ik heb voor mijn verzog paard een donkerbruin leren halster voor netjes (zoals de wedstrijden) Een nylon halster (oud) om los te gooien. en een touw halster om te wandelen want dan (vind ik) heb je net ff wat meer te vertellen. Ook hebben we een halster/hoofdstel om mee buiten te rijden. daar kunnen we zo het bit aan klikken, deze is ook van leer.
Alle3 , maar waar ik het meest van heb is nylon... omdat die leuke kleurtjes hebben. Ik gebruik halsters alleen om ze van het land af te halen en te poetsen , ze staan nooit in het land met een haslter vind ik geen fijn gevoel omdat er al is een keer 1 van mij is blijven hangen ooit. Maar ik rij altijd gewoon met een hoofdstel met bit. En tja die halster.. heb er behoorlijk veel omdat ik het leuk vind om elke keer een nieuw kleurtje te kopen
Zwart leren halster met bordeaux onderlegd voor netjes. Anky halster voor de heb . zeker niet voor losgooien enzo. Normaal goedkoop halster voor losgooien en rollen. Haflingerhalster omdat ik dat gaaf vind maar deze is helaas te groot.
Ik heb een halster van BR en is gemaakt van technoleather, een soort kunststof, ziet eruit als leer maar je kan het gewoon onder de kraan afspoelen, heel makkelijk. En voor noodgeval hangt er nog een nylon halster in mijn kast
een mooi blauwe halster van kincade (hopelijk schrijf ik het goed) ook nog een roze/paars halster ook nylon daar heb ik zelf kraaltjes op geborduurd. En binnenkort ontvang ik een gouden nylon halster die ik besteld heb.
Ik heb een nylon groen halster voor op stal/in de wei, voor gewoon zeg maar. Ik heb een driekleurig halster als reserve voor gewoon. Ik heb nog een blauw nylon halster met bijpassend vliegennetje voor als hij last krijgt van de vliegen in zijn ogen. Ik heb nog een nylon blauw halster met wit bont onderlegd voor de grap, maar die heeft hij nog nooit aangehad. Ik heb ook nog een zwart leren halster met koperkleurig beslag en een bijpassende hengstenketting voor op netjes ( heeft hij ook nog nooit aangehad , alleen om te passen ). Ben een beetje koopgek
Ik heb meerder nylon halsters, rood, zwart, groen en sinds kort een hele mooie zwarte met glitersteentjes erop (gekregen van de bijrijdster Marissa = mickey1989)
Ik heb heel veel halsters liggen, alle soorten. Maar Jordy heeft toch eigenlijk altijd een grijs leren Kieffer Halster om, ook in de wei, losgooien, rollen, etc. Het halster wordt al 2 jaar lang 'mishandeld' door Jordy en zijn vriendjes maar is nog steeds helemaal heel op een paar krassen na. En dat is dus ook o.a. de reden dat hij dat halster om heeft. Het is niet kapot te krijgen. Zijn grote vriend Partout vind het een erg leuk spelletje om Jordy's halster beet te pakken (bij voorkeur aan de neusriem) en te gaan trekken, en het halster heeft daar nauwelijks schade van. Ook vind ik het in dat geval fijn dat het halster breed en zacht onderlegd is, dan snijdt het niet als Tout er weer eens aan hangt. Dat zacht onderlegde is ook fijn om schuurplekken te voorkomen, hij krijgt snel kale plekken van halsters, van deze niet. En omdat het wat stugger is kan hij er niet met zijn voet tussen komen, ook belangrijk. Ze staan hier namelijk met halster op de wei. Jordy moet ook wel een halster omhouden op de wei, het is dan voor een 'vreemde' namelijk onmogelijk om het halster om en af te doen.
Gewoon een nylon halster voor Romeo, omdat hij toch al zijn halster sloopt:P Eerder had hij altijd een leren halster om, maar daar kreeg hij kale plekken van. En voor Nicolette ook een nylon halster van HH, die je aan de onderkant kan strak trekken als ze opeens opzij springt ( *weet even niet hoe dat heet* )
Amo heeft eigenlijk altijd een HH halster om, zacht onderlegd. Is inmiddels aardig oud en kan dus gewoon om in de wei, heerlijk. Amica heeft een softhalster, die heeft Amo ook nog ergens. Dan heb ik nog een mooi indianenhalster, maar die is echt voor wandelen en niet voor de wei.
k Heb 2 Anky halsters, donkerblauw en cognac. Meer voor de heb . Ben er niet zo heel tevreden over, materiaal word snel stug en ze kwamen ook erg slecht uit de halstertest van Bit. Die gebruik is dus ook eigenlijks nauwelijks. Voor elke dag gebruik ik mijn andere halster, een beige van Scapa. Heel fijn en zacht onderlegd halster. Als reservehalster heb ik een oud nylon halster van Bucas liggen.
2 nylon halsters (donkerbruin en lichtblauw), 1 voor net en 1 voor dagelijks gebruik. Al moet ik zeggen dat ik vooral de touwen gebruik, touw om de hals en klaar, hij staat toch wel stil. En een klein rood nylon veulenhalster voor mijn shet.
we hebben een lederen halster. Voor losgooien en land hebben we diverse nylon halsters. Ze liggen de hele dag op de grond. Voor de rest gebruiken we altijd het lederen halster ook als we zelf losgooien en het halster afdoen.
Een heel goedkoop nylon halster van de BB die ze altijd om heeft Verder heb ik ook nog een leren (veelste duur) Kieffer halster maar dat gebruik ik echt nooit.