Ervaringen Wintec

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

viv1982

Ervaringen Wintec

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-06 21:47

Afgelopen weekend heb ik op een Wintec 2000 gezeten, wat zat dat lekker zeg!

Nou ben ik benieuwd of er Bokkers zijn die ervaring hebben met de zadels van Wintec, het lijken mij prima zadels; niet te duur, gemakkelijk in onderhoud, weinig in gewicht....

Maar goed, ik heb er slechts een kwartiertje op gezeten en verder niets mee gedaan, dus vandaar dat ik benieuwd ben naar de ervaringen

jari

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 21:48

ik heb er ook een en ik wil nix anders meer!! het zit harstikke lkkr inderdaad jah en ook ze beschadigen niet zo snel..maarja.. je moet doen wat jou het beste lijkt,.,

Dabo

Re: Ervaringen Wintec

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 21:51

Ik heb een wintec 500 dressuur, en daar kan ik heel kort over zijn: Heerlijk zadel!
Zit lekker, en is zo heerlijk in onderhoud! doekje erover, en hij is weer als nieuw. Ik heb er wel leren singelstoten aan laten zetten, en ik heb er ook leren beugelriemen aan
En het feit dat ie een vewisselbare boom heeft is ook heel handig. Als mijn paardje nog breder word, ze groeit nog.. kan er gewoon een andere boom in!

xLaus_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 21:59

ik heb de wintec 500 VZ zo lekker ik wil niks anders meer, verder gewoon beetje t zelfde als hier boven. Alleen heen leren singel stoten

Riëtte

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 22:57

IK heb de Wintec Pro dressuurzadel (met equisuede). Bevalt mij echt prima! Ik rij er ook lange ritten op (dagritten). Zit als een huis, nergens last van!

Fredt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 08:42

Wintec, nee nix voor mij! Ik vind het absoluut niet lekker zitten. Doe mij maar gewoon een leren zadel!
Qua onderhoud en gewicht zijn ze wel ideaal!

rianne1987

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 11:08

Riëtte schreef:
IK heb de Wintec Pro dressuurzadel (met equisuede). Bevalt mij echt prima! Ik rij er ook lange ritten op (dagritten). Zit als een huis, nergens last van!

hetzelfde bij mij, vind het echt heerlijke zadels!

Vicktor5

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 11:11

Dabo schreef:
Ik heb een wintec 500 dressuur, en daar kan ik heel kort over zijn: Heerlijk zadel!

Ik heb er ook zo een heerlijk

Dennis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 15:04

Heerlijk, heb m'n hele schuur er mee vol liggen .

mariekie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 16:16

Ik heb net een nieuwe isabell weirth wintec aangeschaft maar heb em nog maar 3x gebruikt ! ik vindt het voor geen meter zitten....

Jellie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 16:21

Ik heb ook een wintec vzh zadel en vind het super fijn zitten.. Het belangrijkste is natuurlijk dat het ook goed op mijn paard ligt.

Phrono

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 17:46

mariekie schreef:
Ik heb net een nieuwe isabell weirth wintec aangeschaft maar heb em nog maar 3x gebruikt ! ik vindt het voor geen meter zitten....

Die heb ik ook en zit heerlijk!
Ik ben er ook tevreden over.

krumel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 17:54

ik heb een wintec 500 wide ofzo... is meer richting dressuur (en ook meer voor haflingers enzo.. maar hij ligt goed op mijn welsh-achtige pony) zit wel fijn... maar als ze in de breedte is uitgegroeid ga ik wel kijken voor een lederen zadel...die vind ik meestal toch fijner.
Wel kun je beter een wintec nemen dan bijv. een goedkoop lederen zadel. De een vind het trouwens ook geweldig zitten, en de ander kan er niet mee rijden zeg maar ik ben er wel tevreden over (ook met onderhoud etc)

Flevolander

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 19:27

Ik heb ook een wintec... ik vind het niks...

Ik zit er niet goed op omdat er weinig wrong op zit bij de knieen, en de zit niet zo heel diep is.

Ook ligt hij niet goed op mijn paard want het zadel is niet geschikt voor de hoge schoft van mijn paard waardoor hij achterover kiept..

