's lopen.

Ben benieuwd!!

Charley89

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 18:22

Hey Rosemarie,

(ff Off-topic) Ik dacht al dat jij een vriendin van Patty was k heb je wel eens op stal gezien wat leuk! Ook bedankt voor je reactie op mijn topic van rose met de trailer!

weer ff on-topic!
Ik heb zelf echt van alles wat een kieffer kopstuk frontriem van schumacher, neusriem van imperial riding met wit onderlegd en lekker breed en teugels van Lemetex haha van alles wat maar niemand heeft precies dezelfde !
Zelf zou ik ooit nog wel is een passier willen vindt het zulke gruwelijk mooie hoofdstellen ik ken iemand die ook een passier heeft en die zweert er bij! ze blijven ook erg mooi en behouden ook de zwarte kleur van het leer dus wel een aanrader hoor!

Groetjes Charlotte

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 18:31

Ik weet niet hoe graag je orgineel wil zijn, maar ik heb al een jaar of 8 een hoofdstel van Prestige, en de enige die ik er ooit ook meegezien heb is Belker.

dit is hem: ( telefoonfoto)
Afbeelding

Liezel1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 18:33

hoe er wel rekening mee dat dit hoofdstel wat je aangeeft, de passier gemini een aparte verbinding heeft tussen neusriem en sperriem..
dit zie je slecht vanaf dit plaatje, maar lang niet iedereen is er weg van!

Gimli_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 19:08

Liezel1 schreef:
hoe er wel rekening mee dat dit hoofdstel wat je aangeeft, de passier gemini een aparte verbinding heeft tussen neusriem en sperriem..
dit zie je slecht vanaf dit plaatje, maar lang niet iedereen is er weg van!

Juist, ik vind dit bijvoorbeeld gruwelijk lelijk.
Prachtig hoofdstel, maar om díe reden zou ik hem niet nemen.

kinky01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 19:11

Ik heb een kieffer hoofdstel. Erg fijn hoofdstel , soepel leer en het gaat jaren mee.

Zilly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 19:18

De verbinding tussen neusriem en sperriem is inderdaad erg lelijk. De 'normale' uitvoering van dit hoofdstel, zonder aansnoerneusriem, die heeft wel weer een normale aansluiting
Ik vroeg me af of het mogelijk was om op dit hoofdstel, met name de versie zonder aansnoerneusriem, een andere neusriem te plaatsen, het kopstuk is namelijk mooi zacht onderlegd bij de versie zonder aansnoerneusriem en ik ben bang dat je juist daardoor de neusriem niet kunt verwisselen.
Zit er ook hard aan te denken om de versie zonder aansnoerneusriem te kopen

Gimli_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 19:29

Als ik jou was zou ik niet moeilijk doen en gewoon de versie zonder aansnoerneusriem kopen.
Als je dit hoofdstel per sé wilt hebben dan.

Zilly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 19:34

Moeilijk doen
Ik vind een dubbele neusriem prima, maar voor het inrijden van een jong paard gaat mijn voorkeur uit naar een lage neusriem, vandaar dat ik het wel degelijk belangrijk vind dat de neusriem verwisselbaar is.

XpaardjuuhsX

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 19:36

ik ben hier niuew ... maar wat moet je hier eigenlijk doen ...

Zilly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 19:37

XpaardjuuhsX schreef:
ik ben hier niuew ... maar wat moet je hier eigenlijk doen ...

Nuttige reacties plaatsen naar aanleiding van het topic

Evikes

Re: Nieuw hoofdstel, maar welke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 19:51

Ikzelf ben gek van deze hoofstellen: de Kieffer Ulla Salzgeber !!

Afbeelding

Dit is voor stang en trens maar ze bestaan ook gewoon in trenshoofdstellen. Ze zijn heel mooi afgewerkt en gaan lang mee. Ik heb ze alle twee, het stang-en-trenshoofdstel en het trenshoofdstel. Ik weet niet welk kleur van paard je hebt, maar het mooiste zijn ze op bruin en zwart.

Of deze, hij heet Bonfire (weet niet meer van welk merk)
Afbeelding
Dit is een simpel hoofdstel, dikke aansnoerneusriem en wit onderlegd, maar is wel heel mooi.

De Passier die je daar toont vind ik persoonlijk niet zo mooi.Ik vind hem zo iets te simpel. Je hebt andere mooiere hoofsstellen die veel minder kosten en ook van een goede kwaliteit zijn.
Maar dat is mijn mening natuurlijk

Groetjes xxx

Gimli_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 20:08

Zilly schreef:
Moeilijk doen
Ik vind een dubbele neusriem prima, maar voor het inrijden van een jong paard gaat mijn voorkeur uit naar een lage neusriem, vandaar dat ik het wel degelijk belangrijk vind dat de neusriem verwisselbaar is.

Je wil me toch niet vertellen dat je je paard met een nieuw Passier hoofdstel gaat inrijden?
Dan zou ik gewoon de Passier kopen voor normaal gebruik, en een hoofdstelletje van 20 euries om in te rijden.

