Ervaringen Flair WOW zadel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

unamie

Ervaringen Flair WOW zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-06 08:34

wie heeft er ervaring met het Flair Wow zadel
alvast bedankt

unamie

Re: Ervaringen Flair WOW zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-06 21:46

niemand ??

livvy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 23:12

Ja, ik heb er een poosje op een gereden. Vond het best lekker zitten, al moest ik wel wennen. Het is net iets anders als een gewoon zadel.

harnessmaker

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 09:29

Ga je twijffelen?

unamie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-06 09:56

harnessmaker schreef:
Ga je twijffelen?

een beetje.. ik kan nl. zo'n zadel kopen
echt mooi vind ik ze eerlijk gezegd niet
maar ik ben wel benieuwd of de kussens wat breder uit elkaar liggen als mijn KN
kun jij me ook vast vertellen

San

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 15:30

Ik heb er eentje en SylviaG hier op bokt ook. Heb er tijdje terug een topic over geopend, maar ook weinig reactie meer gehad.

Het zijn lelijke krengen dat wil je niet weten, maar rijden super. Ik kom overigens ook van KN af en dit is een droom voor ons.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 18:41

Ze zien er zo 'slapjes' uit, voelt het in het echt wel als een normaal zadel?

ibikus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 19:35

Ik heb er op gereden en had niet het WOW gevoel Aan mijn paard merkte ik ook geen verschil.
Ik kon mij er prima op redden maar ik voel mij toch meer thuis op een traditioneel zadel

arans

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 19:45

zou iemand een foto er van willen plaatsen zodat ik ook een beetje weet wat het is?

unamie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-06 20:06

Sjuimpje schreef:
Ik heb er op gereden en had niet het WOW gevoel Aan mijn paard merkte ik ook geen verschil.
Ik kon mij er prima op redden maar ik voel mij toch meer thuis op een traditioneel zadel

bedoel je een diepe zit met dikke wrongen?
zelf zit ik liever in een ongedwongen houding dus met een vlakke zit en weinig kniewrong

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-06 20:07

arans bij deze
zadel is niet bepaald mooi

Afbeelding

arans

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 20:14

ik vind het juist stoer!

SylviaG

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 10:29

Unamie, mijn ervaring naar aanleiding van je PB:
Ik heb sinds 1,5 week een WOW zadel en ik wil nooit meer anders!! Ik ben normaal niet zo uitbunding maar dit zadel is echt een openbaring voor mij en mijn paard....
Ik heb al allerlei zadels geprobeert (zeer moeilijke en gevoelig rug) en met dit zadel merkte ik met passen al dat mijn paard fijner liep. Hij liep heerlijk ontspannen over de rug en was recht op twee teugels (dit waren echt mijn 2 grootste problemen en dat voor een Z2 paard ). Ik was dus echt dolgelukkig toen bleek dat ie vanaf dat moment alleen maar lekkerder ging lopen. Voor jezelf is het even wennen (ik kwam van een diepe zit met veel wrong) maar nu zit ik als een huis in dit zadel! Mede ook omdat mijn paard mij fijner laat zitten...

Ik ben dus ZEER tevreden met dit zadel...

San

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 10:54

Ik denk dat iedereen er wel anders over zal denken en het zal ook heus afhankelijk zijn van de paardenrug en ruiter.

Ook ik ben een ruiter die niet van een diepe zit en veel wrong houdt en ga voor de ongedwongen houding. Wat dat betreft vind ik het WOW zadel dus echt heerlijk zitten. Vooral ook omdat je zelf kunt varieren in de hoeveelheid wrong, de positie van de zweetbladen en de beugelophanging. Je kunt echt zitten zoals jij zelf wilt.

Voor mijn paard was dit zadel ook gewoon verreweg het beste. Hij heeft een hoge en ver doorlopende schoft en is wat gevoelig op zijn rug. Met dit zadel heeft hij daar gewoon zoveel minder last van. Het heeft een veel groter draagoppervlak en vangt schokken heel goed op zowel voor paard en ruiter.

Ik heb er nog niet zo heel veel mee kunnen rijden, doordat mijn paard kreupel is geweest en we nu pas weer aan het opbouwen zijn. Maar wat ik er van mee gekregen heb vond ik echt een openbaring!

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 11:51

Ir111 hier op bokt heeft ook een wow zadel, die wil ook niets anders meer, zelf zou ik er ook wel 1 willen, maar ik heb er het geld niet voor

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 12:42

Ik heb sinds een paar maanden een WOW en was vanaf de eerste minuut verkocht. Wat een FANTASTISCH zadel!! Ik zit er zo super op, ik wil echt nooit meer anders. Heb er eentje met vlakke zit zonder wrongen. Mijn houding is daar een stuk van opgeknapt.

Het zadel zorgt dat je veel contact met je paard hebt. Je krijgt alle bewegingen veel beter door. Een beetje het gevoel van zonder zadel rijden maar dan mèt.

Mijn paard loopt ook heel goed onder dit zadel. Voordeel is dat het zadel bijna op elk paard passend te maken is. Als ik het ooit op ander paard wil gebruiken is dat waarschijnlijk geen probleem.

