slofteugel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
miss_annetjj

Berichten: 439
Geregistreerd: 02-02-06
Woonplaats: Rijswijk

slofteugel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-06 08:50

Klik
aangezien ik dit hele topic heb gelezen en er een beetje vertelt van sta,
wil ik graag wat meet uitleg over een slof..
als je hem goed gebruikt is het toch de bedoeling dat het je paard helpt
of.............

Duvel91
Berichten: 873
Geregistreerd: 25-11-04

Re: slofteugel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 08:59

Het zoveelste topic hierover...

Maar goed, de slof kan (net als de meeste andere hulpteugels) idd het paard helpen bij goed gebruik van de ruiter! Vaak word de slof onnodig erbij gepakt, verkeerd gebruikt enz. en dan kan hij heel wat schade aanrichten.

miss_annetjj

Berichten: 439
Geregistreerd: 02-02-06
Woonplaats: Rijswijk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-06 09:06

(srry dat ik er een topic over heb gemaakt)
maar dat meisje op die plaatjes...
dat ziet er toch niet zo slecht uit...?
(heb geen verstand van dit soort dingen),
ik rij mijn paard zonden die troep...

miss_annetjj

Berichten: 439
Geregistreerd: 02-02-06
Woonplaats: Rijswijk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-06 09:29

..?

ArGieVai

Berichten: 3085
Geregistreerd: 07-10-05
Woonplaats: Dublin, Ireland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 09:33

Ik vind het niet erg... denderend... die foto's eigenlijk (leuk paardje) omdat ze meerdere hulpteugels over elkaar toepast, maar het is niet zo dat ze de slof helemaal strak heeft staan (wat dus gewoon je paard naar beneden trekken is...) IK rij zelf ook zonder hulpteugels...
blijf dit topic volgen..

miss_annetjj

Berichten: 439
Geregistreerd: 02-02-06
Woonplaats: Rijswijk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-06 09:52

ja ik vond het ook een beetje raar dat dat meisje zoveel nare reacties krijgt..
(ken haar helemaan niet hoor)
alleen misschien heeft ze wel teveel hulpmiddelen...
maar als ik bijv. een plaatje stuur waar iemand met slof rijd krijg je meteen van die reacties aah wat zielig een slof....
maar dat hoeft helemaal niet zielig te zijn toch..

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 09:56

Hihi een slof en martingaal is wel iets overdone

maar de slof wordt hier gewoon goed gebruikt en geeft helemaal geen probleem

janinetjjj

Berichten: 5003
Geregistreerd: 09-06-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 10:02

Gebruik de zoekmachine eens

Anoniem

Re: slofteugel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 23:06

VSW --> HAR.

Fredt

Berichten: 7984
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: NL

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 09:18

Pfff hier zijn al zoveel topics en discussies over geweest

miss_annetjj

Berichten: 439
Geregistreerd: 02-02-06
Woonplaats: Rijswijk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-06 09:21

is dat erg dan..?
ik vind het gewoon even intereant om te horen hoe je een slofteugel wel GOED gebruikt..
zodat je niet heel bkt over je heen krijgt..
dta is namelijk onzin

xJurdyWonanx

Berichten: 4052
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Heerlen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 10:09

he he... Is er eens iemand die de slof niet zo strak heeft en haar paard ermee in de krul trekt krijgt ze wel commentaar op de martingaal ofzo..

miss_annetjj

Berichten: 439
Geregistreerd: 02-02-06
Woonplaats: Rijswijk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-06 11:16

ja

Mizora

Berichten: 18137
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 11:17

De slof is netjes gebruikt, de martigaal is voor haar eigen gemoedsrust (eigenlijk zelfs iets te los zegt ze zelf), dus ik ga met tr3l_l0v3r mee.

cha_mira

Berichten: 631
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Eksaarde, Belgiƫ

