zadel van zadelmarkt

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Horsea_nl

zadel van zadelmarkt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-06 18:27

ik zoek een goedkoop dressuur zadel voor 'erbij' . over een jaar is ons andere veulen volwassen en komt er een kieffer dressuur zadel erbij.
omdat veel zadels die hier verkocht worden boven mijn budget is. is mij aangeraden om een kijkje te nemen op zadelmarkt.nl. ik ken ook iemand die daar een zadel weg heeft ze heeft het zadel inmiddels een jaar en het ziet er nog mooi uit!

ik zoek dan wel een dressuur zadel uit de hogere klasse

ik wil natuurlijk eerst naar die winkel in urk om te zien wat voor kwaliteit het is. mar ik vroeg me af wat jullie ervaring met zulke zadels zijn. het is natuurlijk niet zo'n zadel als kieffer.. maar het moet gewoon wat jaartjes mee kunnen gaan!

xxx lotte

friesie87

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 18:32

Hallo....

Ik heb mijn zadel bij zadelmarkt weg(Urk). Bij mij bevalt het heel erg goed. Het zadel ziet er nog steeds heel goed uit enzo...

Hoop dat je er wat aan hebt.

Groetjes,

Tamara

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 18:32

Ik heb er zelf geen, ook geen gezien maar ik hoor er zulke ontzettend slechte verhalen over op Bokt dat er hier geen binnenkomt ook. Dan liever een goede tweedehands.

friesie87

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 18:35

Was ik nog even vergeten te zeggen:

Ik weet niet waar je woont maar bij leeuwarden in de buurt zit ook een winkel van zadelmarkt www.huppa.nl is hun site. Ik heb inderdaad ook slechte verhalen gehoord over zadels van zadelmarkt. Misschien heb ik mazzel gehad, maar die van mij bevalt prima!

Groetjes,
Tamara

Horsea_nl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-06 18:37

welk zadle heb jij dan? en welk prijs klasse?

Horsea_nl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-06 18:39

bij www.huppa.nl zijn dat redelijke zadels of niet? want ik wil absoluut geen troep!

Mars

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 18:46

zadel van zadelmarkt zou ik niet doen
lees dit topic maar eens door

Udo2001

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 18:49

Ikheb er ook alleen maar slechte verhalen van gehoord, en heb het ook gezien. Het leer is echt slecht en slijt erg snel. Je kunt beter een tweedehands merkzadel kopen.

MarloesRixt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 18:51

friesie87 schreef:
Hallo....

Ik heb mijn zadel bij zadelmarkt weg(Urk). Bij mij bevalt het heel erg goed. Het zadel ziet er nog steeds heel goed uit enzo...

Hoop dat je er wat aan hebt.

Groetjes,

Tamara

Amen

Horsea_nl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-06 18:54

hmm het is zo dubbel op.. het nadeel van een 2ehands is dat het niet passend is gekocht. en dat het vaak ver weg is!

RhealLover

Re: zadel van zadelmarkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 19:00

Ik heb een westernzadel van zadelmarkt, ligt lekker, zit lekker en nu bijna 2 jaar later ziet het er nog netjes uit

mensen luisteren alleen naar de slechte verhalen, vervolgens vertellen ze die door terwijl ze zelf er geen ervaring mee hebben, dus mensen doe dat aub niet

als de 1 een slechte ervaring meegehad heeft lijkt het net alsof de hele wereld de ervaring heeft met datgeen

maar het zijn degelijke zadels die gerust een tijdje meekunnen zolang je zelf het zadel goed onderhoud en tja de prijs is al een heel verschil

greetz

Horsea_nl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-06 19:02

hmm de mensen die zelf een zadel hebben spreken positief.. de mensen die het van verhalen hebben spreken negatief. en dat ene topic vind ik zoiezo heel vaag! voglens mij hebben ze er zelf ook weinig verstand van.. hmm

Horsea_nl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-06 19:33

ik neem aan dat ik de foto er wel op mag zetten.. zo niet haal ik hem eraf!

Afbeelding

dit is een zadel van zadelmarkt. ik vind die kussens erg plat! voor de rest ziet het zadel er wel netjes uit

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 22:05

zadelmarkt en huppa zadels zijn dé meest ideale zadels om je paard snel rugpijn te bezorgen
ze worden in 3e wereldlanden gemaakt en de goedkoopste versie kost 50 euro inkoop
de bomen zijn meestal scheef net als het hele zadel trouwens

je begrijpt dat dat zo'n zadel niet veel soeps is
sommige mensen vinden zo'n zadel prima maar dat zijn mensen die totaal niet weten waar ze over praten en er zelf geen bal verstand van hebben
en zelf zo'n zadel nooit uit elkaar gehaald hebben en van binnen hebben gezien
ze hoeven het zelf niet op hun rug te hebben en dan is het altijd makkelijk praten
laat de fysio eens kijken naar de rug van een paard die gereden wordt met zo'n zadelmarktgeval
geloof me die vind wel het 1 en ander

heb je niet veel geld ben je beter af met een wintec
je paard ook trouwens

Horsea_nl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-06 22:07

dat is zeker waar.. misschien is het beter om opzoek te gaan naar een 2e handszadel!