Ik ben dus hard opzoek naar een nieuw zadel

Ik heb btw een wintec 500 dressuur

Alytje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 20:57

Ik heb een wintec 500 dressuur. ik ben er erg tevreden mee! Alleen de kunststof singelstoten zijn irritant, die snijden en gaan snel kapot. En ja het zadel is makkelijk breder/smaller te maken. Maar dat betekent nog niet dat het zadel goed ligt, dat vind ik wel een nadeel, dat iedereen er zelf mee kan gaan lopen klooien. Ik heb de wintec voor erbij, meestal rijd ik op mijn op maat gemaakte springzadel.

ikke17

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 21:01

Stinkzooi, plastic prutrommel van niks! doe mij maar goed stevig leer van kieffer!

__Marloes__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 21:57

Kieffer hoor ik anders ook niet altijd even goede verhalen van.

Ik heb een Wintec 500 dressuur, vind het een heerlijk zadel. Natuurlijk kan het niet op tegen een Daaleman ofzo, maargoed, dat is gewoon een keuze die je maakt en een budget wat je te besteden hebt. Ik vind de prijs/kwaliteit verhouding in ieder geval erg goed.

xantippe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 13:09

Mijn eerste zadel was een Wintec 2000, heb ik 4 jaar mee gereden. En ik vond het een geweldig zadel:

- goede prijs/kwaliteit (500€)
- vaste zit door het equisuede (moet je wel van houden)
- makkelijk in onderhoud
- vriendelijk voor de paardenrug
- comfortabel zadel (kon makkelijk dagtochten doen zonder zadelpijn)

Nu ben ik overgeschakeld op een dressuurzadel: Isabel Werth van Bates: is de lederen versie van Wintec. Is wel een pak duurder dan Wintec (1500€ nieuw). Je hebt dit model ook bij Wintec in kunststof (kost zo'n 1000€ nieuw), het is een zadel met diepe zit (de Wintec 500 DR heeft dit inderdaad minder, maar dat is dan ookal een ouder model). En ik ben al even enthousiast over dit zadel. Ik heb er verschillende geprobeerd: Kieffer, Stubben, Prestige, Passier maar dit zat voor mij het beste.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 14:13

toevallig vanmorgen een heel verhelderend gesprek gehad met een zadelmaker

de oude wintecs zijn zonder meer goed, de nieuwe van nu vind hij waardeloos..afwerking,pasvorm en ligging laten volgens hem nogal te wensen over..

klopt ook wel vind ik, want mijn oude wintec sport ligt op alle paarden goed, en de nieuwe die ik afgelopen week had gekocht lag helemaal niet goed

gollempje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 14:19

ik heb hier laatst ook een topic over geopend! kijk even verder bij haranchement! er zijn namelijk veel reacties op gekomen.

Esmiralda_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 19:57

ik heb nu ook sinds een half jaartje een wintec 2000 cair
HEERLIJK!!! fijne zadels hoor, en voor een wedstrijd ben je ook zo klaar
blijven trouwens ook lang heel erg mooi!

MsMarit

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 20:01

Ik heb ook de Isalbella.... HEERLIJK zadel zit lekker en ook tijdens lange ritten is het goed te doen...

Maar goed ik kan ook prima rijden op een leren zadel hoor

Marritt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 20:02

Ik heb een wintec 500 vzh-zadel.
Eigenlijk vind ik hem helemaal niet zo lekker zitten

beau_diva

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 19:27

MsMarit schreef:
Ik heb ook de Isalbella.... HEERLIJK zadel zit lekker en ook tijdens lange ritten is het goed te doen...

Maar goed ik kan ook prima rijden op een leren zadel hoor

k rijd al bijna 5 jaar op wintec's en de beste vind ik de isabella..
echt altijd tereven geweest over wintecs, alleen de zweetbladen begeven het vet vaak (snel slijtage), dat is wel een groot minpunt.

spekkiejnfu

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 13:29

ik heb zelf nu een wintec 2000..en oh wat ben ik gek op dat zadel..ik kan hem op 1 vinger dragen, past perfect en zit zooooo lekker..oh als ik dat zadel weg zou moeten doen..dan eeeh..weet ik het ook niet meer