Edit; Hoofdstel van Evikes is een IR, mooi ding hoor, prima kwaliteit.

Zilly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 20:40

BasjeGuwrl schreef:

Je wil me toch niet vertellen dat je je paard met een nieuw Passier hoofdstel gaat inrijden?
Dan zou ik gewoon de Passier kopen voor normaal gebruik, en een hoofdstelletje van 20 euries om in te rijden.

Begrijp de opmerking niet zo goed, wat maakt het nou uit met welk hoofdstel je een paard inrijdt Dat is toch een beetje een vreemde opmerking in mijn ogen

Anyway, laten we maar on-topic blijven en niet het topic van de TS verpest met welles en nietes opmerkingen

Ik_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 20:57

Evikes schreef:
Of deze, hij heet Bonfire (weet niet meer van welk merk)
Afbeelding
Dit is een simpel hoofdstel, dikke aansnoerneusriem en wit onderlegd, maar is wel heel mooi.

De Passier die je daar toont vind ik persoonlijk niet zo mooi.Ik vind hem zo iets te simpel. Je hebt andere mooiere hoofsstellen die veel minder kosten en ook van een goede kwaliteit zijn.
Maar dat is mijn mening natuurlijk

Groetjes xxx

Dit is een Imperial Riding.

Gimli_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 21:10

Zilly schreef:
BasjeGuwrl schreef:

Begrijp de opmerking niet zo goed, wat maakt het nou uit met welk hoofdstel je een paard inrijdt Dat is toch een beetje een vreemde opmerking in mijn ogen

Anyway, laten we maar on-topic blijven en niet het topic van de TS verpest met welles en nietes opmerkingen

Nouja, ik heb het regelmatig meegemaakt dat jonge paarden nogal 'speels' met een hoofdstel omgaan, vooral de eerste paar keren.
Heb ook al meer hoofdstellen gesloopt gezien door jonge paarden, dan door paarden die al langer ohz waren.

Ik begrijp dat het misschien raar klinkt, is het misschien ook, want het kan net zo goed prima gaan allemaal, maar het zou zonde zijn van zo'n duur ding.

krumel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 10:22

daar ben ik het helemaal mee eens
om in te rijden gewoon een simpel (goedkoop) hoofdstelletje nemen zou ik persoonlijk veiliger vinden... Verder vind ik dit hoofdstel erg mooi, maar die verbinding met de sperriem vind ik wel echt lelijk (jammergenoeg, anders had ik hem allang gekocht ).
kijk anders even op www.kieffer-saddle.com daar staan ook leuke hoofdstellen van goede kwaliteit (hoewel de meningen daarover ook weer verschillen).

Zilly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 11:23

krumel schreef:
om in te rijden gewoon een simpel (goedkoop) hoofdstelletje nemen zou ik persoonlijk veiliger vinden

Wat heeft het hoofdstel waarmee je een paard inrijdt nou met veiligheid te maken.

Ik begrijp deze nuttteloze discussie niet zo goed, wat ik doe is mijn zaak, lijkt mij
En als ik werkelijk zo was geweest om mijn paard in te rijden met een Passier hoofdstel (wat is dus niet van plan ben ) dan begrijp ik het probleem écht niet

stalleke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 11:35

I heb de passier, vind het stukje bij de neusriem zelf niet echt storend

Yell

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 12:32

USG maakt ook hele mooie zeer degelijke hoofdstellen!
Ik zal eens een plaatje voor je zoeken van mijn hoofdstel.
Die heb ik trouwens al 3 jaar.

louskeh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 12:35

ik heb zelf een neus en frontriempje aan een hoofdstel egzet van kieffer..

Afbeelding

Clauwtje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 22:46

IK vind het verbind stukje van de hierboven genoemd hoofstel ook erg lelijk.Ik vind de Bonfire van imperial riding wel mooi.

krumel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 22:55

Zilly schreef:
krumel schreef:
om in te rijden gewoon een simpel (goedkoop) hoofdstelletje nemen zou ik persoonlijk veiliger vinden

Wat heeft het hoofdstel waarmee je een paard inrijdt nou met veiligheid te maken.

Ik begrijp deze nuttteloze discussie niet zo goed, wat ik doe is mijn zaak, lijkt mij
En als ik werkelijk zo was geweest om mijn paard in te rijden met een Passier hoofdstel
(wat is dus niet van plan ben )
dan begrijp ik het probleem écht niet

ik bedoel hiermee niet veiliger voor het paard, maar voor mijn portomonee, aangezien die hoofdstellen vrij prijzig zijn, en als dat hoofdstel dan kapot gaat is dat niet zo geweldig fijn (sowieso niet natuurlijk). Dan vind ik het een 'veiligere keuze' om een goedkoop hoofdstelletje van 20 euro voor het inrijden te nemen, en evt. later een passier oid.

Ik_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 15:12

Heeft er iemand een betere foto van het verbindstukje van de Passier?

Ik_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 16:04

Ik heb trouwens de Pagony Special.

Afbeelding