Zadelmarkt-zadels

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Milly_

Zadelmarkt-zadels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-06 23:36

Zijn die zadels van zadelmarkt.be nu echt zo slecht als er gezegd word?
Ik heb een zadel nodig voor mijn paard, maar heb maar een budget van +/- 200euro. Ben ik dan beter om een tweedehands zadeltje te kope? Wie heeft er zo'n zadelmarkt-zadel? want ik hoor altijd hele slechte commentaar, maar als ik dan vraag of ze er één hebben gehad of iemand kennen met één, dan is het antwoord NEE. Dus nu weet ik het niet echt meer. Er word gezegd dat als je 3keer met het zadel rijd dat de kleur al afgeeft aan de zweetbladen enzo.
Wie heeft WEL goede ervaringen?
xxx

ano0uk

Re: Zadelmarkt-zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 23:40

Ik heb een keer een zadelmarkt-zadel gehad, tenminste op mijn toenmalige verzorgpony, maar dat zat echtniet en was snel beschadigt.
Je kunt ook een wintec nemen, die zijn niet al te duur en rijden super, maar je moet er wel van houden natuurlijk

xJurdyWonanx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 23:40

Ik heb een zadel van zadelmarkt.
Hij zit heerlijk, slijt niet super erg, past goed op mijn paard en ziet er netjes uit.

Het zadel is nu 1 jaar oud en intensief gebruikt en alleen op de zweetbladen iets verkleurd.

Singelstoten zijn ook perfect. Ze zijn met nylon verstevigd.

lailapri

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 23:48

Ik heb er een gehad om zadelmak te maken van iemand over gekocht die hem had gekocht, een week gebruikt en toen moest haar pony ingeslapen worden, maar die bleef netjes ook na gebruiken, gebruiken en gebruiken.....

Milly_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-06 23:50

Tr3z3l_l0v3r, welk type(merk) zadel is het?
Ik bel wel geinteresseert in het springzadel van uncle tom of de vzh"ranger 2144" of de "merano llgm106".

Wintec rijd ik echt niet graag mee:s

xJurdyWonanx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 01:18

euhm.. heb hem niet zelf aangeschaft.. zal eens gaan kijken op de site.

edit; de veelzijdigheid LAK 800

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 07:44

met de merano weet ik dat je goed moet kijken of de kussens wel gelijk gevuld zijn.
ik heb er een paar in mijn handen gehad waarbij je duidelijk kon voelen dat ze ongelijk gevuld waren

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 07:47

Je kunt beter bij de FAQ's kijken. Ik heb eigenlijk geen idee of zadelmarkt topics nog mogen...

Dominike

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 07:53

hoi
ik denk dat de zadels voor t geld het wel waard zijn
het is dus ook n fiat panda met n mercedes vergelijken
dus de matriaalen zijn goedkoper
dus sta er dan ook niet van te kijken dat als je in de regen rijd
je zadel afgeeft of zelfs bruin word (indien zwart natuurlijk)

ik zou voor n goed 2e hands gaan als je niet veel te besteden hebt

kekaro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 07:57

ik geloof idd dat zadelmarkt topics niet meer mogen, maar ik kan dat verzameltopic zo gauw niet voor je vinden.

aantal vriendinnen van me hebben een zadel van zadelmarkt en allemaal gaan ze al ruim een jaar mee, zonder af te geven, ook in de regen blijft het kleurtje er netjes op hoor

kwestie van goed passen bij je paard! als het goed ligt en het ziet er degelijk en stevig uit, prima toch voor de komende tijd ?!

ik heb een wintec gehad, want die waren zo geweldig, die lag dus voor geen meter op mijn paard en heb ik zo door kunnen verkopen. het ligt niet altijd aan het merk..

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 07:59

ik zou persoonlijk ook eerder gaan voor een goed tweedehands zadel, of een thorrowgood, maar die zijn nieuw ook weer prijziger. ik moet zeggen dat mijn eerste zadel een zadelmarktzadel was, de lak 800, hij zag er nog prima uit toen ik hem inruilde en bij de ruitersportzaak gaven ze me er 200 euro voor terug terwijl ik er maar 99.- voor heb betaald!