Wilawander

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 15:26

Ook dan moet je goed uitkijken. Veel tweedehands zadels zijn door diezelfde onkunde scheef gereden en dergelijke en daar is een paard ook niet mee geholpen

unamie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 15:58

Wilawander schreef:
Ook dan moet je goed uitkijken. Veel tweedehands zadels zijn door diezelfde onkunde scheef gereden en dergelijke en daar is een paard ook niet mee geholpen

helemaal mee eens
nooit zomaar een 2e hands zadel op je paard leggen
ik laat het zadel altijd helemaal leeghalen en opnieuw vullen
naar de vorm van het "nieuwe" paard
een daarna de vulling goed blijven controleren op scheefheid en kuilen/bobbels

Horsea_nl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-06 16:17

oke bedankt! ik kies voor een 2ehandszadel en niet voor zadelmarkt!

Hinata

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 18:36

Je kan ook gewoon een divoza zadel nemen, daar hebben ze ook leuke zadels, en die zijn ook niet allemaal erg duur, al neem je een pagony..

(www.divoza.nl)

Mosea

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 18:50

je kan beter even informeren bij een zadelmaker,
over de zadels van zadelmarkt hoor ik niet veel goeds maar heb er zelf geen ervaring mee! en bij een zadelmaker zijn de 2e hands zadels ook nagekeken en/of eventueel opgevuld.

groetjes!

unamie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 19:50

liekieJ schreef:
Je kan ook gewoon een divoza zadel nemen, daar hebben ze ook leuke zadels, en die zijn ook niet allemaal erg duur, al neem je een pagony..

(www.divoza.nl)

een nieuwe zadel kun je daar wel kopen als je er zelf verstand genoeg van hebt
want divoza zelf heeft geen verstand van zadels
de 2e hands zadels zijn om te huilen zo slecht opgevuld
een echte zadelmaker doet dat veel beter

friesie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 21:21

unamie schreef:
zadelmarkt en huppa zadels zijn dé meest ideale zadels om je paard snel rugpijn te bezorgen
ze worden in 3e wereldlanden gemaakt en de goedkoopste versie kost 50 euro inkoop
de bomen zijn meestal scheef net als het hele zadel trouwens

je begrijpt dat dat zo'n zadel niet veel soeps is
sommige mensen vinden zo'n zadel prima maar dat zijn mensen die totaal niet weten waar ze over praten en er zelf geen bal verstand van hebben
en zelf zo'n zadel nooit uit elkaar gehaald hebben en van binnen hebben gezien
ze hoeven het zelf niet op hun rug te hebben en dan is het altijd makkelijk praten
laat de fysio eens kijken naar de rug van een paard die gereden wordt met zo'n zadelmarktgeval
geloof me die vind wel het 1 en ander

heb je niet veel geld ben je beter af met een wintec
je paard ook trouwens

Ik vind het wel heel wat, wat jij hier zegt!!! Mensen die hun zadel bij zadelmarkt weg halen hebben geen verstand van paarden???Of zadels??? Nou mijn zadel ligt prima op mijn paard!! En mijn paard heeft geen rugklachten & ik weet heel goed waar ik het over heb!!!! Het kan best zijn dat ik mazzel heb gehad met het zadel maar ik vind het wel beetje dom dat jij zegt dat mensen die hun zadel daar weghalen geen verstand ervan hebben... Valt me zwaar tegen!!!!

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 21:27

@ Unamie; Heb jij zelf ooit een zadelmarktzadel van dichtbij gezien/ mee gereden? Ik vind het een beetje raar dat je uitspraken doet over dingen waar je geen ervaring mee hebt.

Ik heb een merano dressuur gehad. Zat lekker zacht maar was eigenlijk te groot voor mij. Paar maanden later trok het zadel scheef naar 1 kant en begon het te schuiven. Het leer was van baggerkwaliteit en sleet snel. Voor mij geen zadelmarkt meer, ik heb nu een tweedehand isabell werth en die bevalt prima.

hafgirl15

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 21:44

Huppa heeft meerdere leveranciers, hier zijn dan ook gewone merkzadels te krijgen met toch wel prijzen van 800-1000 euro ( normale prijs voor een zadel toch? )
Kieffer zal je er niet tegenkomen, maar mits je zorvuldig een zadel koopt zul je er zeker tevreden over zijn !

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 21:54

Famke_a4pje schreef:
@ Unamie; Heb jij zelf ooit een zadelmarktzadel van dichtbij gezien/ mee gereden? Ik vind het een beetje raar dat je uitspraken doet over dingen waar je geen ervaring mee hebt.

bijzonder dat je vanaf je pc kan zien waar ik ervaring mee heb

ik heb deze zadels gezien terwijl ze helemaal uit elkaar lagen
er zitten 2 grote schroeven/bouten in om het zaakje bij elkaar te houden sommige prikken zelfs in de rug van het paard!!
de boom is scheef en zeer slecht van kwaliteit
de vulling is om te huilen
dat kan ook niet anders voor 200 euro of nog minder
zoiets leg ik natuurlijk nooit op mijn paard

friesie87 schreef:
Ik vind het wel heel wat, wat jij hier zegt!!! Mensen die hun zadel bij zadelmarkt weg halen hebben geen verstand van paarden???Of zadels??? Nou mijn zadel ligt prima op mijn paard!! En mijn paard heeft geen rugklachten & ik weet heel goed waar ik het over heb!!!! Het kan best zijn dat ik mazzel heb gehad met het zadel maar ik vind het wel beetje dom dat jij zegt dat mensen die hun zadel daar weghalen geen verstand ervan hebben... Valt me zwaar tegen!!!!

professionele ruiters heb ik er nog nooit mee zien rijden
hoe zou dat toch komen?? geen idee
schaduwaccount