pagony hoofdstel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

gollempje

pagony hoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-06 11:48

wat zijn jullie ervaringen met hoofdstellen van pagony? de prijs is redelijk, dus ik weet echt niet wat voor kwaliteit ik kan verwachten!

Amulet

Re: pagony hoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 14:01

Ik vind de kwaliteit slecht, kan ik vrij kort over zijn. Leer is niet mooi soepel, gaat gauw kapot, wordt hard. Ik heb nu een paar teugels van pagony, zijn nog geen halfjaar oud maar ik vertrouw ze nu haast al niet meer. En ik verzorg mijn leer echt goed, je zou het haast dwangmatig kunnen noemen

Lowara

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 16:24

ik vind Pagony prima. heb jarenlang hoofdstellen ervan gehad en had er zelfs 1 die 10 jaar is meegegaan

Amulet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 16:28

Ik moet trouwens zeggen dat er wel verschil in zit. Ik heb zelf een hoofdstel gehad; dat was drie keer niks. Daarna heb ik een aparte neusriem van pagony gehad; dat was wel oké, is een paar jaar meegegaan en dan heb ik nu dus teugels die ik ronduit slecht vind. Over de zadels ga ik maar niet beginnen, maar daar gaat het hier ook niet over Dus mijn all-over mening blijft eigenlijk dat ik het gewoon slechte kwaliteit vind, zoals ik ook in mijn eerste post al zei.

monsera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 17:56

ik heb er voor beide pony's eentje.Ze zijn in het begin wat stug maar na een aantal keren olieen en door gebruik worden ze soepeler.

JessyHorse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 17:59

Ik heb een Pagony hoofdstel sinds ik mijn pony heb. Dat is nu 4 jaar. Het leer is juist heel soepel. Heb ook een Kieffer, die is mooier maar lang niet zo soepel, ook niet na vele keren vetten.

KozieZ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 18:28

Ik vind de kwaliteit ook slecht. Ik heb er teugels van gehad en de eerste keer dat ik hem invette liet de verf al los! Slechte kwalitiet leer, niet door en door geverfd en stug. Dat zijn mijn bevindingen...

AniqueN

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 19:37

PriscaZ schreef:
Ik heb er teugels van gehad en de eerste keer dat ik hem invette liet de verf al los!

Had je eerder moeten invetten Flauw.

Mijn ervaringen zijn helaas ook niet goed. Ik had er teugels van en die waren ook snel lelijk.
Laatst bijgewerkt door AniqueN op 06-04-06 19:43, in het totaal 1 keer bewerkt

_Sammy_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 19:39

is idd bagger maar voor een snel hoofdstel van een setje ofzo wat ik niet vaak gebruik koop ik meestal een pagepony en anders heb ik (bijna) altijd kieffer...
Maar je doet er wel lang mee hoor

Fredt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 22:30

Ik vind Pagony niet super. Had een mooi hoofdstel van Pagony, bleef wel lang mooi. Maar was absoluut niet soepel. Bleef maar stug, en dat terwijl we 'm vaak gebruikte en natuurlijk goed onderhielden!

Linda_Fleur

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 23:25

Pagony is tot nu toe het beste hoofdstel wat ik heb gevonden wat er ook in shetlandmaat te krijgen is. Heb 2 keer een pagony in mijn handen gehad en vind het wel fijne hoofdstelletjes (voor wat er in shetmaat te krijgen is iig wel). Ik vind het in ieder geval beter dan de Economic hoofdstelletjes en die van Global (rond dezelfde prijsklasse).

saden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 10:44

Ik heb ook een pagony hoofdstel. ik vet hem maar zelden in en hij is erg soepel direct van af het begin al. ik ben er dus heel tevreden over.

Orchid

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 16:07

Ik heb meerder pagony spulletjes, een aantal teugels bijzetjes hoofdstel ed.
Als je het zodra je het koopt lekker invet vind ik het heel lang mooi en soepel blijven

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 18:01

Het grappige is, dat de meeste Kieffer hoofdstellen tegenwoordig met hetzelfde leer worden gemaakt als dat van pagony-hoofdstellen. Dus de bejubelde kwaliteit van Kieffer zal ook wel een beetje tussen de oren zitten hierzo....

Kieffer was een jaar of 15 geleden prima spul, maar tegenwoordig is bijna ronduit troep....jammer, maar helaas.

Met pagony heb ik alleen ervaring van het enkelspan-tuig, van Divoza, met gedegen onderhoud was het prima leer.

caat_eve

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 18:05

Ik vindt dit echt superfijne hoofdstellen
Ik heb er een, en hij ziet er nog steeds super uit na een jaar.

KozieZ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 18:06

AniqueN schreef:
PriscaZ schreef:
Ik heb er teugels van gehad en de eerste keer dat ik hem invette liet de verf al los!

Had je eerder moeten invetten Flauw.

Mijn ervaringen zijn helaas ook niet goed. Ik had er teugels van en die waren ook snel lelijk.