Milly_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-06 09:28

kekaro schreef:
ik geloof idd dat zadelmarkt topics niet meer mogen, maar ik kan dat verzameltopic zo gauw niet voor je vinden.

aantal vriendinnen van me hebben een zadel van zadelmarkt en allemaal gaan ze al ruim een jaar mee, zonder af te geven, ook in de regen blijft het kleurtje er netjes op hoor

kwestie van goed passen bij je paard! als het goed ligt en het ziet er degelijk en stevig uit, prima toch voor de komende tijd ?!

ik heb een wintec gehad, want die waren zo geweldig, die lag dus voor geen meter op mijn paard en heb ik zo door kunnen verkopen. het ligt niet altijd aan het merk..

oeps sorry...Ik wist niet dat het niet mocht...

Ik heb ook een tweedehands zadel vzh WEMBLEY gevonde...voor 200€
ziet er netjes uit. Iemand daar ervaring mee?

deborah26

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 09:56

ik heb een merano de luxe dressuur.heb hem in september gekocht en hij is nog steeds mooi..geen beschadigingen en geeft niet af..ook niet met regen!het is mooi soepel leer goede singelstoten en een heerlijke zachte diepe zit..het is een super zadel vooral voor die prijs..dus zou zeggen gewoon voor zo zadel kijken want ze zijn echt wel goed.

Charaz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 10:02

Ik zou als je de keus hebt een 2dehands zadel kopen, ik heb zelf geen ervaring met zadelmarkt zadels. Maar een 2dehands merkzadel blijft veel mooier (het is ook bijna onmogelijk om een goed zadel voor minder dan 200,- te produceren, denk aan verschepingskosten, arbeidskosten, materiaalkosten, winst van de verkoper).

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 10:13

Ik was nooit zo te spreken over zadelmarkt zadels door de slechte reactie's die ik erover gelezen heb.
Maar op mijn bijrijdpaard ligt ook een zadelmarkt zadel. Dat is echt een prima zadl, ligt goed, zit lekker. De kwaliteit is natuurlijk wel minder als een kieffer of dergelijks. Het zal ook geen 10 jaar mee gaan. maar denk dat je er 5 jaar prima mee vooruit kan.
Wel even goed opletten dat het goed past, en dat het zadel niet scheef is.

Concorde

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 11:48

De Ranger 2144 heb ik gehad, en oh wat was ik blij dat ik ervan af was. Had toen geen eigen paard, reed verschillende bij een hobbyfokker. Maar er was werkelijk niet één paard waar het acceptabel op lag. Daarnaast was de zit zo breed, dat je je benen niet tegen het paard kon houden, ging heel erg in stoelzit zitten zeg maar. De kussens waren bobbelig. Ben ooit eens flink bedreigt door die beste "Leen' voor een simpele vraag, en aan mij verdienen ze geen cent meer!

dollie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 14:33

Nashke schreef:
Zijn die zadels van zadelmarkt.be nu echt zo slecht als er gezegd word?
Ik heb een zadel nodig voor mijn paard, maar heb maar een budget van +/- 200euro. Ben ik dan beter om een tweedehands zadeltje te kope? Wie heeft er zo'n zadelmarkt-zadel? want ik hoor altijd hele slechte commentaar, maar als ik dan vraag of ze er één hebben gehad of iemand kennen met één, dan is het antwoord NEE. Dus nu weet ik het niet echt meer. Er word gezegd dat als je 3keer met het zadel rijd dat de kleur al afgeeft aan de zweetbladen enzo.
Wie heeft WEL goede ervaringen?
xxx

ik heb daarme ouwe zadel vandaan. Op het eerste gezicht leek het wel wat.
toen op concour en regen bui op me dak, me zadel leek wel van papier.
Zwaar waardeloos gewoon.
Zou nog ff door sparen voor een wintec. Die zijn veel beter.

Clauwtje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 02:48

Ik zou GEEN zadel van zadelmarkt kopen,het is vaak tien keer niks en er word vaak gezegd dat het zadel van karton is,ook zijn er mensen die er goed over te spreken zijn maar je hoort meer klachten dan goede verhalen.Vaak verkleurt het zadel ook snel.Ik zou lekker doorsparen voor een goed tweedehandsje of een wintec,die zijn niet duur en liggen vaak erg goed.

