Bitringen om bit doen..?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sabinee_

Bitringen om bit doen..?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-06 22:23

Hee,
Ik wil mijn bitringen vervangen door nieuwe want mijn oude zijn helemaal vies en ik weet niet hoelang die er al omzitten ( Zaten er al om toen ik hem kreeg ).. Maar nu weet ik niet hoe ik ze erom heen moet doen. Ik had al gehoord van in kokend water leggen en dan kan je ze zo eromheen trekken, maar dat is niet gelukt..
Iemand anders nog tips?
Alvast bedankt
Sabine

Liezel1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 22:24

in kokend water leggen en dan met behulp van bijvoorbeeld strotouwtjes uit elkaar trekken en om het bit heen doen, is de enige manier!!

djodjodjo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 22:25

Je vader/ broer/ vriend oid laten doen..

Sabinee_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-06 22:30

Haha, oke bedankt! Ik zal het dan nog weleens proberen, hoelang moet ik ze dan ong in kokend water laten liggen?

Dowski

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 22:31

toen ik je titel las dacht: knip je nagels! (kweet niet hoe lang jij ze hebt, maar die van mij zouden denk ik alle tien afbreken) (zit hier met pijn vertrokken gezicht alleen al bij de gedachte)

Wij hadden geen kokend water op de stal toen Naomi ze had gekocht en volgens mij zijn we met zijn 2en bezig geweest om die dingen eromheen te krijgen.

Sabinee_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-06 22:33

Ik bijt mijn nagels Dus zoveel kan er niet aan afbreken

beantsje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 23:25

volgens mij hoeven ze maar heel even in kokend water, zodat ze goed warm zijn.

TurdusMerula

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 23:25

Stomme krengen!

Sabinee_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-06 08:05

Haha echt hea
Njaa ik zal het vanmiddag even gaan proberen Bedankt allemaal

Memuska

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 08:46

Ik heb een keertje super lang ermee staan knoeien, en de truk met het water werkte niet echt. Ik boos er mee naar binnen, alwaar de manègehouder het binnen de twee seconden oploste... met een klein beetje vaseline!

MarchaL

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 10:51

Memuska schreef:
Ik heb een keertje super lang ermee staan knoeien, en de truk met het water werkte niet echt. Ik boos er mee naar binnen, alwaar de manègehouder het binnen de twee seconden oploste... met een klein beetje vaseline!

Inderdaad, waarom moeilijk doen als het makkelijk kan Ik gebruik ook altijd een beetje vaseline, ze zitten er dan in no-time (en zonder irritatie ) omheen.

Hetja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 10:54

Aan twee kanten stro touwtjes, een aan een stevig iets bevestigen en aan de ander een sterk iemand laten trekken, ondertussen probeer jij het bit er tussen te wurmen

Ondingen vind ik het

Liedje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 13:55

Als je ze toch weggooit.. kan je dan niet de schaar pakken? Of wil je ze nog gebruiken ?

Hetja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 14:19

Liedje schreef:
Als je ze toch weggooit.. kan je dan niet de schaar pakken? Of wil je ze nog gebruiken ?

Ze wil er nieuwe om hebben

Sabinee_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-06 15:13

Haha jaa, ik wil er nieuwe omhebben. Die oude die knip ik er gewoon af ja! Maar wel pas als de nieuwe erop zitten. Maar ik zal het ook is gaan proberen met Vaseline. Bedankt

Riemke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 15:19

jeej, dat geduld had ik echt niet! vroeg me af waarom die dingen zo moeilijk eromheen gingen, maar er is dus een trukje voor! Oeps! ik heb ze gewoon wat ingeknipt zoda je een soort kruis hebt, dan krijg je ze er heel makkelijk omheen maar zo moet het dus niet

Dowski

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 20:11

Riemke schreef:
jeej, dat geduld had ik echt niet! vroeg me af waarom die dingen zo moeilijk eromheen gingen, maar er is dus een trukje voor! Oeps! ik heb ze gewoon wat ingeknipt zoda je een soort kruis hebt, dan krijg je ze er heel makkelijk omheen maar zo moet het dus niet

heb je dan niet kans dat ze vlug verder scheuren? Als er eenmaal een beginnetje is en er word kracht op gezet, dan gebeurt dat toch?

moonshine88

Re: Bitringen om bit doen..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 20:16

Ik had laatst ook nieuwe gekocht. Daar zit al zo'n soort kruis in. Dat gaat echt super makkelijk en dat scheurt niet uit. Die ik hiervoor had waren wel gewone en die heb ik er gewoon met koud water opheen gekregen. Volgens mij wil vasseline ook wel, zorg dat het glibberig word en dan goed trekken. Er zijn zoveel dingen die glibberig maken, of zeep.
Heb ook wel eens gehoort dat talkpoeder werkt, nooit geprobeerd en lijkt me ook niet echt werken maarja...

Villa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 20:20

djodjodjo schreef:
Je vader/ broer/ vriend oid laten doen..

hahaha dat was ook het eerste wat ik dacht

Je moet gewoon even in de winkel kijken, je heb namelijk verschillende. Het makkelijkste zijn ze als er al zo' n kruis inzit, dan heb je ze er echt zo omheen!

Sabinee_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-06 22:38

Jaa, het is gelukt
Ik had ze eerst eventjes in kokend water gelegd en uiercreme op mijn bit gedaan, en ze zitten erom hoor

Bedankt allemaal!

BounceBabe

Re: Bitringen om bit doen..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 14:46

Ik weet nog wel dat ik mijn bit vast heb gezet in een bankschroef.. alleen toen kregen wij de rubberen bitringen die we in kokend heet water hadden gelegd erom heen! Het is echt een rot klus. Zorg er in iedergeval voor dat je bit muurvast staat, en dat je heel veel frustraties kunnen verwerken!

* ik lees net dat het je gelukt is! Hoera

Duhelo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 20:02

ik heb er 2 strotouwtjes omgedaan, een ervan vastgeknoopt aan een ring in de muur.
dan nog een touwtje om men bitring, touwtje door de bitschijf heen.
en dan hard aan het bitschijftouwtje trekken, en met men rechterhand het bit erdoorheen sleuren
lukt ook

_Nann_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 20:06

ik heb ook met strotouwtjes gedaan, ik stond al ene half uur te kl*ten om die dingen drom te krijgen, kwam er iemand opeens met het briljante ID van de strotouwtjes had ze niet even eerder kunnen Zeggen hahaha

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 20:07

shadowlover denk dat het verder uitscheuren wel mee valt. het is namelijk niet de bedoeling dat er druk op komt te staan.

Ik gebruik inderdaad ook altijd warm water en een strotouwtje.

Oakland1990

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 21:02

een stukje perforeren in het "volledig rubberen gedeelte" en dan een het stukje tussen de gaatjes doorsnijden en trekken met vaseline