Hulsebos zadel gggrrrrrr

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

trisca

Hulsebos zadel gggrrrrrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-06 08:45

En ik was nog wel zo positief....

Vorig jaar september heb ik een zadel aan laten meten voor Trisca's Goldy. Ze heeft een erg hoge schoft en ik kon echt geen gangbaar zadel vinden die de schoft vrij hield.
De levertijd was erg lang en mijn paard heb ik na 3 leenzadels (die dus niet goed lagen) maar stil gezet. Ik zei toen nog lollig 'geeft wel aan dat het niet de makkelijkste is"...

Februari kwam het zadel. Mijn paard had maanden niet onder het zadel gelopen, dus was niet erg fijn toen het zadel gepast moest worden. Wel lag het zadel mooi vrij van de schoft, dus ben ik aan het trainen geslagen. Nog wat trobbles gehad met de betaling die ze niet terug konden vinden, zodat wij een afschift van internetbankieren op moesten sturen. We hebben alleen een mail gehad dat ze de gegevens die ze van ons hadden zouden venietigen om veiligheidsredenen. Nooit een sorry terwijl ze met datum, rekeningnummer en bedrag dus niks konden vinden..
Na 2 maand vond ik het zadel wel erg zakken en 2 week geleden lag het op de schoft. Ik bellen...
Vragen of hij nagevuld kon worden. Bovendien waren de singelstoten echt gruwelijk lelijk aan de achterkant..
Ze kwamen afgelopen vrijdag. Zadel flink opgevuld en geen garantie.. Na dik 3 maand gebruik is opvullen geen garantie en de singelstoten hoorde zo..

Nu komt het ergste; vrijdag opgevult en zondag lag dat k*tzadel weer op de schoft. Ik gister gebeld, ze moesten overleggen met de man die mijn zadel had opgevuld. Ze zouden mij daarna terugbellen. Ik dacht nog jaja, en ja hoor. Ik heb gister om 9 uur gebelt en nog niks gehoord.

Ik ga zo maar weer bellen..

Wat zouden jullie doen?

Sue_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 08:58

Eerst even bellen vandaag. Wanneer ze weer met een l*lverhaal komen dan zou ik alles in een duidelijke (iets dreigende ) brief zetten.

Dat van het vernietigen van je gegevens snap ik trouwens niet.... beetje vreemd. Overigens zou ik (wanneer ze vaag reageren) wel direct andere maatregelen nemen. Je betaald immers niet voor niets een lading geld voor een aangepast zadel.

ps: De oudere Kiefferzadels passen vaak ook erg goed op paarden met een hoge schoft.

trisca

Re: Hulsebos zadel gggrrrrrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-06 09:34

ik heb gebeld... Ze komen een stuk je leer op de boom zetten zodat die iets smaller wordt..

En ik wacht af...

Kieffer past niet, ik heb alle merken die ik ken er wel op gehad. De meeste kiepte zelfs op de schoft...

FlairS

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 09:38

De eerste x opvullen is toch gratis;Je moet alleen voorrijkosten betalen.Dat van die singelstoten hebben volgens mij alle HB zadels.Snap niet dat ze daar inmiddels niet eens een beter stukje leer voor gaan gebruiken

Deebje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 09:39

Ben je lekker mee zeg! Ik heb verder geen ervaring met Hulsebos. Maar je zou toch wel verwachten dat een beetje service op zijn plaats is.

FlairS

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 09:43

Deebje schreef:
Ben je lekker mee zeg! Ik heb verder geen ervaring met Hulsebos. Maar je zou toch wel verwachten dat een beetje service op zijn plaats is.

Ze zijn een beetje vreemd met de service.Ik heb er persoonlijk nooit problemen mee gehad.Ze hebben zelfs een leren singel(die ik al 1/2 jaar gebruikte) omgeruild voor een andere omdat hij te lang was.Ook mijn 1e HB zadel dat na een tijdje niet goed lag op mijn paard en dat ik doorverkocht had op stal maar uiteindelijk op dat paard ook niet goed lag,hebben ze voor een heel mooi bedrag teruggenomen.Ik denk dus dat het een beetje is hoe de pet staat die dag.