Re: slofteugel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 12:49

dat is dus mijn topic
er werd inderdaad veel gezaagd over dat ik 2 hulpteugels gebruikte , maar die martingal zit gewoon echt heel los op het laaste ,en hij is nodig tijdens het springen(springles zonder slof ), en die slof ik leer hem gebruiken door mijn lesgever.
Mijn lesgever wil niet dat ik haar in de krul trek, maar hij heeft me de slof gegeven omdat ze me (letterlijk) uit het zadel trok, en omdat ze voordurend trok was onstspanning zoek, en die hebben we nu terug al is die niet goed op die foto's te zien, maar in de lessen leer ik om voorwaarts neerwaarts te rijden . nu er een week me te hebben gereden is ze er mee gestopt, en zijn we echt veel voorruit gegaan,ik heb NOOIT de slof gebruikt om haar in de krul te trekken!!! BTW slof gaat er af vandeweek
En ik kan zeggen na vele maanden dat ik eindelijk terug kan genieten van paardrijden,omdat voordien doordat ze conditie kreeg,ze mocht na jaren lang op stal elke dag op de wei, en je zag haar zo veranderen van lusteloze brave merrie naar een pitige vol leven merrie wat heel leuk was om te zien, maar niet als ruiter om er te moeten op rijden wanneer ik zelf weinig ervaring had.Mijn nu lesgever ook tevens de baas van de stal, heeft tegen me gezegt dat hij trots op me was dat ik zo ver heb kunnen geraken met haar en dat ik niet heb opgegeven, want hij gaf toe dat hij dacht dat ik het geen 2 maand zou volhouden, maar kijk we zijn nu al 1 jaar en een paar maanden nog altijd sterk en samen.
toen ik allemaal die reacties las dacht ik wat doe ik nu verkeerd ? mijn slof is toch helemaal niet strak ofzo? Maarja ik denk als je minder populair bent dat je dan rapper word aangegezien als een prutser die maar ff een slof uit de kast heeft gehaald omdat haar paard niet goed loopt terwijl hier echt eerst over nagedacht was .

Elsemieke
Berichten: 6198
Geregistreerd: 26-03-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 13:38

Fredt schreef:
Pfff hier zijn al zoveel topics en discussies over geweest


Dat meisje zit pas amper op bokt man!

Veel mensen zijn tegen een slof. Voor een groot deel bestaan die mensen naar mijn idee uit kuddedieren. Een slof is namelijk een hulpteugel en kan dus alleen maar hulp bieden mits je hem goed gebruikt. Daar gaan veel mensen vaak de fout mee in. Die denken hem goed te gebruiken omdat het makkelijk lijkt. Ik raad je aan als je met slof wil rijden (Niet dat dat op te merken is uit je bericht, maar voor hetgeval dat!) om dat met een ervaren ruiter te doen.

miss_annetjj

Berichten: 439
Geregistreerd: 02-02-06
Woonplaats: Rijswijk

Re: slofteugel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-06 15:28

nee ik ben niet van plan om met slof te gaan rijden..
maar ik ben gewoon geintereseerd in zon ding
heb der geen vertand van omdat ik hem nooi gebruik..
maar omdat ik dat bericht las wou ik wel is weten waarom zo iemand allemaal nare reacties krijgt..!
maar ik vaarg nog even door over die slof...
er weet nu dat je hem slecht gebruikt als je je paard er helemaal mee in de krul trekt..
(nogal logish)
maar.................................
hoe gebruik je hem dan wel goed..!!
aan jullie berichten te merken: niet te strak houden...
maar..?? er zal vast wel meer achter liggen..
en wat doet zon slof nou eigenlijk met je paard..?
(gewoon intresse allemaal hoor..!!!!!!!)

