Beugel Safestyle

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Beugel Safestyle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 12:17

Afbeelding

Mijn beugels aan mijn zadel zijn aan vervanging toe.

Nu viel ik dinsdag van mijn 3 jarige af en ging mijn linkervoet vrij moeilijk uit de beugel.

Nu zat ik te bedenken dat deze beugel wel veilig zou zijn, en ook met springen.

iemand ervaring ermee?

GeJe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 12:54

Je hebt een PM!

Verkoop de beugels toch geregeld. Aangezien ze vrij duur zijn (€ 119,00) natuurlijk niet zo vaak als de normale Fillis beugel. Het is vooral een erg mooie combinatie van veiligheid en ontwerp in RVS.

Remember

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 13:10

Zijn deze ook goudkleurig te krijgen? Of iemand enig idee of daar plannen voor zijn?

Noeni

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 13:12

Dit is een hele veilige beugel.
Mijn kennis heeft daar een doos-ontwerp voor gemaakt.
Jammer dat ik ze niet mocht proberen.

Micha

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 13:15

Ik adviseer deze ook, 't is even wennen maar echt een aanrader aangaande veiligheid. Ook door de ligging langs het zadel is het een aanrader.

rockey

Re: Beugel Safestyle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 13:46

davey heeft deze ook en hij heeft ze ook juist gekozen omdat ie vorige keer bijna half rondje mee werkt gesleept door de bak toen ie van zijn 3 jarige hengst viel! moeten wel erg fijn zijn!

YoJcE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 14:03

ik heb deze ook, ook speciaal voor mijn jonge paard gekocht en voor het springen. Ik vind ze heel fijn, ook omdat ze erg zwaar zijn blijven ze goed hangen.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 14:09

ik heb ze in bestelling staan

BeLoVeD

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 15:19

Een vrouw op de manege heeft ze ook, maar echt veilig zijn ze blijkbaar niet. Want toen zij van haar paard viel bleef ze wel 5 rondes met haar voet in zo'n beugel hangen!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 15:30

ben ik benieuwd hoe ze dat doet!

BeLoVeD

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 16:16

Tja, als je beugel draait dan zit je voet gewoon vast in dat vaste gedeelte. Ze rijdt M2 dressuur, dus ze zit niet met haar hele voet door de beugel ofzo als je dat mocht denken. Je vroeg om ervaringen, nou dit is wat ik gezien heb

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 16:27

ik heb toen in de ruitersportzaak op een zadel gezeten met deze beugels eraan en die zijn bij het korte stukje zegmaar scheef. Ik vind het toch raar dat je 5 rondes aan zo'n beugel kunt blijven hangen!!

M2 rijden wil niks zeggen over de houding

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 18:20

vonneke schreef:
ik heb ze in bestelling staan

jij bent snel overtuigd

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 18:21

kreeg een aanbieding, twijfelde al heel lang en ze zijn behoorlijk aan de prijs, nu kreeg ik een aanbieding die ik niet kon laten lopen!

BeLoVeD

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 18:37

vonneke schreef:
ik heb toen in de ruitersportzaak op een zadel gezeten met deze beugels eraan en die zijn bij het korte stukje zegmaar scheef. Ik vind het toch raar dat je 5 rondes aan zo'n beugel kunt blijven hangen!!

M2 rijden wil niks zeggen over de houding

Toch wel iets, maar zij zit dus niet met haar hele voeten in de beugels .

__Marloes__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 12:32

Ik vind de Safestyle beugels niet fijn. Een vriendin van me heeft ze gehad, en als ik ermee reed had ik het gevoel dat mijn voeten in een andere houding werden gedwongen.
Zelf heb ik die beugels die open klikken. Zijn ook heel veilig en rijden een stuk fijner vind ik.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 18:45

morgen komen mijn beugels binnen!!

Bergje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 20:02

Ik ben heel benieuwd naar deze beugels. Vandaag hoorde ik tijdens mijn les dat ik blijkbaar teveel "op mijn tenen" rijd. Eigenlijk heb ik mezelf dat aangeleerd omdat ik bang ben dat ik in de beugel blijf hangen als ik eraf val. Dat heb ik een keertje zien gebeuren bij iemand en dat beeld is niet meer uit mijn hoofd gegaan . Nu denk ik erover om veiligheidsbeugel aan te schaffen, voor mijn eigen goed/veilige gevoel. Ik twijfel nu tussen een beugel met een elastiek aan de zijkant of deze beugel die open is. Dus, ik ben benieuwd hoe het bevalt met deze beugels!!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 22:05

ik heb er nu mijn 3 jarige mee gereden en met mijn merrie heb ik gesprongen en gedressuurd. ik vind ze echt fijn om mee te rijden en je hoeft er echt niet aan te wennen.

ik vind ze overigens ook 10x mooier als die met elastiek.

Ik vraag me ook altijd af of dat elastiek echt open gaat.

floor_uutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 23:12

Dat van dat elastiek vraag ik me ook wel af.. ik vind de safestyle beugel overigens ook heel mooi, zit erover te denken ze zelf ook aan te schaffen..

Inca

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 00:23

vonneke schreef:

Dat elastiek gaat zelfs open op de momenten dat het niet moet. Kan je weer in de bak gaan zoeken waar dat ding gebleven is. Daarnaast zijn ze foei lelijk.
Maar qua vorm heb ik er eigenlijk meer vertrouwen in dan de safe style beugels. Dat omdat naar mijn idee het gat van de safe style beugel net aan de verkeerde kant zit. Ik heb eigenlijk nog nooit gehad dat ik met mijn voet naar binnen val.

GeJe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 07:29

vonneke schreef:
ik heb er nu mijn 3 jarige mee gereden en met mijn merrie heb ik gesprongen en gedressuurd. ik vind ze echt fijn om mee te rijden en je hoeft er echt niet aan te wennen.

ik vind ze overigens ook 10x mooier als die met elastiek.

Mooi zo!

Ilsemarie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 14:05

Inca schreef:
Maar qua vorm heb ik er eigenlijk meer vertrouwen in dan de safe style beugels. Dat omdat naar mijn idee het gat van de safe style beugel net aan de verkeerde kant zit. Ik heb eigenlijk nog nooit gehad dat ik met mijn voet naar binnen val.

Dat heb ik nou ook...

Sando

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 21:09

nog meer mensen ervaringen met deze beugels ?
Ik ben zelf ook aan het twijfelen, wil ook van die safety-beugels gaan halen, maar weet nog niet welke.....

Wodile

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 15:22

ik heb ze ook. Ik vind ze wel lekker rijden, zeker voor mn gevoel zijn ze een stuk veiliger. ik weet gelukkig nog niet of dat ze snel uitschieten, ben sinds dat ik ze heb er nog niet afgevallen