JudithC

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 10:52

Ik heb een tijdje terug een zo goed als nieuw tweedehands Hulsebos zadel gekocht. Ik wou wel door een zadelmaker na laten kijken of het zadel wel goed lag. Afgelopen maandag is Harnessmaker langs geweest en heeft de hele vulling van m'n zadel kunnen vervangen omdat er gewoon allemaal proppen wol in de vulling zaten. Ook was het zadel niet goed in mekaar gezet en moest hij het één en ander weer goed vast zetten.
Ik snap niet dat Hulsebos nog zo'n goede naam kan hebben terwijl ze eigenlijk prutswerk leveren.
Als je bij Hulsebos toch moet betalen voor het navullen dan kan je net zo goed naar een andere zadelmaker gaan die het wel goed oplost. Harnessmaker op Bokt is wel een hele goede.

An_J

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 10:57

Roxje , dat je 2e hands een Hulsebos hebt gekocht wil niet zeggen dat het alleen door Hulsebos is behandeld. Het kan net zo goed langs 10 verschillende zadelmakers zijn geweest....

Ik zou Hulsebos gewoon bellen. Desnoods doorvragen naar Jan zelf. Ik (en mijn stalgenoten) hebben echt hele goede ervaring met de service. Kan niet anders zeggen.

JudithC

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 11:03

Degene van wie ik het zadel heb gekcht is een bekende en ze vertelde me dat het zadel altijd is bijgevuld door Hulsebos.

An_J

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 11:04

Vreemd.. ik heb de mijne al 2 jaar en is reeds opgevuld en ik kan naar eer en geweten zeggen dat er geen bobbeltje te vinden is.

magic_lover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 11:40

ik heb ook veelal goede ervaringen van hulsebos gehoord.. maar niet echt netjes dat ze nu zo vreemd doen

Tal

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 11:50

Ik hoor de laatste jaren wel vaker slechtere verhalen over Hulsebos. Het lijkt wel alsof ze het drukker hebben dan dat ze aankunnen, en soms lijkt het alsof er problemen ontstaan omdat de 1 met de klant praat en afspraken maakt en dat dat niet goed wordt doorgegeven aan degene die opdracht/vraag/klacht afhandelt.

Copy van de opdracht (met de afspraken hoe je je zadel wil) en copy van de voorwaarden wat betreft service, opvullen ed voorkomt veel problemen.

Ik hoop dat ze je zadel passend kunnen maken, want er zijn ook genoeg mensen die geen ander zadel willen dan een Hulsebos.

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 12:03

trisca schreef:
Na 2 maand vond ik het zadel wel erg zakken en 2 week geleden lag het op de schoft. Ik bellen...

als een zadel zakt kan het ook heel goed zijn dat de boom te krap is aangemeten
dat vallen de schoftspieren nl weg waardoor het zadel dichter bij de schoft komt te liggen omdat het paard smaller is geworden
je begrijpt vast dat dat niet de bedoeling is
de boom kleiner maken is geen optie want dat vallen de spieren nog meer weg..
ik zou eisen dat ze het probleem kosteloos op komen lossen
geen garantie meer, kom nou zeg ....
ze krijgen tegenwoordig zeker zo veel klachten dat je garantie tot aan de deur krijgt
plaats eens een foto van de rug van het paard

Yell

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 12:08

Wat ontzettend naar,

Toen je paard een paar maanden niet onder het zadel had gelopen, heeft hij toen helemaal niets gedaan? Het kan natuurlijk zijn dat de bespiering minder is geworden.
Alsnog vind ik dat ze een kosteloze garantie moeten geven.

Yell

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 12:11

Trouwens wat ik vergeten was te zeggen.
Ik heb zelf ook een paard met een hele moeilijke rug ook een hele hoge en vooral lang doorlopende schoft. Daar heb ik nu een daaleman op liggen, super!

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 13:03

Ik heb ook een hulsebos zadel wat niet goed ligt. Zadel is 13 januari afgeleverd en begon na 2 maanden al problemen te geven. Hulsebos is al een keer geweest en komt eind van deze maand terug, maar mooi niet dat ik ook maar een cent neerleg voor dit probleem, zij lossen het maar op.

Tessie1981

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 13:49

Ben ik even blij dat ik daar geen zadel besteld heb.
Ik heb nu een zadel in bestelling bij tweespan, duurt alleen al 14 weken...

