Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Soxje schreef:Het zijn ondingen, martelwerktuigen. De meeste paarden vinden een bit al niet prettig, er wordt aan getrokken en het doet zeer in de mond. Met zo'n sperriem kan een paard niet eens reageren op pijn. Nou ja, waar zijn we allemaal mee bezigWaarom doet een paard zijn tong over het bit? Waarom doet ie zijn mond open? Niet om ons te pesten hoor.
Ik haalde de sperriem meestal weg, soms de neusriem ook. Nu ik bitloos rijd heb ik wel een neusriem want je moet ergens de teugels aan kunnen bevestigen.
Maar die strakke riempjes overal bevielen me helemaal niet, en mijn paard nog minder. Zonder kan het ook wel!
Relien schreef:Sorry hoor.. Maar heel veel mensen reageren nu wel zo fel van tis slecht dit en dat. Maar als dat zo is waarom rijd de meerderheid er dan mee ?? Sorry dat ik het zeg hoor maar als ik mijn pony zonder rijd. merk ik geen verschil alleen dat hij slechter reageert.. En okej hij kan zijn mond niet open doen maar hij kan nog wel op het bit knauwen. Dus ik zie het probleem niet
meisje schreef:Je kan ook gewoon een hoofdtsel nemen met een lage neusriem.
maar sperriem is ervoor dat het paard zijn mond niet open kan doen en/ of zijn tong over het bit doet.
Miriano schreef:meisje schreef:Je kan ook gewoon een hoofdtsel nemen met een lage neusriem.
maar sperriem is ervoor dat het paard zijn mond niet open kan doen en/ of zijn tong over het bit doet.
Sorry?
Da's wel heel zielig.
Die van mij kan nog gewoon zijn mond open doen hoor.
Ik weet niet hoe strak jij dat ding doet...