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 11:40

Ik heb een stockzadel van zadelmarkt. Je moet wel goed kijken of de zadel's recht zijn. Ik heb hem nu 3/4 jaar en het ziet er nog steeds heel mooi uit. Echt een fijn zadel, zit als een stoel .

leonie456

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 11:43

ik heb een zadel van zadelmartk.nl en ik moet zeggen ik vind het echt goed vind zitten! ik heb hem nu ongeveer 4 maanden en het is nog steeds super. negatieve dingen zijn er altijd over alle dingen wel te vertellen, toch?

Riëtte

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 13:57

Ik heb geen ervaring met de engelse zadels. Heb wel een poosje een stocksaddle gehad, maar die mocht ik ruilen omdat ik er niet goed mee kon rijden, hij lag wel erg goed op mijn paard. Ik heb hem destijds ingeruild voor een westernzadel, die ook prima lag, waar ik goed mee kon rijden. Ik heb er zo'n 4 jaar gebruik van gemaakt (niet echt heel intensief ivm 2 zwangerschappen), en ik heb hem nu kunnen doorverkopen aan iemand die hem ook erg fijn vond rijden.
Ik heb nu overigens een Barefoot aangeschaft (bevalt ook erg goed, is een boomloos zadel, maar ligt in prijsklasse wel wat hoger).

Je kunt dus best mazzel hebben met een zadel van zadelmarkt, als je maar goed uitkijkt en oplet.

Milly_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-06 16:25

Heb ondertussen al een tweedehandsje van br.. of jah tegen het eind van de week eigenlijk. Toch bedankt voor al jullie leuke reacties.
Een Barefoot zou ik dolgraag hebben maar dan als tweede zadeltje(wandelingen enzo) Maar aangezien ik spring lijkt het mij niet zo'n fantastisch idee om dan altijd boomloos te rijden, en jah... het geld ontbreekt, zeker voor 2zadels:)

Sies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 16:31

Ik had het geld ook niet. Had ook ongeveer 200 euro te besteden. En voor dat geld heb ik nu al 4 jaar een leuke County dressuurzadel in de kleur bruin (scheelt al een paar honder euro door de kleur) Dit zadel is van 1991 en van super kwaliteit. En ik heb dus ook niet veel betaald. Heb daarna wel eens naar een nieuwer zwart zadel gekeken maar niks naar mijn zin kunnen vinden. Ik houdt het bij mijn county

Kitty

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 16:53

Ik rijd deze maand een paard voor iemand die er een zadelmarkt dressuurzadel bij heeft. Dat zadel ligt enorm scheef. Dat terwijl het een vrij nieuw zadel is.
Als ik niet veel geld voor een zadel te besteden had, ging ik toch echt voor een tweedehands merkzadel.

Milly_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-06 17:03

Sies schreef:
Ik had het geld ook niet. Had ook ongeveer 200 euro te besteden. En voor dat geld heb ik nu al 4 jaar een leuke County dressuurzadel in de kleur bruin (scheelt al een paar honder euro door de kleur) Dit zadel is van 1991 en van super kwaliteit. En ik heb dus ook niet veel betaald. Heb daarna wel eens naar een nieuwer zwart zadel gekeken maar niks naar mijn zin kunnen vinden. Ik houdt het bij mijn county

Het is misschien raar, maar als ik dan zoek achter een tweedehands-zadel kijk ik ook altijd hoe oud het zadel is, en zal dan eerder voor het ouder zadel kiezen.
Dan weet je dat het zadel al veel heeft meegemaakt, en meestal op verschillende paarden heeft gelegen.
En als er op een zadel van 10jaar oud slecht enkele gebruikssporen enzo vertoont, weet je tenminste dat het nadat je het een jaar hebt, het nog precies het zelfde zal uitzien...
Als je een zadel van een jaar oud koopt, en er zitte enkele gebruikssporen op, kan het heel goed zijn dat nadat je het weer een jaar hebt, gewoon volledig versleten is.
Snappie?(beetje moeilijk uitgelegd misschien)