Mooi is het niet maar als je er op zit zie je dat bijna niet...

Dit is de mijne:

Afbeelding

En zo ziet het er te paard uit:

Afbeelding

Valt best mee toch!?

Samengevat: ben mega enthousiast. Kan iedereen aanraden het zadel uit te proberen!!

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-06 12:53

@Ir111
bedankt voor de foto's..te paard idd valt het niet zo op
en mijn kont is iig groot genoeg om de boel te camoufleren
jou zadel vind ik wel veel mooier als het zadel wat ik kan kopen
die ringen eraan vind ik ook niet mooi, en bij jou zie geen ringen zitten
heb jij een nieuwer model of is het een ander type?

Ir111

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 13:14

Het zadel op de foto die plaatst is een ander type denk ik. Als ik het goed zie zit daar ook een vast wrong op? En het boompje aan de voorkant is denk ik niet verwisselbaar? De knoppen die je vooraan bij de kamer op mijn zadel ziet zijn schroeven. Als je die losdraait kun je de boom voorin wisselen waardoor je de boomwijdte aanpast.

Mijn zadel heb ik 2e hands gekocht een half jaar geleden. Ten tijde van de koop was het 1 jaar gebruikt.

Mmm, ik wilde je doorverwijzen naar Arie Boer (www.zadelmakerijboer.nl) maar ik geloof dat die foto van zijn site komt.

Ken je deze site: http://www.flair.uk.com/wow/wowconcept.htm?

StalMireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 13:20

Hallo!

Ook ik heb een WOW zadel. Echt helemaal geweldig!!! Het is ff wennen, maar dan wil je ook echt nooit meer iets anders. De paarden lopen er super op en je kunt er zelf heel fijn en mooi op zitten.
Ik heb meerdere paarden met dit zadel veel makkelijker zien bewegen. Sommige paarden waren zichtbaar opgelucht!

deedee19

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 13:37

Ik heb eerlijk gezegd nog nooit van dit zadel gehoord. Wat is er zo speciaal aan dit zadel? Ben wel nieuwsgierig nl.

Ir111

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 14:06

Zie alle bovenstaande reacties?

jjs

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 14:13

Waar koop je deze zadels dan en wat kosten ze?

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 15:42

deedee19 schreef:
Ik heb eerlijk gezegd nog nooit van dit zadel gehoord. Wat is er zo speciaal aan dit zadel? Ben wel nieuwsgierig nl.

ff knippen en plakken:
Citaat:
Het 'WOW' zadel van heeft de volgende voordelen:

Het 'WOW' zadel word geheel op maat gemaakt en samengesteld naar de wens van de ruiter.

Flexibele Carbon Fiber zadelboom
Gemaakt met de nieuwste materialen voor ultieme sterkte en flexibiliteit.
De laterale flexibiliteit geeft het paard de vrijheid in de schouder zonder belastende druk. Het anatomisch ontwikkelde kussen heeft een groot draagvlak die voor een vermindering van druk op de paardenrug zorgt.
De unieke vorm van de zadelboom zonder “zadelpunten” met een uitlopende zwevende plaat, geven het zadel een groter draagvlak dan een westernzadel.

Aanpasbare zadelboom
De zadelboom kan worden aangepast van extra smal (26 cm ) tot extra wijd (34cm).

Dubbele stijgbeugelhaken
De dubbele stijgbeugelhaken zorgen ervoor dat de ruiter zijn beenpositie zelf kan bepalen van een meer "langere" positie of een meer gebogen beenpositie.

Anatomisch ontworpen zit
Geeft de ruiter het gevoel van totale aansluiting met het dijbeen aan het paard voor een beter inwerking van de zithulpen met keuze voor een vlakke of een diepe zit.

Keuze van vervangende zweetbladen
Geeft de ruiter de mogelijkheid om zweetbladen te wisselen van dressuur naar veelzijdig en springen .

Keuze van vaste of verstelbare kniewrongen

Drie posities van het zweetblad
Alle zweetbladen zijn verstelbaar in drie posities zodat u de optimale beenligging voor u zelf kunt creëren.
Enkelvoudige beugelriemen worden meegeleverd zodat er geen gespen onder het been voelbaar zijn.
Het zadel word standaard geleverd met het flair luchtkussensysteem

bron: www.zadelmakerijboer.nl

was zelf ook wel nieuwsgierig nl

SylviaG

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 15:47

Ik heb mijn zadel nu 1,5 week en dus het nieuwste model. Dit is (om te zien) het model van Ir111. Technisch zijn er wel dingen veranderd maar om te zien niet zoveel.
Je kan zo'n zadel kopen bij Arie Boer zadelmakerij. Zie de link in bovenstaande berichten. Het zadel kost 2400,- euro.

Wel leuk om te lezen dat iedereen zo enthousiant is over het zadel...

Ir111

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 16:23

Het is de moeite om te proberen een 2e hands te kopen, kan soms ook via Arie Boer, moet je wel ffkes geduld hebben maar scheelt wel wat geld.