Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
dyaco schreef:Heb ook een vraag aan de mensen hier ....
Ik heb wel eens gehoord dat bandages het paarden been zwakker maken omdat ze met bandages zo veel steun krijgen ?
Wie kan me hier mee over vertellen ?
gootje12 schreef:
Het is algemeen bekend ,dat als de klap op de pees hard aankomt ,een bandage onvoldoende bescherming geeft.
En hoeveel mensen kunnen er nu ècht gòed bandageren?
Kijk voor de grap eens om je heen op een doorsnee concours,je schrikt je toch helemaal dood.Of je ergert je dood.
Gisteren zag ik nog weer in Exloo een man die had rondom gebandageerd en afgeplakt met afplakband voor schilderen.Resultaat was ,dat halverwege alles los ging,ook had hij alleen de pees gebandageerd en was boven de kogel gestopt.
Hij had elastische bandages,dus je kan wel nagaan wat er gebeurde.
De hele boel werd afgekneld,weet die man veel !
Daarvoor vind ik beenbeschermers beter,dan heb je minder schade.
Remember schreef:dyaco schreef:Heb ook een vraag aan de mensen hier ....
Ik heb wel eens gehoord dat bandages het paarden been zwakker maken omdat ze met bandages zo veel steun krijgen ?
1 grote fabel, bandages geven geen ondersteuning en de pezen worden er zeer zeker niet zwakker van.
Nikitaatje schreef:Ik zit eigenlijk met dezelfde vraag. want ik wil graag die van harrys horse bestellen. maar nu heb ik deze gezien maar dan in hte allernieuwste model en die vind ik ook wel heel erg mooi!
gootje12 schreef:@Skitter;
Nee ik had niet dat paard gebandageerd,maar ik zag dat z`n tape los om de benen slingerde,en heb hem erop attent gemaakt en heb toen gelijk dat been overnieuw gebandageerd.
Maar het was duidelijk dat de persoon die dat paard had gebandageerd er geen idee van had hoe dat moest.
Zo zie je ze zo vaak op evenementen.
Tozalin schreef:ik gebruik ook vaak bandages, je kan ze precies passend maken, ze bieden beschermming en
ondersteuning
. en ze zijn ademend, neopreen ademt wel maar het is ook erg zweterig!
BlazingBoots schreef:Ik heb er nooit problemen mee gehad, bandages wel, daar heeft mijn paardje van die mooie witte strepen aan over gehouden...
griziyr schreef:Hallo,
Ik ben zelf zeer enthousiast over 3 in 1 beenbeschermers. Vroeger bandageerde ik ook en als ik daarna mijn paard op stal zette had hij (niet zo jong meer) altijd een uur of twee later dikke benen. Zeker na bijvoorbeeld een buitenrit van twee of meer uren. Nu niet meer.
Citaat:Bandages geven volgens mijn dierenarts geen steun.
Citaat:Ze wrijven tijdens het lopen constant over de huid en pees wat veel onderhuidse warmte veroorzaakt. (misschien dus ook daardoor sneller peesblessure?) Bijv. paarden met een kleine schiefel kunnen hierdoor juist een actieve schiefel houden die steeds groter wordt.
Citaat:Bandages om doen is uberhaupt een vak apart. Ooit is mijn paard juist kreupel geworden door veel te strak omdoen door een afgestudeerd Deurne instructeur.
Vraagje: Wie bandageert er van onder naar boven? Dus richting het hart?
Remember schreef:Citaat:Bandages om doen is uberhaupt een vak apart. Ooit is mijn paard juist kreupel geworden door veel te strak omdoen door een afgestudeerd Deurne instructeur.
Vraagje: Wie bandageert er van onder naar boven? Dus richting het hart?
Bandageren is inderdaad niet makkelijk. Ik leg mijn lap om het been, zorg dat hij op de juiste manier om de kogel zit. Begin bovenaan, in een paar slagen ben ik beneden, dan de kogel een paar keer goed rond en dan in een paar slagen weer naar boven, het stukje lap dat ik het over heb vouw ik dubbel, daar nog 1 slag omheen en vast. De bandage zit heel 'luchtig', je kunt er goed in knijpen zeg maar, zit absoluut niet strak maar toch net vast genoeg om niet af te zakken. Helemaal rond de pees zelf, daar ligt de bandage gewoon bijna niet aangetrokken over de lap heen, pas bij de kogel doe ik 'm net wat strakker.
dyaco schreef:Heb ook een vraag aan de mensen hier ....