Passier gg, hulsebos wb4, anky welke kies jij?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jodievanmij

Passier gg, hulsebos wb4, anky welke kies jij?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-06 21:33

welk van deze 3 zou jij kiezen?

de passier gg basic
de hulsebos wb4
of de anky met vierkante lepel?

Zeebries

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 21:46

Moeilijke keuze.
Ik heb gehoord dat de Anky's heerlijk zitten.
De passiers zijn veruit altijd super.
Hulsebos is ook erg goed..
Moelijke keuze !
Passier of Anky!

_Ilona

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 21:47

Hulsebos fan hiih iedereen is jaloers op mijn zadel haha

Phrono

Re: Passier gg, hulsebos wb4, anky welke kies jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 21:47

Het zadel dat het beste op het paard past.
Heb met alledrie geen ervaring maar passier gg lijkt mij het fijnst.

Jodievanmij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-06 22:26

Famke_a4pje schreef:
Het zadel dat het beste op het paard past.
Heb met alledrie geen ervaring maar passier gg lijkt mij het fijnst.

dat snap ik ook ja daar kijk ik ook naar maar ik wou graag jullie meningen ongeacht op welk paard het moet komen te liggen weten.

zobras

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 22:28

Gewoon het zadel wat als beste past. Verder keuze kan ik echt niet maken. Hangt dus puur af van wat past op je paard. En dat is merk en model afhankelijk.

olafj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 22:29

KN haha, mijn zadel past op bijna alle paarden die ik rij.

Needje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 22:33

Het zadel moet ten eerste op t paard passen. Bij de WB4 ligt t zwaartepunt achter in het zadel. Dus bij een paard met een korte rug valt die al af. Maar gewoon alle 3 laten passen als het kan.

KozieZ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 22:34

Geen van drieën... passen alledrie niet op mijn paard Heb ze namelijk in oktober allemaal gepast. Als ze niet goed op je paard liggen, zitten ze ook niet fijn, dus ik vond ze alledrie niet lekker zitten... Weet natuurlijk niet hoe het zit op een paard waarop het wel lekker ligt

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 22:58

Mijn eigen smaak, even losstaand van het passen op je paard, is de Passier. Hoewel ik het nieuwe model denk ik helemaal niet fijn vind, die heeft nl. langere zweetbladen. Ik heb zelf nog een oude Passier GG. De Anky vind ik zelf niet fijn zitten. Hulsebos ken ik alleen van zien, zelf nog niet op gezeten.

Jodievanmij

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-06 23:04

Urielle schreef:
Mijn eigen smaak, even losstaand van het passen op je paard, is de Passier. Hoewel ik het nieuwe model denk ik helemaal niet fijn vind, die heeft nl. langere zweetbladen. Ik heb zelf nog een oude Passier GG. De Anky vind ik zelf niet fijn zitten. Hulsebos ken ik alleen van zien, zelf nog niet op gezeten.

precies zoals die van urielle dat soort meningen zoek ik nou.. Ik weet wel dat het belangrijk is dat het op het paard past maar je moet je dan maar gewoon even die zadels op de zelfde bok in de winkel voorstellen welke zou jij dan kiezen omdat het je zn fijn zadel lijkt. Of welke zou je dan kiezen doordat je er al op gezeten heb dat soort ervaringen zoek ik.. beetje raar om te vragen misschien maar zie het maar als een vraag van welk ras paard zou jij graag willen tuulrijk kijk je dan ook naar waar je de ruimte voor hebt en wat bij je past maar toch je hebt vast stieken een voorkeur en die wil ik horen ..

GeJe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 07:47

Zou kiezen voor de Passier. Anky ken ik alleen van zien (wel een erg mooi zadel met die vierkante lepel... weer eens wat anders). Hulsebos zijn al voldoende meningen hier op Bokt.nl. Heb nu zelf een meer dan tien jaar oude Passier GG en ben daar nog steeds super tevreden over.

ibikus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 08:55

Passier
Hulsebos vind ik waardeloos, Anky vind ik best prettig, maar niet zo fijn als Passier. Los van het feit dat ze prettig rijden, vind ik de kwaliteit buitengewoon, ze zijn ook nog eens erg waardevast.

@ PriscaZ
Als dee Passier niet goed op jouw paard lag, dan zal dat wel met de maat te maken hebben gehad? Ik heb voor één van mijn paarden een Passier op maat besteld, die heeft een extra wijde boommaat en extra hoge kussens. Mijn oudere Passier pastte hij ook niet meer.

KozieZ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 12:41

Sjuimpje schreef:
@ PriscaZ
Als dee Passier niet goed op jouw paard lag, dan zal dat wel met de maat te maken hebben gehad? Ik heb voor één van mijn paarden een Passier op maat besteld, die heeft een extra wijde boommaat en extra hoge kussens. Mijn oudere Passier pastte hij ook niet meer.

Het is nu eenmaal zo dat niet ieder zadel op elk paard past. De Passier paste echt niet. Hebben er ook meerdere boommaten opgehad en de zadelmaker raadde hem eigenlijk bij voorbaad al af, omdat hij al vermoedde dat het met de bouw van mijn paard niet zou lukken. Geld speelde geen rol met aanmeten, dus als hij aangepast had kunnen worden, was dat echt wel besproken... Kon dus niet. Ik heb een lastig paard als het om zadels passen gaat

Nu maar weer on-topic

Barbara_m

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 13:38

1) Passier
2) Anky

Micha

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 16:48

Neem onze zadels ook eens in overweging, wij kijken eerst naar de ruiter en het paard en gaan dan pas een zadel maken... dus absoluut maatwerk. Wel kan ik je demo's tonen van de zadels om een goede indruk te krijgen van wat er is en wat leverbaar is. Neem dus even contact op voor een afspraak zodat ik je het nodige kan laten zien. houdt alleen wel even rekening met levertijd van max 8 weken daar het zadel geheel nog gemaakt moet worden.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 16:51

Ik heb zelf de Passier GG gehad en lag op ieder paard waar hij op heeft gelegen nagenoeg perfect! Super zadel en ik was er overmatig zuinig op

Je wordt op dat zadel ook echt in de goede houding gezet, de eerste tijd had ik me toch een spierpijn van het recht zitten Daarnaast is de basic uitvoering al vrij hoog van achter en was het het enige zadel dat voldoende steun bood voor mijn rug, op andere zadels had ik altijd rugpijn

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 16:58

Hulsebos
ik heb dan wel de WB3, maar zeker hulsebos

Jodievanmij

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-06 19:35

Micha schreef:
Neem onze zadels ook eens in overweging, wij kijken eerst naar de ruiter en het paard en gaan dan pas een zadel maken... dus absoluut maatwerk. Wel kan ik je demo's tonen van de zadels om een goede indruk te krijgen van wat er is en wat leverbaar is. Neem dus even contact op voor een afspraak zodat ik je het nodige kan laten zien. houdt alleen wel even rekening met levertijd van max 8 weken daar het zadel geheel nog gemaakt moet worden.

Sorry maar je zou me ten eerste nog foto`s laten zien waar ik al weken op wacht. En zoals ik al zij eerst meer info . En ten tweede Reageer je op elk topic ofzo? Snap dat je reclame wilt maken maar ik zeg niet eens dat ik er een wil kopen. Vraag gewoon vrijblijvend om jullie mening. En ik vraag dus om 1 van die 3 dus niet om een merk dat jullie hebben sorry.

lailapri

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 19:48

Ik zou zo voor de hulsebos gaan
maar als ik er echt een zou kopen zou ik passe en proberen voor het paard en voor mij is het natuurlijk belangrijk dat het goed zit.

Wanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 21:24

Ik heb zelf een Anky, echt een heerlijk zadel en het lag ook meteen goed op mijn Fjord. Ik zou niet meer anders willen. Ik heb ooit wel eens op een Hulsebos gereden, erg fijn zadel, maar ik vond persoonlijk dat ik er teveel in opgesloten zat. Ik heb altijd graag wat bewegingsvrijheid Met Passier heb ik geen ervaring.

Cassidy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 08:20

Ik vind persoonlijk een Daaleman erg lekker zitten, of een Kieffer. met de andere drie geen ervaring.

Noukie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 08:27

ik kies het zadel dat het best op mn paard past....
in de winkel kan je wel eindeloos kijken wat het lekkerst zit, maar als het op je paard niet goed ligt heb je er toch niks aan.
Als alles op je paard goed ligt kies je degene waar jij zelf het beste gevoel bij hebt.

Noukie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 08:29

maar ok: Anky heb ik nooit op gezeten, GG lag erg slecht op mn paard, dus die vond ik met passen ook vreselijk, maar in de winkel wel fijn.
van de Hulsebos krijg ik last van mn rug door de wat diepe zit.

ik heb nu trouwens een passier psl. Erg fijn zadel, ligt fantastisch. Hij is alleen erg plat voor een dressuurzadel, je moet echt zelf kunnen zitten, waardoor veel mensen hem niet fijn vinden. Ik moest heel even 5 minuten wennen, maar ben er echt erg blij mee.

WowAmigo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 09:53

Ik heb gelukkig weer een passier gevonden die op mijn paard past. Heb er voorheen jaren mee gereden en was er helemaal wijs mee, ik zat er gewoon direct goed in. Geen overbodige diepe zit/extra kussens en weet ik wat. Gewoon goed zitten.