-xxx- anne

miss_annetjj

Berichten: 439
Geregistreerd: 02-02-06
Woonplaats: Rijswijk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-06 09:01

nouw vertel

judith_slu

Berichten: 1169
Geregistreerd: 20-06-04
Woonplaats: Assen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 13:51

Ik houd er persoonlijk ook niet zo van, maar op advies van de instructie heb ik er nu een paar keer mee gereden (2 keer) eerst met mijn instructrice erbij, en heeft me aanwijzingen gegeven, ben van plan, er dinsdag in de les mee te rijden, en dan miss nog een keer thuis, en dan ga ik op eigen houtje verder Ze zei ook nadrukkelijk dat het echt een hulpmiddel is, en ook niet iets voor elke dag is, gewoon om het mij nu eerst iets gemakkelijker te maken. Maar mijn instructrice had er veel goede ervaringen mee zei ze

Ben er trouwens nog steeds niet zo weg van, ik blijf het een vrij dwingend hulpmiddel vinden

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 20:07

judith_slu schreef:
Ik houd er persoonlijk ook niet zo van, maar op advies van de instructie heb ik er nu een paar keer mee gereden (2 keer) eerst met mijn instructrice erbij, en heeft me aanwijzingen gegeven, ben van plan, er dinsdag in de les mee te rijden, en dan miss nog een keer thuis, en dan ga ik op eigen houtje verder Ze zei ook nadrukkelijk dat het echt een hulpmiddel is, en ook niet iets voor elke dag is, gewoon om het mij nu eerst iets gemakkelijker te maken. Maar mijn instructrice had er veel goede ervaringen mee zei ze

Ben er trouwens nog steeds niet zo weg van, ik blijf het een vrij dwingend hulpmiddel vinden


Herkenbaar verhaal!
Ik heb momenteel hetzelfde dillema.

Helaas heb ik weinig andere opties.
[paard] heb IK aangeleerd om als mevrouw moe is mij uit het zadel te trekken of zich los te tikken van het bit.
Dit zit er al 6 jaar in en is met een stille hand (en mijn vreselijke spierbalen) en been erbij voor mij niet op te lossen. Dat zou een gevecht worden dat [paard] bij voorbaat al gewonnen heeft.

Als ik een slofje gebruik, die de gehele rit los hangt maar op het einde iets bijgepakt wordt stoot [paard] haar neus en is het getrek en getik na 2 pogingen over!
Ik heb de slof nu 1 week gebruikt en het resultaat is duidelijk merkbaar. Gisteren namelijk zonder gereden en [paard] heeft geen kik gegeven...

Nu gaat hij er voorlopig dus ook niet meer om waar ik erg blij mee ben, blijf het nare martelwerktuigen vinden mits goed gebruikt wel degelijk effect kunnen hebben op een possitieve manier...

miss_annetjj

Berichten: 439
Geregistreerd: 02-02-06
Woonplaats: Rijswijk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-06 13:35

dus een slof is eigenlijk een heel handig hulpmiddel als je hem goed gebruikt..!
waar maken sommige mensen dan een probleem van

monsera
Berichten: 3086
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: friesland

Re: slofteugel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 14:02

Omdat bijna niemand hem goed gebruikt.En dan kan je dus een hele hoop schade aan richten bij je paard.Ik denk dat veel mensen zo fel reageren omdat ze het beste voor het paard willen en om de ruiter te waarschuwen voor de gevolgen die het kan hebben.

Ik ben zelf iemand die liever iets langer bezig is om mijn pony los te rijden dan dat ik naar een hulpteugel zou zoeken.Maar ik kan me ook wel situaties voorstellen dat het heel goed kan helpen om wel met een slof teugel te gaan rijden.Ik denk dat mss 5% van de bokkers echt goed met een slof kunnen rijden en het ook om de juiste reden doen en niet omdat hun paard in de krul moet lopen.

miss_annetjj

Berichten: 439
Geregistreerd: 02-02-06
Woonplaats: Rijswijk

Re: slofteugel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-06 18:28

ja ik kan begrijpenn dat bokkers daarom zo fel reageren..
maar dit meisje gebruikte de slof toch goed..?

miss_annetjj

Berichten: 439
Geregistreerd: 02-02-06
Woonplaats: Rijswijk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-06 18:21

.. nog andere mense iets te zeggenn

shadowflower

Berichten: 5385
Geregistreerd: 09-08-04
Woonplaats: zeeland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 21:18

de dame op de foto gebruikt de slof toch zeer netjes ? ze gebruikt wel veel hulpmiddelen .