Schuivende dekjes.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Marietje1990

Schuivende dekjes.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-06 16:06

Mijn dekjes schuiven onder mijn zadel weg, niet gigantisch, maar aan het begin van de rit zitten ze er nog normaal onder en daarna nog maar net. Ligt dit aan mijn zadel? Aan de dekjes of heeft dit andere redenen?

Annelies200

Re: Schuivende dekjes.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 16:22

heb je die klitteband bandjes wel om je singelstoten vast??

Marietje1990

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-06 16:29

Haha jah.. hoeveel cm hebben jullie (ongeveer) je dekjes voor je zweetbladen uit?

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 16:48

Dan past je zadel gewoon niet.

Ik heb nooit de bandjes vast, ook niet bij de singel, en ze blijven prima liggen.

Raadpleeg eens een goede zadelmaker.

OemmiejO

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 16:50

Annelies200

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 16:51

het dekje ligt bij mij meestal zo'n 5 cm voor m,n zadel en achter ook

Marietje1990

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-06 17:21

Ik hoorde van veel mensen dat de anky's ook schuiven dus aan het zadel alleen zou het niet liggen. Mischien heb ik de dekjes ook gewoon niet ver genoeg naar voren. Trekken je de dekjes ook in je kamer op het zomaar te zeggen?

IceEva

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 17:23

Ik heb dit bij de HH dekjes meestal, maar bij de wat duurdere bijvoorbeeld HKM ligt geweldig.

Rixt_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 17:24

Als je dekjes constant blijven schuiven, dan zou ik wel eens naar je zadel laten kijken. Beter een keer te veel dan te weinig. Het kan zijn dat je zadel eerst wel pasten, maar door vorming van spieren kan je zadel nu slechter gaan passen.

Je kunt ook dekjes nemen met lusjes boven en onder. Ik trek dekjes altijd een stuk omhoog bij het schoft. Wat voor dekjes gebruik je nu?

Marietje1990

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-06 17:27

Ik heb in zwarte pad een look a like anky zeg maar. Zonder lusjes. Heb een shabrakje bij me zadel gekregen, zadelvormig wat volgens mij veel te groot is en een schabrakje van divoza. Ik denk dat ik misschien het idee wel weet. Ik zou vanaaf is op joun mannier proberen Passival!

Marietje1990

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-06 17:31

Ik weet niet of iemand op deze mannier wat aan me zadel kan zien, maar het is te proberen

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 19:16

Ik weet niet of ik het goed zie, maar op de eerste foto vind ik het zadel wat 'hoog' liggen. Dus als dat zo zou zijn, is ie te smal, en wipt ie van achter, tijdens het rijden, friemelt het dekje zich er ws onderuit, doordat het zadel niet goed op de rug aansluit.

Maar ben ook maar een leek, dus blijf erbij, laat even een zadelmaker kijken.

Alytje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 19:24

het zou aan je zadel kunnen liggen. Maar ook aan het dekje, schuiven al je dekjes? dan ligt het denk ik aan je zadel. Maar is het maar 1 dekje dan ligt het misschien gewoon aan het dekje zelf. Mijn BR dekje bijvoorbeeld schuift altijd onder mijn zadel, maar mijn zadel is net helemaal passend gemaakt en andere dekjes schuiven niet.

Marietje1990

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-06 21:04

Het zadel is in ieder geval breed genoeg, daar hebben we hem ook op gekocht. Pony is nogal breed op zijn borst en dit is een paardenzadel, zeiden ze.

Marietje1990

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-06 21:07

Ik denk dat het aan de dekjes licht, had me grijse der op en die blijft goed liggen. De zwarte die ik hier heb zitten geen lusjes aan dus kan ik ook niet goed in me kamer trekken.

harnessmaker

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 23:45

Marijuhhhhh schreef:
Het zadel is in ieder geval breed genoeg, daar hebben we hem ook op gekocht. Pony is nogal breed op zijn borst en dit is een paardenzadel, zeiden ze.

Paardenzadel ? lekkere zadelmaker/ verkoper

Gr00viejjj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 23:49

Marijuhhhhh schreef:

Een "paardenzadel" is een nogal ruim begrip en niet bepaald een professionele uitlating van een zadelmaker.
Of het dier een paard of pony is bepaald niet of een zadel past

Ik zou als ik jou was toch maar eens een goede zadelmaker erbij halen..

nickyu

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 08:53

kan wel een paarden zadel zijn maar op de 1e foto lijkt die iets te kiepen , miss toch een iemand naar laten kijken

sommige dekjes glijden eerder dan andere ligt ook aan de combi vacht en dekje , je hebt dekjes die speciaal gemaakt zijn zodat ze niet glijden , maar eerst zeker weten of je zadel goed ligt
voordat je daar aan begint

harnessmaker

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 09:09

tot en met 16½ inch word zelden op een paard gelegd. Daar boven het je nog verschillende maten en daarbij dan ook nog de boommaten.
Ik krijg het gevoel dat degene die je dit zadel heeft verkocht te weinig kennis van zaken heeft of had om je meer info te kunnen geven.
Maar ik hoop dat ik het mis heb!

Rixt_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 10:49

Heb je alweer gereden? Is je dekje weer gaan schuiven?

horseNL00

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 10:50

Ik heb dat ook heel erg. na 10 min. rijden verschuift dat ding naar achter, of ik er nou een heb met of zonder lusjes dat maakt niet uit. het verschuift gigantisch maar gek genoeg schuift ie ook wel weer eens terug. helaas lang niet altijd en da's knap lastig als je net de proef in moet... ik blijf dit topic ook volgen

monsera

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 15:10

Ik denk toch dat er iets niet goed met je zadel is als je dekjes er onderuit schuiven.Lijkt me ook niet erg fijn voor de rug van je pony.Ik heb altijd dikke zadeldekjes van equi-theme.Ze kunnen vast met lusjes maar ik heb ze altijd gewoon los onder het zadel liggen en ze zijn nog nooit verschoven.Bij beide pony's niet.

Marietje1990

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-06 21:21

Tis niet zo zeer dat het een paardenzadel was, maar daarmee wou ze zeggen dat het zadel ruim genoeg van voren was. Heb vandaag weer gereden en mijn grijse dekje is goed blijven liggen. De volgende maar proberen . Heb het dekje in me kamer getrokken en me zadel wat meer naar voren gelegt. Wel nog dat hij genoeg ruimte bij ze schouders heeft.

Het zadel kiept niet, ik heb een hele gedwongen zit en de zadel is zo aangepast dat hij niet meer kiept. Dit is dus wel het geval geweest. Daar is een goede zadelmaker bijgekomen (Divoza).

Misschien is me pony ook wel te glad van de baby doekjes

Srtha

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 21:25

ik heb dat ook wel eens maar ik vind het raar want ik full maatjes en ze zijn te breed voor de rug dan gaan ze kreuken is dat normaal want cob past hij niet..?

Marietje1990

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-06 21:54

@Srtha---> Heb ik ook een beetje. Heb een wit full dekje (zadelvormig) die is veel te groot! Heb alleen als ik cob heb dat me zweetbladen der onderuit steken. Gewoon een paar keer wassen