gebruiken jullie transportbeschermers ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

cha_mira

gebruiken jullie transportbeschermers ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-06 15:00

ik moet binnenkort mijn paardje vervoeren naar de paardenkliniek,om foto's te laten maken van haar rug zie : daar staat een kort verhaaltje erover http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=53&t=567070&start=0&st=0&sk=t&sd=a

Maar nu weet ik dat ze best moeilijk kan doen om op de trailer te gaan , van de klep springen en zo dingen, vinden jullie dan het belangrijk dat ik me transportbeschermers aanschaf ? Ze is bandages gewend dus ze zal lage transportbescherms niet zo erg vinden hoop ik.Hoe reageerden jullie paarden hier op ?

En gebruiken jullie transport beschermers waarom niet/wel ?

En welke tranportbeschermers hebben jullie ?

ElCamino

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 15:03

Zeker als je weet dat ze eng kan doen zou ik geen transportbeschermers omdoen. Deze losse flappen trappen ze zo af en wanneer ze langs de klep schaaft stroop je ze op of af...

Zeker als je paardje lastig kan zijn zou ik voor de ouderwetse onderlappen en reisbandages gaan.
Deze lappen goed over de kroonrand en de ballen doen en flink inbandageren vanaf de kootholte tot aan de knietjes en sprongen.
Dan weet je zeker dat er niet veel mis kan gaan.

Tja... kost even tijd maar het werkt wel het beste.

Zelf heb ik ook altijd een staartzak en staartbandage om tegen het volschijten en beschadigen op de stang.

Succes..

ElskedZ

Re: gebruiken jullie transportbeschermers ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 15:03

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 15:05

Mijn ruin trapt onderweg zijn transportbeschermers uit, dus hem bandageer ik rondom met speciale onderlappen..

Mijn merrie flipt met transportbeschermers oid, dus die krijgt alleen peesjes om, straks als ze veel op de trailer gaat wil ik die 3-1 beschermers proberen.

PardoesJessi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 15:05

Bij het ene paard gebruik ik ze meestal niet. Die is altijd rustig met laden en vervoeren. Dan vind ik het al snel te veel moeite
Bij het andere paard neem ik de moeite wel want die doet ook nogal eens moeilijk.. Toen ik het eens niet had gedaan schoot ze met uitladen in een keer naar achteren en had ze een behoorlijk gat op de kogel achter . eigen schuld!!! Ik heb hoge beschermers met klittebanden en ze vind het nog steeds raar als ze ze om krijgt en met lopen tilt ze dan haar benen heel hoog op; een heel raar gezicht.....
Verder hebben ze er nooit zo veel van om die dingen om te hebben naar mijn idee......

Cath

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 15:11

Ik doe mijn paard(bijna)altijd transport beschermers om.
Ze reageert er nauwelijks op wel tilt ze haar benen wat hoger op.
Maar soms zakt er 1 een beetje af en dat vindt ik wel dan gevaarlijk. Dus eigenlijk ik denk ik erover om weer alleen peesbeschermers om te doen.

Rosa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 15:14

Meestal heb ik wel onderlappen en reisbandage's om. Doet ze verder niet moeilijk over.

Oydis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 15:16

In het begin onderlappen en reisbandages, nu hoge transportbeschermers en gaat prima.

Kabouterdans

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 15:24

Mijn pony gaat ook in de transportbescherming.
Werkt snel en nooit problemen gehad met afzakken.

Afbeelding

magicrover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 15:37

ik gebruik dezelfde als levi, ik deed bij mijn pony altijd wel springschoenen om de voorvoeten. hij was nogal lopm met lopen en stootte steeds zijn kroonrand stuk op de vrachtauto en trailer. bij 1 paard gebruik ik nog steeds onderlappen en stalbandages. deze dame wordt helemaal neurotisch met transportbeschermers om haar benen.

MISTRAL94

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 15:38

Ik gebruik ze ook, beschermd niet alleen goed het houdt ook de benen een beetje schoon Die van mij schijt altijd de hele trailer onder inclusief zichzelf. Niet handig als je op wedstrijd moet

Ik heb hoge transportbeschermers met bont gevoerd, volgens mij zijn deze van Divoza

cha_mira

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-06 15:57

bedankt allemaal voor de reacties.
Ik denk dat ik toch voor de transport beschermers zal gaan,want als ze op die kliniek toekomt gaat ze helemaal onrustig zijn en dan is ze zo gevoelig aan haar achterbenen,dat ze wel eens durft slaan.
Ga wat rondzoeken op internet welke de beste lijken ga vandeweek ook naar de paardewinkel.zal daar ook wat info over vragen.
Wat vinden jullie van de korte beschermers van Harry's Horse ?

MISTRAL94

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 15:59

Als je korte zoekt heb ik nog wat liggen voor een klein prijsje

Persoonlijk vind ik de langere prettiger maar dat is voor iedereen anders

Methodiek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 16:00

Doe gewoon bandages om is wat prettiger voor het paard

Charaz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 16:34

Ik gebruik ze nooit alleen af en toe peesbeschermers om. Ik heb lage en die aan de achterbenen zakken altijd af.

Horsea_nl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 18:34

ik heb ze wel aangeschaft.. en ik heb gewoon goedkope vna 10 euro.. maar transport beschermers zijn transport beschermers en ik zou pas dure kopen als je echt ver gaat reizen maar in jou omstandigheden zou ik wel transportbeschermes aanschaffen

NRPS97

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 18:38

lotjj92 schreef:
ik heb ze wel aangeschaft.. en ik heb gewoon goedkope vna 10 euro.. maar transport beschermers zijn transport beschermers en
ik zou pas dure kopen als je echt ver gaat reizen
maar in jou omstandigheden zou ik wel transportbeschermes aanschaffen

Waar slaat dat nou weer op, tijdens een ritje met de trailer kan er altijd wat gebeuren.
Ben blij dat mijn (verzorg)pony goede spullen heeft gekregen van de eigenaar!

dyaco

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 18:52

ik gebruik nooit transport beschermers alleen al ik ver weg moet dus min. een uur rijden anders nooit

_Anke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 19:49

Ik bandageer mijn merrie altijd vierkant.

Ik heb de Eskadron transportbeschermers, zijn echt super, alleen kan mijn merrie ze niet verdragen aan haar achterbenen

janinetjjj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 20:26

Gebruik ze bijna altijd

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 20:44

Gebruik ze alleen op de heenweg naar wedstrijd of een keuring, op de terugweg nooit en voor andere ritjes ook nooit. Ik heb ze puur tegen het vies worden van de beentjes. Veel paarden staan overigens ook rustiger zonder op de wagen, de onze ook.

happyjoyce

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 21:56

Ik gebruik altijd transportbeschermers, zelfs naar de les die nog geen 2 minuten met de trailer rijden is.
Ik heb 2 paar van BR, de hoge en de lage, ze blijven allebei goed zitten.

MISTRAL94

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 22:43

Grappig dat er alleen iets kan gebeuren, als je ver van huis gaat

Esther_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 08:59

Ik ben ook vorige week naar de kliniek met m'n paard geweest. En aangezien ze bij de vorige eigenaar altijd op de trailer heeft gestaan, was ik eigenlijk niet van plan om voor 1 keer transportbeschermers aan te schaffen. Ik ben blij dat ik het toch heb gedaan, want het bleek dat ze zich op een 2-paardstrailer niet staande kon houden in de bochten. Liever dus wat extra geld uitgeven en je paard veilig op plaats van bestemming.

Memuska

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 10:44

Ik gebruik onderlappen met bandages, springschoenen en transportbeschermers. Memuska is nogal een duivel bij het in- en uitladen