Dan was de verf er nog eerder afgeweest

Alytje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 19:35

ik vind de kwaliteit slecht! Zelfs voor dat geld mag je wel iets beters verwachten. Mijn hoofdstel is nog steeds niet soepel, ik heb hem nu een jaar ongeveer en hij breekt nog eerder dan dat hij buigt. De sperriem is dan weer ontzettend slap (maar niet soepel!!!) dus je kunt het riempje amper door het ringetje halen.
En ik vet hem ook altijd goed in! Mijn Kieffer hoofdstel is mooi soepel die vet ik op dezelfde manier in, maar de Pagony... Nee dan zou ik maar iets meer geld uitgeven voor een beter hoofdstel.

edit: daarnaast wordt het hoofdstel ook heel snel lelijk!

Showtime_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 19:36

pagony is toch van divoza? die witte bonfire en met goude randjes zijn allebei super de eerste is nog mooi na 5 jaar de ander heb k pas kort

_Sammy_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 21:32

maar bij pagepony is het leer heeel dik en bij bijv. kiefer niet..

ik heb dat hoofdstel met de bordau rood (moet wel toegeven dat het niet sterk leer is want hij is al een keer gebroken..)

Maar soepelheid vind ik wel belangrijk niet dat ik iets tegen pagepony hoofdstellen heb want als ik een setje heb koop ik ook pagepony of hoofdstellen van een aanbieding..

kimftNinja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 21:35

Ik heb sinds kort de Pagony Rennes en tot nu toe ben ik er erg tevreden over! Natuurlijk heb ik hem nog niet zo lang, maar ik vind het leer juist wel soepel, maar dat kan ook verschillend per model zijn?

Eilandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 12:14

Ik heb een rondgenaaid hoofdstel van Pagony gehad. Ik heb er bijna twee jaar veel plezier van gehad, op de kwaliteit heb ik niet echt iets aan te merken (ik heb het in het begin wel een aantal keer goed ingeolied), helaas heeft mijn paard de neusriem kapot getrokken door toen ik even niet aan het opletten was op de wasplaats tegen de kraan te schuren en te blijven hangen. Nooit geen last gehad van loslatende verf ofzo, en het leer is heel soepel. Nu heb ik een wat duurder hoofdstel gekocht, een Isabell Werth hoofdstel van Waldhausen (een Duits merk), en dat is een heel mooi afgewerkt en zacht hoofdstel, absoluut beter dan mijn Pagony. Pagony is dus ok voor wat het kost, maar als ik het vergelijk met mijn nieuw hoofdstel, tja, dat is toch betere kwaliteit.

Maar Kieffer, bweik, de Kieffer hoofdstellen die ik in de ruitersportzaken gezien heb zijn echt hun geld niet waard

Marietje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 12:23

Het ook 2 pagony hoofdstellen, de ene is wel wat soepeler dan de andere, maar het stoort zeker niet, ze zien er mooi uit en voor ongeveer 40 altijd leuk meegenomen.

Het gene waarom Kieffer zo duur is, is om het prachtige plaatje wat er op staat.

Heb over Pagony echt niks te klagen!

MISTRAL94

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 00:29

Alytje schreef:
ik vind de kwaliteit slecht! Zelfs voor dat geld mag je wel iets beters verwachten. Mijn hoofdstel is nog steeds niet soepel, ik heb hem nu een jaar ongeveer en hij breekt nog eerder dan dat hij buigt. De sperriem is dan weer ontzettend slap (maar niet soepel!!!) dus je kunt het riempje amper door het ringetje halen.
En ik vet hem ook altijd goed in! Mijn Kieffer hoofdstel is mooi soepel die vet ik op dezelfde manier in, maar de Pagony... Nee dan zou ik maar iets meer geld uitgeven voor een beter hoofdstel.

edit: daarnaast wordt het hoofdstel ook heel snel lelijk!

Dat is heel verschillend, het ene type hoofdstel is idd erg stug en ook door verzorging niet soepel te krijgen. Andere modellen zijn juist wel soepel

Ik heb meerdere Pagony hoofdstellen, allemaal fijne hoofdstellen voor een leuk prijsje. Nu heb ik een duur BR hoofdstel verschil is duidelijk te merken. Maar hier is de prijs ook naar

Eilatan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 08:37

Ik heb 3 pagony hoofdstellen, ben er erg tevreden mee qua kwaliteit! Ik vet ze wel altijd eerst 2x in voordat ik ze gebruik.
Maar het leer bleef bij mij erg mooi en soepel, alleen de verkoperde gespen werden uiteindelijk rood, maargoed, dat is logisch.
De hoofdstellen zijn niet duurder geweest dan 30 euro, en voor dat prijsje vind ik het zeker hele goede hoofdstellen!

Rachelle302

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 08:42

Ik vind pagoni een goed merk.. me verzorgpony heeft er een hoofdstel van.. al vanaf dat ze ingereden werd en ze is nu 8.. alleen de teugels beginnen nu een beetje kapot te gaan..