Peesbeschermers of bandages?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

victorielove

Peesbeschermers of bandages?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-06 21:45

oke misschien domme vraag maar ik zou het echt niet weten!

ik heb een verzorgpony die erg snel kruepel worden dus we letten er altijd goed op dat de grond vlak is enzovoorts maar voor extra ondersteuning en bescherming wilde ik peesbeschermers kopen maar mijn vriendin zegt dat daar de pezen juist slechter van worden en dat bandages beter zijn. dus wie heeft voor mij het antwoord ennuh hoe moet je eigelijk bandageren?

kuss patty

Intervarno

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 21:49

Dat de pezen slechter worden van peesbeschermers is onzin. En aangezien je niet weet hoe te bandageren, zou ik jou de peesbeschermers aanraden. Als je bandages niet goed omdoet, veroorzaak je namelijk alleen nog maar meer problemen. Bandages geven echter wel wat meer steun dan peesbeschermers. Dus, als je iemand hebt die je goed kan leren bandageren, zou dat ook een goede optie zijn

victorielove

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-06 21:51

aha en met peesbeschermers ben je ook sneller klaar ik heb niet altijd even veel tijd.. ik vond het al zo raar waarom verkopen ze dingen die alleen maar slecht zijn.. maar bedankt Intervarno!

Emmaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 21:52

Bandages geven minder steun dan peesbeschermers hoor, Intervarno!
jij hebt toch ook geen steun van je sokken?
ik zou peesbeschermers doen als ik jou was .

victorielove

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-06 21:54

leek mij ook wel maar ik zat zo van ja als peesjes de pezen verslechten ja dan zullen bandages wel moeten... maar als dat niet is worden het denk ik toch peesjes.. ook veel makkelijker en je kan ze haast niet fout doen..

_Nicky

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 21:55

Intervarno schreef:
Dat de pezen slechter worden van peesbeschermers is onzin. En aangezien je niet weet hoe te bandageren, zou ik jou de peesbeschermers aanraden. Als je bandages niet goed omdoet, veroorzaak je namelijk alleen nog maar meer problemen. Bandages geven echter wel wat meer steun dan peesbeschermers. Dus, als je iemand hebt die je goed kan leren bandageren, zou dat ook een goede optie zijn

Hier ga ik volledig mee mee!

victorielove

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-06 21:57

ik krijg wel snel antwoord zo haha wel makkelijk.. dan worden het waarschijnlijk toch de peesjes..

Intervarno

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 21:57

Je kunt bandages ook niet vergelijken met sokken emmaatjuh

Emmaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 21:58

Ja, oke, is misschien ook overdreven.
maar peesjes geven toch zeker meer steun?

aerdenhout1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 21:59

Let wel op dat je de goede peesbeschermers koopt want daar is heel veel verschil in!Ben het verder helemaal eens met Intervarno niets aan toe te voegen verder.O en emmaatjuh bandages geven meer steun dan peesbeschermers!Peesbeschermers zijn meer voor trauma van buitenaf.Maar tegenwoordig zijn er ook in de handel die de pezen ondersteunen.Daarom goed opletten wat je koopt.

victorielove

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-06 22:00

aerdenhout1 schreef:
Let wel op dat je de goede peesbeschermers koopt want daar is heel veel verschil in!Ben het verder helemaal eens met Intervarno niets aan toe te voegen verder.O en emmaatjuh bandages geven meer steun dan peesbeschermers!Peesbeschermers zijn meer voor trauma van buitenaf.Maar tegenwoordig zijn er ook in de handel die de pezen ondersteunen.Daarom goed opletten wat je koopt.

heeft iemand dan een goed merk voor mij ofzo of zijn dat van die 3 in 1 beschermers ofzo? sorrie heb daar niet zoveel verstand van ..;P

Intervarno

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 22:02

3-in-1 beschermers zijn natuurlijk helemaal super, maar wel prijzig! Ik heb zelf peesbeschermers van Harry's Horse en daar ben ik super tevreden over

P.S. Ik wist wel dat ik gelijk had

victorielove

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-06 22:03

Intervarno schreef:
3-in-1 beschermers zijn natuurlijk helemaal super, maar wel prijzig! Ik heb zelf peesbeschermers van Harry's Horse en daar ben ik super tevreden over

P.S. Ik wist wel dat ik gelijk had

hahah.. oke maaruh wat is er dan zo bijzonder aan 3 in 1?? wat is het verschil zal ik maar zeggen dan een normale?

Nikka

Re: Peesbeschermers of bandages?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 22:04

Heb ze nu van Eskadron, zijn makkelijk om te doen, makkelijk schoon te houden en zitten goed. Maar bij echt werk bandageer ik ze toch in!

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 22:04

Gewoon peesbeschermers van BR of Eskadron. Die zijn slijtvast, makkelijk in gebruik, makkelijk schoon te krijgen, beschermen je paard zijn benen goed en zijn ook nog in veel verschillende kleurtjes te krijgen

victorielove

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-06 22:05

oo oke bedankt.. allemaal!! ben al weer in 10 min een stuk wijzer geworden

Intervarno

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 22:05

Peesbeschermers geven alleen bescherming aan de achterkant van het been. De pees. 3-in-1 beschermers geven bescherming over heel het been en geven ongeveer dezelfde steun als bandages.

victorielove

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-06 22:07

aha ik zal eens eventjes een prijs ervan opzoeken

jessy1989

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 22:09

ik zou geen bandages voor elke dag gebruiken.
er is een keer onderzocht hoe heet het wordt daaronder en dat kan wel 60 graden zijn .

victorielove

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-06 22:11

jessy1989 schreef:
ik zou geen bandages voor elke dag gebruiken.
er is een keer onderzocht hoe heet het wordt daaronder en dat kan wel 60 graden zijn .

wow !! maar dat is dan ook wel bij peesjes.. ja misschien iets lagere temperatuur.. maar toch

aerdenhout1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 22:15

Heb je dan wel eens onder peesbeschermers gevoeld????Geloof mij dat is ook erg warm!

victorielove

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-06 22:17

dus ja dan moet je in de zomer zo min mogelijk aan doen maar bij mij is het probleem omdat ik een verzorgpony heb met zwakke pezen..

aerdenhout1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 22:35

Het is kiezen uit twee kwaden zogezegd,dus gewoon peesbeschermers omdoen en in de zomer na het rijden lekker afspoelen met water!

Tiborlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 22:41

Bij mij op de manege word er aangeraden om niet te vaak met peesbeschermers te rijden.. omdat ze hier slecht pezen van krijgen..
Ik heb zelf oowk een eigen paard en natuurlijk oowk peesjes.. mar k rijd er alleen maar meej met springwedstrijden.. ik weet niet of het echt waar is dat ze er slechte pezen van krijgen maar als het wel zow is heb ik liever niej dat mijn pony dah krijgt..
Dus ik rijd alleen met peesjes als hij een beetje kreupel loopt of als k ga springen!

aerdenhout1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 22:56

Dat doe je dan helemaal goed Toborlover.Ook ik gebruik eigenlijk nooit iets om de benen alleen als je b.v een jong paard gaat beleren en zoals de vraagsteller een pony hebt die problemen heeft met zijn benen.