KarinvdM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 14:09

Wacht eerst maar af hoe ze het willen oplossen.
Mijn ervaring met Hulsebos is prima, ook qua service.

harnessmaker

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 14:33

Ik kom deze problemen meerdere keren per week tegen met Hulsebos zadels.... Vaak is het wel op te lossen.
Helaas niet altijd door Hulsebos of zijn medewerkers. En dat terwijl je er wel voor betaald!

magic_lover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 14:41

Yvonniej schreef:
Wat ontzettend naar,

Toen je paard een paar maanden niet onder het zadel had gelopen, heeft hij toen helemaal niets gedaan? Het kan natuurlijk zijn dat de bespiering minder is geworden.
Alsnog vind ik dat ze een kosteloze garantie moeten geven.

hij is juist de laaste maanden enorm gegroeid in de spieren

Yell

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 15:11

ik bedoelde het paard van de ts, misschien dat jij die ook wel bedoelt.

Maar door verandering van zijn lijf, kan een zadel heel anders gaan liggen.

magic_lover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 15:12

Ja die bedoel ik ook, sta daar ook op stal dus ken het paard en verhaal ook wel een beetje

Nathazzz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 15:14

Wij hebben ook problemen gehad met hulsebos, wij waren op een gegeven moment met zijn vieren die een hulsebos zadel hadden , na een jaar! lagen ze allemaal geweldig, niks geen problemen maar dit was echter nadat Jan Hulsebos inderdaad was geweest! En toen kwamen er een stelletje idioten, die even leuk al onze zadels weghaalden zonder dit netjes te vragen natuurlijk!

Afijn, toen weer nieuwe zadels besteld bij Hulsebos, duurde natuurlijk langer dan wanneer je een zadel in de winkel haalt, geprobeerd met leenzadels op te lossen maar hun hebben ook niet zo maar 1,2,3, vier leenzadels liggen dus op een gegeven moment ook maar over op longeren etc. Na diverse pogingen de zadels weer passend te maken met hulp van Jan is dit niet gelukt, een van ons kreeg ineens een veel harder zadel. Terwijl die van mij( hadden alle 2 zelfde soort zadel genomen) veel zachter was dan die van haar.

Ik heb na ongeveer 3/4 jaar besloten om een ander zadel te gaan halen nadat mijn paard na de zoveelste keer weer onregelmatig ging lopen! (en ja dit was op het zadel, hebben dit namelijk nog een x geprobeerd met andere zadels passen, alle zadels liep hij goed! Oude zadel erop gedaan, na 1 rondje liep hij alweer onregelmatig) Hulsebos opgebeld dat wij een ander zadel hadden gehaald en dat wij het zadel terug wilde geven aan hun. Hier ontstond een grote discussie over.

Nog met advocaat in de weer geweest, werd niet op gereageerd door Hulsebos. Toen op een grote paardenbeurs waar hun stonden is mijn ma er naar toe gestapt en heeft daar haar woordje gedaan! Toen nog gebeld en uiteindelijk hebben wij het zadel terug mogen geven en er geld voor teruggehad. Niet het hele bedrag, maar toch uiteindelijk opgelost. Dit had eerder kunnen gebeuren als Hulsebos op onze brieven en op de brieven van de advocaat had gereageerd.

Bij ons dus een slechte ervaring met Hulsebos maar zoals ik in de verhalen heb gelezen is dit niet bij iedereen zo! Gelukkig maar, ik ben alleen wel van mening (is hierboven ook al een keer gezegd) dat zij inderdaad te groot zijn geworden in een te korte periode en het dus niet meer "trekken".

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-06 19:10

Ik heb even foto's gemaakt van de rug van het paard. Weer Hulsebos gebeld vanmiddag, ik zag het echt niet zitten. Goldy wringt zo erg dat ze op de linkerhand in de linker travers door de bochten gaat. Bovendien zakt het zadel naar links en raakt hij de boven en zijkant van de schoft.

Ik heb morgen en overmorgen concours, weet nog niet wat ik doe...

Jan Hulsebos komt nu langs 20 juni. Ze hebben mij gegarandeerd dat ze het zadel passend maken op mijn paard en geheel kostenloos...

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-06 19:14

Het paard waar het om gaat:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding