Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
ijslanderfan schreef:...Goed onderhouden
invetten en trekkers erin doen als je ze niet aan hebt...
miss_piggy schreef:Ik heb een aantal vragen over lederen rijlaarzen.
Ik heb zelf wel een paar, maar die zijn 2e-hands en nogal kapot aan het gaan. Ook zijn ze denk ik verkeerd onderhouden want de bovenste laag laat los.
- Wat kost een paar nieuwe goede laarzen?
- Waar kan ik die het beste halen?
- Welk merk is goed?
- Heeft iemand misshcien goede/slechte ervaringen met bijv. een merk, een zaak o.i.d.
- Hoe kan je die laarzen het beste onderhouden?
- Waar kunnen ze wel/niet tegen?
- Wat zijn de voor- en nadelen van lederen rijlaarzen (zelf heb ik de ervaring dat ik niet goed voel of ik mijn pony nou aan zit te drijven of niet, maar dat kan ook komen doordat mijn laarzen te hard zijn)
Eventueel andere tips zijn natuurlijk welkom!!
Alvast bedankt!!
Anke
Juultj schreef:En het is ook erg fijn in de winter en zomer. Minder erge zweetvoeten. In rubberen laarzen zit je echt te soppen!![]()
![]()
Lederen laarzen zijn idd wel prijzig maar je kan er echt jaren en jaren mee vooruit. Als jou budget onder de 250 ligt is het misschien een verstandig plan om even op internet te kijken voor 2e hands laarzen. Doet het inlopen ook minder zeer.
Juultj schreef:Jennietje: Over die coating laag en die verf hé. Heb je het over de Petrie Perfect? Ik ben ook net gisteren even ingelicht, als de coating laag gaat loslaten dan krijg je de laarzen vergoed(bij de Petries wel, bij andere weet ik het niet)
miss_piggy schreef:Ik heb vrij normale voeten geloof ik![]()
Tsja.. Ik wil wel als ik laarzen koop, meteen echt hele goede, dus gerust boven de 250,-. Ik had inderdaad ook gehoord dat invetten niet goed is.
Hoe hard moeten ze ongeveer zijn?? (Mijn schacht is nu ongeveer te vergelelijken met een baksteen, en de neus met een normale zadelflap) beetje vaag..
Wat is zo'n beetje het duurste?? Of in ieder geval een goede, dure??
xx
Anke
miss_piggy schreef:Heel erg bedankt allemaal![]()
Nog een vraagje... wat is eigenlijk het verschil tussen rund- en kalfsleder (ja, dat het van een ander beest komt haha.. maar dat bedoel ik niet)
xx
Anke
Yoshimi schreef:ijslanderfan schreef:...Goed onderhouden
invetten en trekkers erin doen als je ze niet aan hebt...
Dat moet je dus juist niet doen. Gewoon leervet lost de lijmlaag op die de 2 lagen leer bij elkaar houdt.
Het beste kan je ze na het rijden afnemen met een vochtige doek en eens in de zoveel tijd poetsen met goede schoenpoets.
miss_piggy schreef:Heel erg bedankt allemaal![]()
Nog een vraagje... wat is eigenlijk het verschil tussen rund- en kalfsleder (ja, dat het van een ander beest komt haha.. maar dat bedoel ik niet)
xx
Anke
Jennietje schreef:
alletwee van koeienben ik ook wel benieuwd naar!
miss_piggy schreef:Jennietje schreef:
alletwee van koeienben ik ook wel benieuwd naar!
Haha foutje!! BLOND!![]()
![]()
![]()
Is het ene misschien ook duurder??
xx
Anke
Juultj schreef:Jennietje: Over die coating laag en die verf hé. Heb je het over de Petrie Perfect? Ik ben ook net gisteren even ingelicht, als de coating laag gaat loslaten dan krijg je de laarzen vergoed(bij de Petries wel, bij andere weet ik het niet)