Ik heb die van Lamicell, de grijze. Ze zijn heel mooi, passen heel goed, super kwaliteit, blijven goed zitten, ... Wel zijn die van Lamicell pakken duurder dan de kopies van BR/Norton/...
Maar in ieder geval: ze zijn geweldig. Let wel op de maat die je pakt, vind dat ze nogal klein vallen. Ik heb ze in maat Pony en de achtersten zijn toch nogal aan de kleine kant. De klittenband is heel goed vind ik. Tja, Lamicell, is gewoon kwaliteit
Ik heb de ook en vind ze wel fijn. ze zitten ook heel goed. alleen komt er wel veel zand tussen wat gaat schuren. Dit heb je wel bij alle beschermers maar bij deze heb ik er iets meer last van.. daarom gebruik ik ze alleen met wedstrijden en niet met het trainen. Dan bandageer ik vooral
Ik heb ze dus ook gekocht. De echte van Lami-cell (niet dat ik per se dat merk wilde, maar deze kwam ik dus tegen). Ik vind ze er mooi uitzien. Dubbelklittenband voor (een must, anders hoef ik ze niet) en achter zit zelfs 3-voudig klittenband. Achter gebruik ik niet zo heel erg vaak, maar nu heb ik dus een compleet setje. Ik heb gewoon maat full genomen en die passen mijn paard prima. Nu afwachten of ze net zo duurzaam zijn als de standaard peesbeschermers van BR.
Wat is eigenlijk het verschil tussen die van lami-cell en die van BR of Norton? Ik zie dat die van Norton op de site van ingrid van Berlo 9 euro duurder zijn dan wat ik voor een setje betaald heb. En ik heb ze dus in het bruin, een kleur die ik niet bij ingrid van berlo zie staan. Maar zijn er nu werkelijk verschillen tussen de merken? Of is het 1 pot nat en verlaten ze alleen via een andere deur de fabriek? (zoals Union en Rivel)
Lamicell had ze eerst, daarna hebben andere fabrikanten ze nagemaakt Ik zweer bij de kwaliteit van Lamicell, ik heb die beschermers al zovaak gebruikt en ze wassen ook gemakkelijk af en zo... Zien er nog steeds super uit Proficiat met de aankoop!
proficiat met de aankoop Zoals gezegd, heb ik grijze van BR. Ze zijn nu voor de eerste keer in de wasmachine gegaan, en zien er prima uit. Vooral BR en Lami-cell zijn beide merken dat altijd goede kwaliteit leveren, dus ik zou niet weten waarom het nu anders zou zijn xxx
Zo'n setje is niet heel veel duurder dan een standaard setje van BR. Voor een setje van BR (voor 20 euro, achter 17) euro ben je 37 euro kwijt. Dit setje (voor en achter) was samen 50 euro. Dus nog stukken goedkoper dan de veel te dure Eskadron (ik vind Eskadron en BR even goed)
Ik heb voor die van Lamicell ook iets van 50 euro betaald, maar nu liggen hier in de ruitershop die van BR en die zijn hier 32 euro Lamicell heeft zijn prijs ook al omlaag gehaald omdat BR met die goedkoperen afkwam....
Dit stond er in de nieuwsbrief van lami-cell die ik in mijn e-mail krijg, ik vind het wel moeilijk uitgelegd, maar het gaat dus over die 'speciale' kogelbeschermers:
Uit de cynische parodie van Monthy Python op het leven van Jezus in ‘Life of Brian’, blijft één oneliner hangen : always look at the bright side of life ! Maar omdat niet iedereen over de nodige dosis relativering beschikt, is het opportuun om een heet hangijzer in de juiste context te gieten. De Lami-Cell kogelbeschermers zijn tegenwoordig hot én gespreksonderwerp in en rond de paddock. De bewuste kogelbeschermers worden aan het kruis genageld, maar weinigen weten waarom, weinigen weten hoe het komt. Voor een goed begrip schetsen we even de context. De nationale springcommissie besliste vier jaar geleden al dat enkel nog ‘gesloten’ kogelbeschermers zouden toegelaten worden in de competitie voor jonge paarden. Toegegeven, in het verleden werd er niet altijd even nauw op toegekeken. Jean Béliard van Lami-Cell bracht nietsvermoedend een setje beenbeschermers op de markt dat in de gratie viel van de ruiters. Meer en meer paarden werden aangekleed door de ‘beschermers’ van Lami- Cell. ‘Wij hebben die specifieke gesloten beschermers op de markt gebracht om te beantwoorden aan de vraag. De hoogte van die beschermers speelt naar onze mening geen enkele rol, evenmin heeft het sluitingsysteem enige invloed. Enkel de spanning maakt het verschil ! De wijze waarop je de beschermers dichtsnoert kan een paard anders laten reageren en dan nog hangt het af van paard tot paard’. Maar zo voegt Béliard eraan toe : ‘dat spanningsveld kan je ook creëren met bandages. En wat te denken van beschermers die uitgerust worden met lood, of aan de binnenzijde een irritatie veroorzaken ?’ Voor een duidelijk begrip, het sluitingsysteem heeft op zich geen invloed, wel de manier waarop het wordt toegepast, zo luidt het standpunt van Lami-Cell. Het neemt niet weg dat de vigerende maatregel nog steeds van kracht is en blijft, althans dit seizoen. Na constructief overleg in de nationale springcommissie werd besloten om een studie uit te schrijven, waarbij de werking en invloed van de bewuste kogelbeschermers op het paard zal onderzocht worden. In functie van het resultaat zal er volgend jaar al dan niet een aanpassing of bijsturing van het bestaande reglement uitgevaardigd worden.
De beschermers blijvenzeker mooi ook al gebruik je ze vaak en gaan ze vaak in de wasmachine, alleen jammer dat de glimmende delen dan wat doffer worden doordat er beschadigingen op komen..
Ik heb ze ook maar gebruik ze niet zo vaak meer. De voering is vrij stug en daardoor heeft mijn paard snel slijtplekken. Maar heb je een paard met een wat minder gevoelige huid zul je er denk ik geen last van hebben. Ik heb ze trouwens wat opgeleukt met swarovski. Ook in de wasmachine zijn ze handig schoon te maken.