Zoals beloofd heb ik de reacties op een rijtje gezet en zet ik ze hier neer. Ik noem niet de namen van betreffende zadelmakers danwel -verkopers, maar je moet 'n beestje toch EEN naam geven om onderscheid aan te brengen, niet? Dus ik heb zelf een naam verzonnen voor degenen waarover ik reacties binnengekregen heb.
Let op: bij 1 staan minpunten maar ook 2x positieve meldingen.
De reacties die met kop en schouders boven de rest uitsteken zijn allemaal voor SABLOU, en daarom noem ik die bij naam en toenaam en de rest niet. Het enige wat daar over te melden is, is dat het eigenlijk best een arrogante kwal is die vreselijk overtuigd is van zijn eigen kunnen (maar dat wisten we al

NOGMAALS: deze reacties zijn per PB bij mij binnengekomen. Boos reageren als verkoper of maker heeft dus geen enkele zin; betreffende berichten worden na lezen door mij weggepletterd zonder er op te reageren.
Dit zijn de reacties die bij mij binnengekomen zijn:
Van geen vierkante tafel: (standaardzadels)
- Scheef zadel verkocht voor hoge prijs, gezeur bij indienen klacht.
- Zadel bleek niet te passen, paard kreeg witte vlekken op rug.
- Zadel gepast maar binnen enkele maanden toch twijfels bij pasvorm, zadel verschuift of klappert (meerdere keren gemeld)
- Vrij duur tweedehands zadel aangeschaft, laten passen, blijkt bij controle door andere zadelmaker (nav klachten beweging paard) zeer scheve boom te hebben. Klacht niet opgelost noch erkend.
- Zeer slechte aftersales bij alsnog klacht over pasvorm op paard.
+ Ruime keuze, makkelijk met uitproberen, makkelijk met terugomruilen bij niet tevreden
+ Goed zadel geleverd na zeer slecht maatwerk.
Knaagdiertje: (Maatwerk)
- Niet meer te bereiken (meerdere keren gemeld)
- Onbetrouwbaar met betalingen
- Idioot lange levertijd (veel langer dan afgesproken)
Whoa: (Maatwerk en standaardzadels)
- Zeer slecht advies, passen met handje onder het zadel (standaardzadel)
- Duur zadel maar bleek toch te klapperen, geen serviceverlening na klacht (maatwerk)
- Zadel verkocht dat voorover bleek te kieperen in het gebruik (standaardzadel)
- Flauwekulverhalen bij passen terwijl handje-“techniek” gebruikt werd. (standaardzadel) (meerdere keren gemeld)
Benelux-plus-paard: (standaard en uitbesteed maatwerk)
- Ingemeten met staafjesmal maar zadel heeft nooit goed gelegen (standaardzadel) (meerdere keren gemeld)
- Maatwerk gekocht, gemaakt door Klein Knaagdier: totaal andere tooling gekregen dan besteld, lelijk zadel
- Maatwerk gekocht, gemaakt door Klein Knaagdier: Seat te klein gemaakt voor ruiter
Engelse zadelmaker: (maatwerk)
- Ernstige problemen bij paard door slechte pasvorm en zitproblemen bij ruiter door ligging zadel. Zeer slechte klachtafhandeling.
- Klant onbeschoft behandeld na klacht
- Meet aan dmv standaardbomen op het paard te leggen, maar heeft (te) weinig keuze uit bomen.