[WN] Wat voor schoeisel hebben jullie?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

Wat voor schoeisel hebben jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-06 17:55

Ik ben een beetje aan het rondkijken, ben toe aan nieuw schoeisel en wil eigenlijk naar westernlaarzen. De laarzen moeten wel geschikt zijn om ook gewoon goed mee te lopen, want ik heb ze de hele dag aan. Loop/rij nu altijd met bergschoenen. Ik wil ca tot de 100/120 euro uitgeven. Aangezien ik er ook mee door de bagger banjer vind ik het zonde om dat met laarzen van 300 euro ofzo te doen.
Wat hebben jullie en wat kunnen jullie aanraden?

Esgaroth

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 18:32

Ik heb Sendra's. Ik vind ze voor een halve dag prima lopen, maar daarna krijg ik echt dikke blaren, terwijl ik ze al jaren heb en ook regelmatig aanheb. Ze kostte toen 350 gulden. Ik kreeg er wel een gratis inlegzool bij, hoei!
Hoe ze zitten, heeft heel veel met je eigen voeten te maken. IK heb echt verrotte voeten. Geen wreef, geen zool, mijn voeten zijn gewoon twee planken. Ik heb ook niet veel schoenen die ik echt lang aankan zonder dat ze zeer gaan doen.
Zo ook dus mijn Sendra's.
Succes met je koop!

crazycactus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 18:40

Ik heb een paar packerboots (van die hoge veterschoenen) prima om op te lopen en om mee te rijden. Daarnaast heb ik een paar hoge Sendra boots. Ik rijd met gewone laarzen mijn kuiten open op de Mullears (die lusjes) en met die hoge "buckaroo"stijl heb ik er geen last van. Waren niet de goedkoopste maar zitten wel super.

Als je een lekkere laars zoekt die echt lekker loopt en rijd zijn Ariats misschien wel wat. Niet de goedkoopste maar zeker de investering waard.

Heza_Yankee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 18:56

Ik heb Ariat's. Zeker niet de goedkoopste maar wel de beste. Ik wil absoluut geen ander merk meer. Ze zijn de investering dubbel en dwars waard geweest. Ik loop er de hele dag op en nog heb ik geen pijn in mijn voeten. Ik heb wel de laarzen met de cobalt zool.

LadyMadonna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-06 19:09

Ariat heb ik even bij een webwinkel naar de prijzen gekeken, maar die vind ik dus echt te duur. Daar hebben ze ook laarzen van Continental, hier heb ik zelf een zadel en hoofdstel van die me goed bevallen. Hoe zijn de laarzen van continental?

DubbelFun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 19:11

Ik heb Ariats, merkloze 'punt'laarzen en FatBaby's. Die lopen allemaal heerlijk.
Verder heb ik vaak gewone enkellaarsjes aan, liefst met een rits aan de voorkant, want dat trekt makkelijk aan

@Stef: kijk eens op Ebay, scheelt een stuk.

LadyMadonna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-06 19:15

ben daar niet zo happig op, ik bestel wel dingen bij online shops, maar zelden of nooit via ebay, marktplaats etc...
Ik zeg trouwens niet dat het geen goede laarzen zijn of het geld niet waard zijn ofzo hoor, maar er moet waarschijnlijk ook een nieuw (ander) zadel komen (wat ik eigenlijk helemaal niet wil, maarja, dr rug is belangrijker) dus tja, dan moet je kiezen

crazycactus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 19:17

Gewoon in de winkel passen en dan via ebay het zelfde model in de juiste maat bestellen Ebay is behoorlijk veilig hoor. Zeker de grotere ebay-stores.

Wranglerbutt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 19:42

Ik heb Sendra's, een hele poos geleden in de uitverkoop bij 'gewone' schoenenzaak [Dr. Adams in Den Haag, geloof ik] gekocht voor 70 gulden ofzo

Heb ze een hele poos in de kast gehad omdat ik ze niet ingelopen kreeg, maar zo'n 2 jaar geleden kreeg ik het heldere idee er maar gewoon mee te gaan rijden en dat was een gouden greep
Toen ik er éénmaal mee ging rijden, waren ze in no time ook ingelopen
Zal er geen avondvierdaagse mee gaan lopen, maar bij gewoon [stal] gebruik zitten ze goed.
Na 2 jaar intensief gebruik:
Afbeelding

Heb onlangs bij een 'gewone' laarzenwinkel een soortgelijk paar [ook Sendra] gezien voor 120 euro. Helaas niet in mijn maat [alleen herenmaten], anders had ik 'n nieuw paar gekocht.

Ariats lijken me heel fijn, maar da's idd een heel andere prijsklasse
Bij Loesdau in Duitsland kan je trouwens ook betrekkelijk goedkope westernlaarzen van redelijke kwaliteit krijgen: http://www.loesdau.de/cgi/websale5.cgi? ... 3a474/md5}

crazycactus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 19:44

Die kinderlaarsjes van Loesdua heeft Brandon. Hij loopt ze helemaal af.

DubbelFun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 19:46

@WB: staat je paard vaak op je tenen of schop je nogal eens een open deur in

Heza_Yankee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 19:48

De continental laars had ik voordat ik de Ariat ontdekte. Het is ook een prima laars alleen kreeg ik er van de winter koude voeten in. Maar voor het prijsverschil met Ariat kan je daar een hele hoop sokken voor kopen

Wranglerbutt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 19:50

Sugarmiss schreef:
@WB: staat je paard vaak op je tenen of schop je nogal eens een
open

deur in

Das modder kwam hierdoor: http://img92.imageshack.us/img92/1503/hpim81742az.jpg
'k heb ze daarna alleen met tuinslang afgespoten en aan mijn voeten laten drogen
Gelukkig ga ik netter met mijn paard om

Vera

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 19:54

Sendra's!
Ze lijken erg op die van WB. Ik heb ze nu twee jaar dagelijks aan en ze zien er nog steeds mooi uit!
Als je ze netjes oppoetst kunnen ze zo weer voor de wedstrijd.

Wranglerbutt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 20:13

Waar heb jij jouw Sendra's gekocht, Vera? *en hebbie ze al opgepoetst voor morgen, btw?*

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 20:40

Ik loop eigenlijk altijd op m'n bergschoenen en als ik ga rijden trek ik even m'n laarzen aan. Die staan standaard in de auto
Merk weet ik niet meer maar ik heb ze van de Horseman Outfitter en ze waren 240 euro en dat geef ik er nooit meer voor uit want binnen een half jaar waren ze stuk.
Durango is tot nu toe de fijnste laars die ik heb gehad, maar dan moet je niet de zwarte hebben, dat leer is anders dan de bruine. Klinkt raar, maar toch.

Vera

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 20:51

Wranglerbutt schreef:
Waar heb jij jouw Sendra's gekocht, Vera? *en hebbie ze al opgepoetst voor morgen, btw?*

Op een wedstrijd.... ik dacht bij de Horseman Outfitter.
Enne....ze staan hier nu erg schoon te zijn Net als de rest overigens

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 20:57

Ha dus ik ga je morgen herkennen aan het glimmen

Allemaal alvast veel plezier en succes gewenst morgen!

loekje

Re: Wat voor schoeisel hebben jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 21:16

Continentals. Van Arthurs. Waren 120 euro toen ik ze kocht, maar ik zag ze laatst in de aanbieding voor 100.
Ik heb ze al bijna 3 jaar, en alleen 1 keer laten verzolen. (meteen extra dikke eronder laten plakken ) In de zomer loop ik er dagelijks op, geen centje pijn, zijn mijn fijnste schoenen. Als slofjes...
In de winter loop ik meer op Meindls (bergschoenen), die zijn warmer en waterdichter . Die continentals kunnen best wat water hebben hoor, maar niet te lang en teveel .

Genta

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 21:40

Continentals. Ze waren €140 toen ik ze kocht, maar zag ze daarna ook al goedkoper helaas. Ik ben er wel tevreden over, de eerste dagen waren m'n voeten niet blij, maar als ze eenmaal ingelopen zijn zitten ze lekker

Vippie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 09:25

Ik heb simpele cowboylaarsjes van de neckerman waar ik al ruim 6 jaar dagelijks op rondstamp (eerst altijd voor gewoon dragen geruikt en nu ook om te rijden).

Gr00viejjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 17:44

Weet iemand goede (web) shops voor laarzen?
Ben ook op zoek naar een stel laarzen die heerlijk zitten.. heb nu dankzij jullie al wat goede merken gezien maar moet nu nog uitvinden waar ik ze het beste op de kop kan tikken.. wie o wie??

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 17:48

Ik heb verschillende merken gehad, maar mijn laarzen die ik nu heb vind ik zo veel comfortabeler dan welke andere cowboylaarzen dan ook die ik ooit gehad en/of geprobeerd heb. Voor mij dus geen ander merk meer dan Double H, de enige laarzen waar ik op dag 1 al uren op heb kunnen lopen zonder een enkele blaar te krijgen.

Ik heb -als ik de goede link geplakt heb - deze :

http://www.doublehboots.com/item.asp?St ... egoryID=61

Mathilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 19:15

Ik heb vorig jaar van mijn lieve moedertje een paar roper boots van Justins gehad. Komen bij bootbarn.com vandaan. Alles bij elkaar, dus ook de belasting en vervoer waren ze 110,- euro.
Ik loop er nu een jaar door weer en wind op en ze zitten heerlijk. Waterdicht, makkelijk met uitlopen ook. De size chart klopte ook helemaal perfect. Ik heb normaal 38/39 en moest volgens de chart er een halve maat vanaf halen, 7.5 b besteld en ze zitten perfect.

QueenD

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 19:33

Ik heb de Ariat Cascade. Geweldig. Heb ze 2 jaar geleden gekocht met dikke korting op het NK en in de winter zijn ze ook warm. voor mij geen andere meer.
Ook de Ariat Endurance schoenen zijn super, zowel met als zonder stalen neus. Die met stalen neus gebruik ik voor mijn werk (rijdt op de vrachtwagen) en mijn baasje zei dat ik zelf schoenen mocht kiezen die ik lekker vindt lopen en zitten. Lief baasje he.