Pad of Shabrak?????

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

HannaBel

Pad of Shabrak?????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-06 11:41

ik heb even een vraagje,
de zadelpads (anky,pk) zie je steeds meer, maar is het met het warme weer van de laatste tijd niet beter om met een gewoon dun shabrak te rijden?
ik heb wel dingen gelezen dat de pads vocht afvoeren maar zal een paard niet minder zweten, en het minder warm krijgen met een shabrak?
graag jullie mening/ervaring..
groetjes

Mendi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 12:19

Volgens mij doe je je paard veel meer plezier met een zadelvormig shabrak of pad, dat houdt het minste de warmte vast.

San

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 12:32

Zolang je geen stapels gaat maken van een pad met daarop nog eens een hele lading kusntgrepen moet het geen kwaad kunnen is mij verteld. Ik rijd met een dunne pad (harry's horse) of een anky pad.

HannaBel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-06 13:00

Sansje schreef:
Zolang je geen stapels gaat maken van een pad met daarop nog eens een hele lading kusntgrepen moet het geen kwaad kunnen is mij verteld. Ik rijd met een dunne pad (harry's horse) of een anky pad.

wat bedoel je met een hele lading kunstgrepen? en als het 27 graden is, rijd je dan ook met een pad?

Chupa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 15:06

Pads nemen goed het zweet op, maar persoonlijk vind ik sjabraken van Scapa ook prima. Het hangt er vanaf wat voor soort sjabrakken, maar op zich maakt het mij niet zoveel uit, een pad of sjabrak.

XxXLienkeXxX

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 15:08

ik gebruik nu pk pads zijn super!

Vogel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 15:10

een bontje bllot op de huid neemt ook heel goed vocht op.

HannaBel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-06 15:22

ik heb ook een pk pad maar ik heb het idee dat ze daar meer mee zweet als met een shabrak...

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 15:33

Sansje schreef:

HannaBel schreef:
wat bedoel je met een hele lading kunstgrepen? en als het 27 graden is, rijd je dan ook met een pad?

Ik denk dat Sansje bedoeld, de pad, de bontonderlegger, de gelpad etc. ( weet niet wat ze allemaal tegenwoordig onder het zadel proppen, die van mij past gewoon... )

cavaletti

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 15:35

ik vind de pads super (en niet omdat ik ze verkoop) ze nemen goed zweet op, zijn zo droog en hup klaar met rijden, zadel eraf, pad effe drogen, en je kunt het volgende paard weer rijden. tenminste zo gaat het bij mij.
Dus ik vind een pad fijner.

San

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 15:35

Bitch schreef:
Sansje schreef:

HannaBel schreef:

Ik denk dat Sansje bedoeld, de pad, de bontonderlegger, de gelpad etc. ( weet niet wat ze allemaal tegenwoordig onder het zadel proppen, die van mij past gewoon... )

Dat bedoel ik inderdaad met kunstgrepen. Die pads ademen best goed, dus daar rijd ik in de zomer ook gewoon mee en ook met gewone dekjes. het ligt er maar net aan wat ik schoon heb liggen. Het gaat pas teveel worden als je er allerlei niet ademende materialen nog eens op gaat leggen.

nadina

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 15:36

Ik denk dat Sansje bedoeld, de pad, de bontonderlegger, de gelpad etc. ( weet niet wat ze allemaal tegenwoordig onder het zadel proppen, die van mij past gewoon... )[/quote]

je haalt me de woorden uit de mond....

Villa

Re: Pad of Shabrak?????

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 19:19

In de zomer rij ik bijna alleen met shabrakjes. Die van mij zweet al zo snel.
Heel soms rij ik wel met een pad, maar ik merk tog wel dat ze daar meer onder zweet.

HannaBel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-06 19:22

ja he?

poll

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 21:39

Ik rijd gewoon met een pad, maakt niet zo veel uit, hij zweet toch wel, en niet meer met een pad als met een gewoon shabrak. De anky pad neemt het zweet goed op vind ik

MISTRAL94

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 22:27

Pads nemen het zweet goed op, met die dunne dekjes zie je vaak dat ze helemaal doorweekt zijn na het rijden. Ik gebruik beide pads en dekjes, ik maak verder geen verschil qua weertype

Antistar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 00:07

Ik gebruik gewoon wat ik schoon heb ..
En in welk setje ik zin heb..
pads nemen idd goed het zweet op.

Tibamar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 00:10

In de zomer ben ik indd weer meer voor een dun shabrak...maar aan de andere kant maakt het ook niet zoveel uit...zweten doe ie toch wel...of ie nou een dun of dik dekje op heeft
Een pad neemt wel veel zweet op...das wel weer een voordeel

NathalietjeB

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 00:11

ik rij zoiezo zonder pad vind het ondingen...vreselijk...
geef mj maar shabrakjes

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 09:53

Ik rijd met wat mij uitkomt en wat ik het eerste kan pakken
Meestal een Ankypad trouwens... die nemen super zweet op en zijn ook zo weer droog.

Emaartje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 10:41

ik rij nou graag met de hh pads...nemen goed zweet op en dergelijke en zijn mooi dun...zal zekers vaker een pad gaan kopen..

ElCamino

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 10:43

ik rijd western, onze pads zijn altijd al veel dikker. Mij maakt het eerlijk gezegd niks uit of hij veel of weinig zweet eronder.
Nat wordt hij toch, warm heeft hij het ook dus dan maakt dat beetje extra ook niet meer uit denk ik.
Daarna lekker douchen en klaar!

RUBYWHITE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 14:55

Hier loopt ook al een topic over Ik rij zelf alleen nog maar met pads. Ze nemen goed vocht op en zijn snel droog. Die gewone chabrakken zijn sneller nat, blijven lang klam en tijdens intensieve trainingen vind ik het ook niet erg fris.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 15:57

Ik denk niet dat het veel uitmaakt, of je met pad of chabrak rijd. Ik rijd western en dus eigenlijk altijd met pad.

_Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 16:00

Ik rijd gewoon met al m'n Anky's, maar ze komt er droger uit dan onder normale dekjes.