Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
love_lucca schreef:Nu wil ik ook wel een wat weten over een hackemore, want het leef me fijn er een te hebben voor mijn paardje is gewoon een braaf paardje, maar om nou zomaar zo'n ding te kopen zonder dat ik er iets van afweet
mexxje schreef:een pony zonder tong????![]()
kan ie dan wel praten??
on-topic
ik zit ook te denken aan een hackamore, maar dat zal wel te scherp zijn.
rijd mijn paardje soms op met een halster.
gaat prima,...nou jah, sturen is lastig...
love_lucca schreef:Een paard praat toch dmv hinniken
Praten*ik neem aan dat dit een grapje is *
love_lucca schreef:Oke bedankt voor jullie informatie, ik ben niet de ts he
maar ik weet genoeg dit is niets voor mijn paardje, die wordt daar helemaal hysterisch van,
weten jullie dan wel een ander goed bitloos hoofdstel ?
Idle schreef:hey,
een vriendin van me is 9 jaar en rijd met een hackamore. Waarom? omdat haar pony geen tong meer heeft en geen bit in kan. Persoonlijk vind ik dat je met goede begeleiding best met een hackamore kan rijden als het echt nodig is. Nu is iedere pony/paard anders maar met een hackamore moet je vooral geen strakke teugeldruk hebben. meer lossere teugels, je pony loopt ook sneller rond en reageert heel licht op teugelhulpen. Maar je moet er echt wel hulp bij hebben anders kun je het idd verprutsen!
Oomske schreef:en een ander touwhoofdstel is bijvoorbeeld de Bosal
xxx
iko
Bitch schreef:Ik vind je ietwat jong om al met een hackemore te rijden, je beseft het je ws nog niet, maar je kan een paard nog niet zo goed inschatten als je denkt. En dat kan met een hackemore wel eens heel vervelende gevolgen hebben.
Gebruik geen hackemore bij heftige paarden... dat is vragen om ongelukken...
Ik spreek uit ervaring... al was ik wat ouder..
madelief88 schreef:Ik hoor vaak negatieve verhalen over hackamore.. En toen ik hoorde dat het een paard zn neusbeen kan breken, dacht ik er niet meer zo lichtjes over
Oomske schreef:hej,
Oomske schreef:heb trouwens ook mijn ruiterbewijs!!
Oomske schreef:alleen kan ze na een galopje in de boomgaard er van door gaan,
en dit is gewoon niet fijn,
en ik kom dan niet uit op een autoweg,
maar een fiets/land weggetje
jasmijn78 schreef:Een hackamore is niet voor niets pas vanaf het Z-springen toegestaan. Minder ver gevorderde ruiters/recreatieve ruiters moeten dergelijke optomingen lekker in de kast laten hangen. Als je je paard op een gewone trens, eventueel met een martingaal niet onder controle kan houden moet je jezelf afvragen of je wel in staat bent om verantwoordt buiten te rijden met je paard. Het verkeer wordt steeds drukker en houdt steeds minder rekening met ruiters.